Se indlæg|
"Red eye" infektion.
|
|
| Geng-maak |
Lagt på d. 01/12-2010 19:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 102 |
Man kan jo få denne infektion (" RED EYE " ) i los med at et el begge øjenlåg først begynder at klø, og så derefter blive ømt og så derefter rødt og meget hævet og irritabelt.....falanger kalder det "red eye"....jeg har haft det 3 gange i los nu og det er faktisk meget irriterende, også fordi man egentlig går rundt og ser lidt syg ud... så kan man på apotekerne få salve mod problemet og saltvand til at skylle øjet i nogle gange hver dag og så er det væk på 2-3 dage ( min erfaring), men er der evt. en forebyggelse på dette problen ??? det er meget irriterende på ferien at skulle plages af det i flere dage... ![]() men salven de giver er guld værd for mig...
Redigeret af Geng-maak d. 01/12-2010 19:28 |
|
|
|
| Geng-maak |
Lagt på d. 01/12-2010 20:29
|
Jeg tror ik der er noget forebyggende,,,jeg vil spørge min læge....men der må være andre der kender problemet`???? og det er da mega irriterende... Redigeret af Geng-maak d. 01/12-2010 20:30 |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 01/12-2010 20:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Geng-maak skrev: Man kan jo få denne infektion (" RED EYE " ) i los med at et el begge øjenlåg først begynder at klø, og så derefter blive ømt og så derefter rødt og meget hævet og irritabelt.....falanger kalder det "red eye"....jeg har haft det 3 gange i los nu og det er faktisk meget irriterende, også fordi man egentlig går rundt og ser lidt syg ud... så kan man på apotekerne få salve mod problemet og saltvand til at skylle øjet i nogle gange hver dag og så er det væk på 2-3 dage ( min erfaring), men er der evt. en forebyggelse på dette problen ??? det er meget irriterende på ferien at skulle plages af det i flere dage... ![]() men salven de giver er guld værd for mig... ![]() Jeg har erfaret at det er vandets skyld, altså når man er i bad. Så hold øjnene godt lukket, og tør dem godt med håndklædet hurtigst muligt. Og så ikke køre på motorbike uden briller Prøv mine råd næste gang i Thailand |
|
|
|
| Geng-maak |
Lagt på d. 01/12-2010 20:38
|
Ja oki, jeg prøver at holde øjne ekstra lukkede næste gang....men det gør man jo normalt også....???meget irriterende med red eye...det kommer bare snigende og så sidder den der bare.....det er jo et kendt problem, og hvis det bare er i badet ...ja jeg vil da give det en chance....... vh Redigeret af Geng-maak d. 01/12-2010 20:39 |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 01/12-2010 20:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Geng-maak skrev: Ja oki, jeg prøver at holde øjne ekstra lukkede næste gang....men det gør man jo normalt også....???meget irriterende med red eye...det kommer bare snigende og så sidder den der bare.....det er jo et kendt problem, og hvis det bare er i badet ...ja jeg vil da give det en chance....... vh Jeg har ikke haft red eye de sidste 2 rejser, så fpr mig er der ingen tvivl om at det er forurenet vand som er skylden. Jo man lukker nok øjnene når man har sæbe i snotten, men når man er skyllet ren, åbner man dem igen for at finde håndklædet.... he eller man lige barberer sig inden øjnene er blevet tørret.. |
|
|
|
| Geng-maak |
Lagt på d. 01/12-2010 20:55
|
goldwing skrev: Geng-maak skrev: Ja oki, jeg prøver at holde øjne ekstra lukkede næste gang....men det gør man jo normalt også....???meget irriterende med red eye...det kommer bare snigende og så sidder den der bare.....det er jo et kendt problem, og hvis det bare er i badet ...ja jeg vil da give det en chance....... vh Jeg har ikke haft red eye de sidste 2 rejser, så fpr mig er der ingen tvivl om at det er forurenet vand som er skylden. Jo man lukker nok øjnene når man har sæbe i snotten, men når man er skyllet ren, åbner man dem igen for at finde håndklædet.... he eller man lige barberer sig inden øjnene er blevet tørret.. For 2 gange siden havde jeg det igen, og også antydningen sidste gang, så jeg er selfølgelig lidt træt at det red eye....men tak for råd Goldwing....pb sendt. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 02/12-2010 01:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Nu ved jeg ikke, om der findes forskellige grader af Red Eyes sygdommen. Men for en del år siden, havde jeg sådan en 'sag' med hjem til Danmark, efter et Østen trip. Og det var en alvorlig sag. Blev af vagt læge henvist til øjen afdelingen på Rigshospitalet, hvor den kvindelig overlæge kiggede strengt på mig, mens hun orienterede mig om, at den sygdom fik man kun ved samkvem (tæt) med en anden person. Ordet smitte, ved kys blev også nævnt og fik min kone, som overhørte diagnosen, helt op i det røde felt. Der var lagt i kakkelovnen efterfølgende. ![]() Iøvrigt kunne de intet gøre ved ved sygdommen. udover, at rense og skylle øjnene. Jeg gik derefter i ca. 3 uger på øjen afdelingen og fik skyllet mine øjne, før det langsomt blev bedre. Men en grim oplevelse. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 02/12-2010 07:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Jeg har aldrig haft det omtalte, i alle de år jeg har boet herude. Men jeg klør mig heller ikke i øjnene, efter at have fedtet fingrene... Måske Suk kan snakke med om det at have røde øjne. Der ligger vist et billede et sted herinde...søg og du skal finde. Det kan evt. også stamme fra svømmepølen... |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 02/12-2010 07:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
http://en.wikiped...unctivitis
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.