Se indlæg|
garanti
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 09/01-2011 09:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Vi drøfter ofte at det er mange penge man skal stille som garant for at få sin thaikone/ kæreste hertil. før var det vel ca kr. 52000 og nu en del mere. Jeg har for nyligt talt med flere ubemidlede dansker og nogle af dem har inden for de sidste par år IKKE skulle stille den garanti. er her nogen som kan genkende sådanne sager? Der er åbenbart tilfælde hvor man kan omgås visse regler. Andre regler har åbenbart også kunne omgås. For eksempel at man ikke kan komme som turist og så få lov til at blive her og "veksle" til anden opholdstilladelse ved eventuelt giftemål. Det er der også adskillige eksempler på er sket alligevel. Lad mig høre om andre har hørt eller oplevet lignende og hvad kan det skyldes? Det er af ren interesse for sagen jeg ønsker det undersøgt. Er ikke et personligt behov , da jeg har været thai gift i ca 20 år og boet ca lige længe i Thailand og Danmark. Redigeret af Rawirot d. 09/01-2011 09:48 Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| Lm |
Lagt på d. 09/01-2011 11:49
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Garantien er afskaffet. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 09/01-2011 12:20
|
|
Lm skrev: Garantien er afskaffet. Hvad er det nu for noget? Mener du ikke at man inden for de sidste 2-3 år har skullet stille en bankgaranti for at få en thai hertil som ægtefælle? det er da ikke noget jeg har hørt om, mener tværtimod at den er steget betydeligt på det seneste. Rawirot
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 09/01-2011 12:26
|
|
Lm skrev: Garantien er afskaffet. Har lige tjekket, man skal stille en garanti på 63,400
Rawirot
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 09/01-2011 12:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Den er IKKE afskaffet tværtimod skal du stille en garanti på 100.000 DKR og det er vel og mærke i 2002 priser. Så garantistillensen idag er 125.000 Dkr. Før var den på 50.000 igen i 2002 prisen men i 2009 var den oppe i 56.000 kr. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 09/01-2011 12:36
|
|
OleOrm skrev: Den er IKKE afskaffet tværtimod skal du stille en garanti på 100.000 DKR og det er vel og mærke i 2002 priser. Så garantistillensen idag er 125.000 Dkr. Før var den på 50.000 igen i 2002 prisen men i 2009 var den oppe i 56.000 kr. Tak. Ole Orm. Ved ikke hvorfor nogen bare lukker en gang l..t ud i et ellers seriøst spørgsmål. Håber stadig på svar på de egentlige spørgsmål hvorfor der åbenbart kan dispenseres fra dem Rawirot
|
|
|
| Lm |
Lagt på d. 09/01-2011 12:40
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Den garanti du skal stille for at få visum er afskaffet. Det var hvad jeg svarede på, men måske ikke det der blev spurgt om. Hvis du søger opholdstilladelse er den over 100.000 kr. |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 09/01-2011 12:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Man kan f.eks få dispensation fra div. krav (boligkrav, 24 års krav) og jeg mener også man får dispensation for garanti hvis man har særbørn - altså børn fra andet forhold hvor man stadig har fælles forældremyndighed over barnet og samvær. jeg ville gerne tjekke op på om garantien er med under denne dispensation men jeg kan ikke komme ind på nyidanmark.dk i øjeblikket. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 09/01-2011 13:28
|
|
Lm skrev: Den garanti du skal stille for at få visum er afskaffet. Det var hvad jeg svarede på, men måske ikke det der blev spurgt om. Hvis du søger opholdstilladelse er den over 100.000 kr. Ja var det sidste jeg spurgte om. undskylder hvis jeg udtrykte mig utydeligt .
Rawirot
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 09/01-2011 13:33
|
|
fjelle123 skrev: Man kan f.eks få dispensation fra div. krav (boligkrav, 24 års krav) og jeg mener også man får dispensation for garanti hvis man har særbørn - altså børn fra andet forhold hvor man stadig har fælles forældremyndighed over barnet og samvær. jeg ville gerne tjekke op på om garantien er med under denne dispensation men jeg kan ikke komme ind på nyidanmark.dk i øjeblikket. Netop. Det ene tilfælde er omkring særbørn. Det synes jeg så ikke er retfærdigt, i forhold til så mange andre grunde, der også kunne være for en eventuel særbehandling. Hvad med folk på førtidspension? Det er heller ikke en særregel man reklamerer med fra myndighedernes side. Redigeret af Rawirot d. 09/01-2011 13:35 Rawirot
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 09/01-2011 14:17
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
med de nye regler er der vel ingen 24 års regel.. nu bliver man jo vurderet på point og ikke alder
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 09/01-2011 15:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Nej det kan da godt være det ikke hedder en 24 års regl mere, men en på 23 skal bruge dobbelt så mange points som en på 24 - så der er stadig en rimelig stor forskel på om man er over eller under. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 09/01-2011 16:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
OleOrm skrev: Den er IKKE afskaffet tværtimod skal du stille en garanti på 100.000 DKR og det er vel og mærke i 2002 priser. Så garantistillensen idag er 125.000 Dkr. Før var den på 50.000 igen i 2002 prisen men i 2009 var den oppe i 56.000 kr. okay, OleOrm forklare lige venligst denne her : Ved familiesammenføring skal ægtefællen/partneren i Danmark (referencen) stille en økonomisk garanti på 63.413,39 kr. (2011-niveau). Senest opdateret: 06-01-2011 Om nyidanmark.dk Udgiver: Udlændingeservice ellers så kan du læse om økonomisk sikkerhedsstillelse her: http://tinyurl.co... Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 09/01-2011 17:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
fjelle123 skrev: Nej det kan da godt være det ikke hedder en 24 års regl mere, men en på 23 skal bruge dobbelt så mange points som en på 24 - så der er stadig en rimelig stor forskel på om man er over eller under. nå ja selvfølgelig.. der skal være en hage ved alt.. og det skulle nødigt blive for nemt at komme til danmark Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 09/01-2011 19:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
[quote][b]Lm skrev: Garantien er afskaffet.[/quote][/b] Vil du uddybe nærmere evt. med seriøse henvisninger.. Og jeg mener.............hvis jeg vil have min kæreste, der er 51 år, på besøg i en måned eller to..Skal der så stilles garanti? Steen Redigeret af SteenJ d. 09/01-2011 19:07 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/01-2011 19:20
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
SteenJ skrev: [/b][quote][b]Lm skrev: Garantien er afskaffet. Vil du uddybe nærmere evt. med seriøse henvisninger.. Og jeg mener.............hvis jeg vil have min kæreste, der er 51 år, på besøg i en måned eller to..Skal der så stilles garanti? Steen[/quote] Nej. Der er ikke længere garanti for besøg, men bedre grundlag bør understøttes, da gråzonen herved er afskaffet. Garantien var netop for gråzone-ansøgninger, om end nok lidt bredere end blot gråzonen. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.