Se indlæg
 Udskriv debat
pensionist og kommunen
yankey
jeg har en ven som har mødt en ældre thailansk pige og vil på sigt giftes med hende . kommunen siger at når han er gift bliver han trukket 4ooo kr fra sin pension men når hun kommer hertil skal hun gå i skole lære dansk og hvor får man lige et job især når man ikke kan dansk? han vil være ene forsørger .
det mit ? går på er : hvis det var 2 danske pensionister med hver sin indtægt ja så kan jeg følge kommunen-men thaikvinden har ingen indtægt og intet job og får ingen offentlig hjælp hvorfor trækker kommunen så penge fra hans pension- jeg kan ikke se det er iorden ?
er det kommunen som laver deres egne regler eller ved de bare ikke vad de laver ?
evt er der noen som har en advokatet som kan hjælpe sådan en ældre herre eller hvor skal man henvende sig for at slås mod kommunen i køge .
køge er et skodsted

Thongthai
Går ud fra at din ven er førtidspensionist.
Satser for førtidspension 1. januar 2009
Enlige: 15.704 kr. pr. måned.
Gifte eller samlevende: 13.348 kr. pr. måned

Webmaster
Han får vel også overført noget fradrag ?
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
yankey
han er ganske alm folkepensionist.
hvorfor skal han trækkes 4000 kr når hans kommende kone ingen indtægt har men faktisk er en økonomisk byrde for ham og ikke lider noen last for kommunen
Redigeret af yankey d. 05/12-2010 20:18

Webmaster
Firkantet regler går jeg ud fra. Normalt har en ægtefælle en indtægt af en art, og så hedder det sig bare at man skal have mindre hvis man har en ægtefælle. Det kan man både være for og imod.

Problemet er der hvor ægtefællen ikke har en indtægt ligesom i denne sag. Der ser kommunen stadigvæk så firkantet på det at en ægtefælle er en ægtefælle uanset om vedkommen har en indtægt eller ej.

I hvert fald det jeg tror og regner med.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

yankey
jeg har ikke kunne finde belæg for deres regler i div vedtægter og love - kan det tænkes at det er en uprofessionel sagsbehandler elller kort sagt en der ikke ved en skid om dette ?

Webmaster
yankey skrev:
jeg har ikke kunne finde belæg for deres regler i div vedtægter og love - kan det tænkes at det er en uprofessionel sagsbehandler elller kort sagt en der ikke ved en skid om dette ?

Se nærmere på:
-
http://www.aeldre...fault.aspx

Redigeret af Webmaster d. 05/12-2010 21:45
Med venlig hilsen

Webmaster

yankey
takker for råd og henvisningerSmile

thongsala
yankey skrev:
jeg har en ven som har mødt en ældre thailansk pige og vil på sigt giftes med hende . kommunen siger at når han er gift bliver han trukket 4ooo kr fra sin pension men når hun kommer hertil skal hun gå i skole lære dansk og hvor får man lige et job især når man ikke kan dansk? han vil være ene forsørger .
det mit ? går på er : hvis det var 2 danske pensionister med hver sin indtægt ja så kan jeg følge kommunen-men thaikvinden har ingen indtægt og intet job og får ingen offentlig hjælp hvorfor trækker kommunen så penge fra hans pension- jeg kan ikke se det er iorden ?
er det kommunen som laver deres egne regler eller ved de bare ikke vad de laver ?
evt er der noen som har en advokatet som kan hjælpe sådan en ældre herre eller hvor skal man henvende sig for at slås mod kommunen i køge .
køge er et skodsted

De fleste kommuner har en eller anden form for gratis advokathjælp.

jesperfrb
Det er meget nemt, han får et tillæg som enlig, og det forsvinder når han gifter sig. Tilgengæld får han hendes skattefradrag. Om han kan bruge det til noget er kommunen ligeglade med!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: