Se indlæg|
Barn og danskere i Bangkok
|
|
| allan2010 |
Lagt på d. 08/12-2010 17:23
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
Hejsa Min kone og jeg bliver snart foraeldre. Vores barn er thai/dansk og vi er bosiddende i Bangkok. Vi vil selvfoelgelig gerne at barnet faar dansk kultur og specielt sprog at kende, saa vi vil gerne vide om der er nogen der kender en dansk lege stue/vuggestue i Bangkok, et sted hvor vores barn kan lege med andre danske boern (for at laere sproget ogsaa) eller et ugeligt moedested generelt for danskere og boern? Tak for jeres svar! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/12-2010 17:49
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
allan2010 skrev: Hejsa Min kone og jeg bliver snart foraeldre. Vores barn er thai/dansk og vi er bosiddende i Bangkok. Vi vil selvfoelgelig gerne at barnet faar dansk kultur og specielt sprog at kende, saa vi vil gerne vide om der er nogen der kender en dansk lege stue/vuggestue i Bangkok, et sted hvor vores barn kan lege med andre danske boern (for at laere sproget ogsaa) eller et ugeligt moedested generelt for danskere og boern? Tak for jeres svar! Prøv at spørge den svenske kirke. Jeg trak mig lidt ud, da de ikke ville have det danske flag, ellers spørg Danish Women Network. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 08/12-2010 17:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Tillykke med det. Har selv to en dreng og pige. Nu kan jeg desværre ikke hjælpe dig med det du vil havde svar på da jeg bo i Pattaya. da var ikke nogen jeg tro det bliver svært at finde en da der nok ikke er så mange med dansk/thai børn. Men der der bo i Bangkok kan nok fortæller dig hvis der er en. Vi havde det samme problemen da vi skulle ville havde dreng men der var inden af den slag her. Så vi valget en hvor der gik børn fra andre lande og thai det var vi god tilfredst med med selv og jeg tallet dansk så forstå han i dag meget ikke meget dansk er 5 år nu og går i skole. Datten forsøger vi også med desværre var det ikke det rette sted. Vi valget så at datten skulle være hjemme det betydet at i dag kan hun forstå dansk og tale det lidt hun så 3 år i dag. Mit bud vil være lade barn hvis det er mulig blive hjemme da du så har mulighed for at tale dansk med barn på den måde. Det kan være andre der er blevet forældre har nogen andre måde at gøre det på en den måde vi gjorte. Redigeret af thaikurt1 d. 08/12-2010 18:02 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.