Se indlæg
 Udskriv debat
Lystbådehavn / Marina omkring Hua Hin ?
Teipei
Jeg har forsøgt at finde oplysninger, om der i området syd, for Hua Hin, skulle findes en marina ?

Med venlig hilsen
Lars
"If more than half the budget goes to military spending, less than half goes to whatever it's defending"

sank
Smile Mener ikke der er Marina ret mange steder i Thailand ? der er på Puket og syd for Pattaya. Men er ikke stødt på andre har dog hørt at de er ved at bygge en i Krabi og har talt om en i selve Pattaya også. MVH

jesperfrb
Mener der er en i "Prha Chup Kirikan" ca 120 km syd for Hua Hin! men er ikke sikker på om det kun er for den Thailanske flåde! Ellers er der masser af sikkre opankringspladser omkring "dolfin bay" ca 40km syd for Hua hin!
Redigeret af jesperfrb d. 10/01-2011 02:27
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

tuktuk
vi har en lille lystbådehavn ved Pranburi, ca. 25 km syd for Hua Hin, også her at Båden Til Pattaya går 3 gange om ugen...
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
L
Man kan jo nok ikke ligefrem kalde det en "Marina", men i Cha Am ca 15-20 km nord for Hua Hin er der en super hyggelig havn med masser af fiskerbåde og handel osv osv. Og der lægger da også lidt sejl- og motorbåde til her. Om jeg så turde lægge en dyr båd til kaj her og tage væk fra den er jo nok noget tvivlsomt Frown
Og det er selvfølgelig slet ikke mondænt som feks Chalong på Phuket hvor der er masser af dyre både.
Redigeret af L d. 10/01-2011 07:16

Payanak
Lystbåde er ikke så udbredt i Thailand, men der findes dog flere af dem, end der findes af campingvogne eller autocampere.
På Phuket findes der, i modsætning til resten af landet, massevis af lystbåde, og det er da også afspejlet i, at der snart findes en god håndfuld marinaer på øen.
Undrer mig lidt over hvordan man holder ferie i en båd i Thailand, og hvordan man f.eks. kommer i land uden en lystbådehavn at ligge til i? Måske nogen med erfaring i bådsejlads i Thailand kan svare på det.
(Ved godt man som regel har en lille gummibåd med, men det må man da blive lang i ansigtet af tilsidst...)
Redigeret af Payanak d. 10/01-2011 09:12

sank
Smile Ja Payanak de fleste lystbåde der sejler rundt i Østen og i Caribien smider Anker og sejler ind i deres Gummibåd og handler og får lidt fast grund under fødderne ? og det det skyldes mangel på Marinaer og i høj grad prisen ? så kun i havn for at proviantere stort. Caribiens 300 - 400 kr. for overnatning. Thailand har hørt at den der bliver bygget i Krabi 20 baht pr. fod ? og de mindste der sejler rundt er vel omkring 40 fod ? Marinaen i Pattaya ca. 25000 kr. for en års plads. Mener ikke der er nogen i Pratchup Khiri kan ? men det er vel omkring 5 - 6 år side vi boede der 1 md. dejlig fredelig strand så det er jo muligt de har bygget ??

SteenJ
sank skrev:
Smile Ja Payanak de fleste lystbåde der sejler rundt i Østen og i Caribien smider Anker og sejler ind i deres Gummibåd og handler og får lidt fast grund under fødderne ? og det det skyldes mangel på Marinaer og i høj grad prisen ? så kun i havn for at proviantere stort. Caribiens 300 - 400 kr. for overnatning. Thailand har hørt at den der bliver bygget i Krabi 20 baht pr. fod ? og de mindste der sejler rundt er vel omkring 40 fod ? Marinaen i Pattaya ca. 25000 kr. for en års plads. Mener ikke der er nogen i Pratchup Khiri kan ? men det er vel omkring 5 - 6 år side vi boede der 1 md. dejlig fredelig strand så det er jo muligt de har bygget ??

Du taler i bath og dk. kroner.. Kan du ikke når det drejer sig om thailand,,,,tale i bath. 25000,00 kr,for en plads i PTT lyder af meget.
SteenJ

rinpoche
Du taler bath og PTT, hvor vi andre taler Baht og PTY. Wink

Jeg mødte en tysker på Koh Kood. Han var kommende sejlende hertil fra Pattaya i sin sejlbåd, mens han gjorde talrige stops undervejs.
Det må være den totale frihed, medbringende sit eget logi og transportmiddel.
Jeg kunne måske være lidt betænkelig ved sikkerheden i en sådan ekskursion, specielt når man rejser helt alene.

i118.photobucket.com/albums/o90/rinpoche/sailboat.jpg

Pudsigt nok brugte han en oppustelig kano til transport mellem land og sin båd, fuldstændig magen til den jeg havde købt til drengene i DK.

i118.photobucket.com/albums/o90/rinpoche/kayak.jpg

born
Her kan i se hvordan der sejles...

http://www.orbito.../index.asp

Og her lidt mere..

http://www.ftlf.dk/
Redigeret af born d. 10/01-2011 17:47

sank
Headbanger Ja ja undskyld Steen men det var de priser jeg lige have i hovedet ? og nogen er et par år gamle og der var baht lidt billigere Bla bla bla og de beretninger fra Langturs sejlere er jo idyllisk og spændene men de glemmer jo heldigvis den sure hverdag med dårligt vejr og meget rep. Pibe

Spring til debat: