Se indlæg|
Ugly Thais
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 13/12-2010 18:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Interessant og meget lærerigt indlæg fra BKKSW på Stickmanbangkok... http://www.stickm...er6439.htm Inden der kommer de sædvanlige kommentarer om mit "negative syn på Thailand" - så passer BKKSW´s indlæg fuldstændig perfekt på de erfaringer jeg gennem tiden har gjort. Farang i Thailand = ingen rettigheder. Jeg kræver sådan set heller ikke nogle rettigheder, jeg holder tilpas lav profil og smiler til det gør ondt i tandrødder og hårbund, så kører det uden promblemer! ![]() Doc Gonzo |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 13/12-2010 20:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Hmm, Danmark er et lorteland og nu er Thailand også et lorteland. Hvad skal der dog blive af den stakkels Gokinok? |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 13/12-2010 22:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Rettelse. Thailand har ALTID været et Lorteland for Doc2ren. Men noget spændende må der jo være siden han stadig er her på siten
Redigeret af Amagerdreng d. 13/12-2010 22:50 |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 14/12-2010 00:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Selvfølgelige er der også negative side af det thailands samfund. der skal frem i sted for at forti det. Især thai bevidst prøver at snyde tilegne sig penge eller materialistiske værdier fra farang. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 14/12-2010 01:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
filihankat skrev: Hmm, Danmark er et lorteland og nu er Thailand også et lorteland. Hvad skal der dog blive af den stakkels Gokinok? Han tager med Frøbel Turistbusser til Hartzen, og får en tyroler swingom.......... ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 14/12-2010 05:07
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
intet land er godt nok til goginok, det perfekte findes nemlig ikke. Og hvis det perfekte var goggigoks drøm, løb vi alle skrigende bort. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 14/12-2010 06:23
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Tilbage til tråden, og drop person fnidder. Admin. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 14/12-2010 08:32
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Jamen, kære John Admin. Der ER ingen tråd! Der er IGEN et link og et par linjer tomgang. Vanskeligt at se meningen med i et debatforum. Bjarne |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 14/12-2010 08:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Der er slanger i Paradis, hvad mere er der at sige? |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 14/12-2010 08:50
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Bjarne skrev: Jamen, kære John Admin. Der ER ingen tråd! Der er IGEN et link og et par linjer tomgang. Vanskeligt at se meningen med i et debatforum. Bjarne øh, æh, tråden handler vel egentligt om at alt hvad der står på stickmanbangkok er interessant, lærerigt, sandt og rigtigt, fordi det altid passer med en vis herres opfattelse af tingene og dermed fortjener et link, undskyld adm. men kunne ikke lade være.
Redigeret af natty d. 14/12-2010 08:51 |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 14/12-2010 12:53
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
[quote]Gokinok skrev: Interessant og meget lærerigt indlæg fra BKKSW på Stickmanbangkok... http://www.stickm...er6439.htm Inden der kommer de sædvanlige kommentarer om mit "negative syn på Thailand" - så passer BKKSW´s indlæg fuldstændig perfekt på de erfaringer jeg gennem tiden har gjort. Farang i Thailand = ingen rettigheder. Jeg kræver sådan set heller ikke nogle rettigheder, jeg holder tilpas lav profil og smiler til det gør ondt i tandrødder og hårbund, så kører det uden promblemer! Det er da godt nok kedeligt, at du har været så uheldig at få disse negative erfaringer. Men,-husk på, du kommer til et fremmed land med anden kultur som gæst. Hvis du ikke kan indordne dig under den kultur med love og regler,-ja så er der kun et at gøre BLIV VÆK !! Min erfaring siger at bare man indordner sig lidt og omgås Thai´er ligeværdigt, så finder du ikke venligere og mere hjælpsomme folk. Men kommer du som farang og mener du er et overmenneske, så får du løn som forskyldt. Det ville du også få i DK. Redigeret af AL 48 d. 14/12-2010 12:54 |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 14/12-2010 13:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
[quote]AL 48 skrev: [quote]Gokinok skrev: Interessant og meget lærerigt indlæg fra BKKSW på Stickmanbangkok... http://www.stickm...er6439.htm Inden der kommer de sædvanlige kommentarer om mit "negative syn på Thailand" - så passer BKKSW´s indlæg fuldstændig perfekt på de erfaringer jeg gennem tiden har gjort. Farang i Thailand = ingen rettigheder. Jeg kræver sådan set heller ikke nogle rettigheder, jeg holder tilpas lav profil og smiler til det gør ondt i tandrødder og hårbund, så kører det uden promblemer! Det er da godt nok kedeligt, at du har været så uheldig at få disse negative erfaringer. Men,-husk på, du kommer til et fremmed land med anden kultur som gæst. Hvis du ikke kan indordne dig under den kultur med love og regler,-ja så er der kun et at gøre BLIV VÆK !! Min erfaring siger at bare man indordner sig lidt og omgås Thai´er ligeværdigt, så finder du ikke venligere og mere hjælpsomme folk. Men kommer du som farang og mener du er et overmenneske, så får du løn som forskyldt. Det ville du også få i DK.[/quot ENIG (AMEN)
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 14/12-2010 14:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
jeg kan sagtens genkende det billede som beskrevet af BKKSW i dagligdagen, og sa er det en skid, om du omgas thaier ligevardigt eller hvad Farang i Thailand = ingen rettigheder. disse ting som jeg opridser her er bare dagligdag..... jeg star og handler med ekspedienten i byggemarkedet og der kommer en Thai bygmester, eller hvad han er og afbryder min samtale og taler til ekspedienten, og ekspedienten ekspederer ham i stedet..... Farang i Thailand = ingen rettigheder. det samme gentager sig i mange andre forretninger... jeg korer med mc taxa og aftaler 80 baht, jeg kommer frem og betaler med 100 baht, manden korer sin vej uden at gi tilbage ville han gore det ved en anden thai ?? igen og igen skal jeg ha benzin pa, de fylder tanken, nulstiller tanken og forlanger mere som der stod pa talleren. sidste gang det skete skreg jeg den lille thai fis ind i ansigtet, sa han nar var faldet om, jeg blev i den grad vred, det er den samme esso tank tank hver gang, pa soi "nern plab van" ville de gore det ved en anden thai...nej aldrig og so de sma brune thai politi, igen og igen star de og stopper farang pa beachroad... og ude pa "soi nern plab van" hvor jeg bor er der ren lovloshed fire pa hver mc og aldrig hjelm (det har jeg dokumenteret i anden trad)....men ingen politi...med mine ojne virker det fuldstandig absurd og sa alle de steder hvor jeg skal betale mere, alene fordi jeg er farang. det er lige det jeg kan komme i tanker om, men der er meget mere.. der er helt bestemt sket et skred her i Thailand omkring holdningen til farang, jeg syntes ikke jeg oplevede tingene pa samme made for 25 ar siden, men det kan jo ogsa hange sammen med at jeg er blevet aldre, og lagger mere marke til det i dag jeg kan bare flytte....ja det kan jeg da, men solen skinner jo stadig her og jeg far stadig mere for pengene, og nu er investeringen jo lagt her med bolig osv.. sadan oplever jeg det dagligt, andre kan opleve det anderledes Lung Redigeret af lung d. 14/12-2010 14:20 |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 14/12-2010 15:06
|
|
Saadan lung, tak for det! Utroligt som jeg kan faa folks p*s i kog, og jeg nyder det skal i vide, for i (ingen naevnt, i ved hvem i er..) er bare saa ovenud kloge, og korrekte, og positive og snothamrende naivt dumme at det skriger til himlen! Hvor tit kommer i til Thailand? Hvad laver i? De erfaringer lung taler om, og BKKSW beretter, og som jeg i den grad kan nikke genkendende til, oplever i aldrig dem? Maaske opdager i aldrig nogensinde at de tager roeven paa jer, og haan-griner jer lige i synet! ![]() Doc Gonzo |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 14/12-2010 15:30
|
Gokinok skrev: Saadan lung, tak for det! Utroligt som jeg kan faa folks p*s i kog, og jeg nyder det skal i vide, for i (ingen naevnt, i ved hvem i er..) er bare saa ovenud kloge, og korrekte, og positive og snothamrende naivt dumme at det skriger til himlen! Hvor tit kommer i til Thailand? Hvad laver i? De erfaringer lung taler om, og BKKSW beretter, og som jeg i den grad kan nikke genkendende til, oplever i aldrig dem? Maaske opdager i aldrig nogensinde at de tager roeven paa jer, og haan-griner jer lige i synet! ![]() Doc Gonzo Selvfølgelig oplever vi da også dem.Men vi hidser os nok ikke så meget op over det og derved spolerer ferien for os selv. Hvor mange turister tror du ikke der bliver snydt og bedraget i DK og alle andre lande?? Jeg personlig har reddet en udenlandsk sømand i dansk havn, der skulle "tages røv på" af en flok danske taxachauffører. Det sker overalt. Bortset fra det, så har du jo også "humor". ![]() |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 14/12-2010 15:44
|
|
Klart, vi er da grove i Danmark, isaer i Koebenhavn, hvor favoritdisciplinen en overgang (for flere aar siden..) var at smide fulde svenskere i Nyhavn, saa ku' de selv svoemme hjem! Men OK, har folk haft ovenud positive oplevelser i Thailand saa kan de passende dele dem med os andre kynikere, ikke? Det er forresten lang tid siden at jeg er blevet snydt af en taxachauffoer i Bangkok, enten ved omveje, "rigged meter", eller forkerte byttepenge, men jeg er ogsaa tilpas vaks ved havelaagen, ALTID! Doc Gonzo Redigeret af Gokinok d. 14/12-2010 15:45 |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 14/12-2010 16:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
At være på ferie her og så måske en -to gang under ens ferie at det ske og så os som bo her der konstant bliver snydt eller som lung skriver overset til fordel for en thai. Man lære efterhånden at være opmærksom på hvis man skal havde penge tilbage stille mig op foran disken og tælle penge op gerne to gange til store irritation for personalet og andre kunder. Har før bare lagt dem i lommen til jeg kom hjem og fandt så ud af der mangle penge så er det jo forsendt at gøre noget ved det. Redigeret af thaikurt1 d. 14/12-2010 16:44 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 14/12-2010 17:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Sig nu bare "Du er sgu frelst" Ja måske men "Man ligger som man redt". Jeg har ALDRIG prøvet at blive snydt i Thailand. Måske netop fordi man opfører sig pænt og ikke render rundt i bar overkrop-en øl i hånden-en kæmpe brandert på osv osv osv. Men måske har nogle af jer der er blevet snydt i hoved og r.. netop opført jer forkert i en thais øjne og dermed skulle i snydes (hvis det har kunne lade sig gøre og det kunne det jo altså) Vis noget respekt og med det vil i kunne komme langt over alt i verden. AL 48 skrev "Min erfaring siger at bare man indordner sig lidt og omgås Thai´er ligeværdigt, så finder du ikke venligere og mere hjælpsomme folk. Men kommer du som farang og mener du er et overmenneske, så får du løn som forskyldt" Så rigtigt som skrevet.![]() |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 14/12-2010 17:28
|
Gokinok skrev: Klart, vi er da grove i Danmark, isaer i Koebenhavn, hvor favoritdisciplinen en overgang (for flere aar siden..) var at smide fulde svenskere i Nyhavn, saa ku' de selv svoemme hjem! Men OK, har folk haft ovenud positive oplevelser i Thailand saa kan de passende dele dem med os andre kynikere, ikke? Det er forresten lang tid siden at jeg er blevet snydt af en taxachauffoer i Bangkok, enten ved omveje, "rigged meter", eller forkerte byttepenge, men jeg er ogsaa tilpas vaks ved havelaagen, ALTID! Doc Gonzo Selvfølgelig skal man være "vaks ved havelågen". Især i de store byer med mange turister. Der er det jo en nationalsport at snyde. Nøjagtig som du selv siger vi gjorde med svenskerne i Nyhavn. Opfør dig som en svensker,-bræk dig i en telefonboks. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/12-2010 17:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Selvfølgelig er det kun et spørgsmål om tid, inden man bliver snydt. Hvis man opholder sig i landet længe nok, og dette uanset hvor man opholder sig og hvordan man opfører sig. Det er brådne kar i alle lande. Jeg har stødt på et par gedigne r*vhuller af taxichauffører - som jeg i parentes bemærket ellers generelt har et udmærket indtryk af. Første gang var fra lufthavnen, hvor chaufføreren på trods af mine gentagne opfordringer om at starte taxameteret, blev ved med at sige: "Diaow, diaow". Senere. WTF? Jeg bad ham om at standse, steg ud med min taske og gik direkte over til en anden taxameter, uden at han fik en bukket satang. Det var han ikke helt tilfreds med: Okay, så sagsøg mig. Anden gang var i Phetchabun. Vi ankom ved 8-tiden om aftenen sammen med en indfødt Phetchabun-indvåner og skulle have en songtaew ind til Wichianburi fra busstoppestedet. Ved busstoppestedet sad en ældre thai dame med et lille barn på armen. Vi spurgte om hun også skulle til Wichian, så kunne hun køre med os. Nej, hun skulle længere væk, men den sidste offentlige transport var kørt, og Songtaew chaufføren ville ikke køre hende for de penge hun havde til rådighed, så hun havde belavet sig på at sidde der til næste morgen. Det kunne vi ikke med god samvittighed ignorere, så vi lavede en deal med chaufføren om at køre os til Wichian og derpå fortsætte med damen og den lille pige på vores regning. Han ville have 150 baht ekstra for det. Okay. Vel ankommen til Wichian står vi af, chaufføren møder nogle kammerater og får en pils. Pludselig vil han alligevel ikke køre damen og barnet hjem for 150 baht, nu vil han have 300, siger han med et frækt grin til kammeraterne. Der var ikke andre Songtaew kl. 21.00, hvilket han udmærket var klar over. Har man sagt a, må man også sige b. Han fik sine 300 baht for at køre dem hjem og jeg fortalte ham ikke, hvad jeg mente om ham. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.