Se indlæg|
Hvordan for jeg hende til DK
|
|
| 4wheel |
Lagt på d. 14/01-2011 17:31
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Jeg hedder René, er 43 år og handicappet. Jeg bor i egen bolig, har ikke et job, men får pension. Jeg har haft en pige fra Thailand på besøg (på turist visum i 3 måneder), som rejste hjem d. 10-12-2010. Hendes søster er gift med én af mine venner og begge bor i DK. Jeg vil gerne invitere hende igen, med henblik på ægteskab og kan evt. ansætte hende som én af mine hjælpere. Har fulgt med i medierne, samt andre steder. Min veninde er 24 år, men har ingen arbejdserfaring, uddannelse mm. Hvad kan jeg gøre, og hvad er bedst? . |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 14/01-2011 17:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Måske kunne en aupair-ordning være en mulighed til en start?![]() |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 14/01-2011 17:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
4wheel skrev: Jeg hedder René, er 43 år og handicappet. Jeg bor i egen bolig, har ikke et job, men får pension. Jeg har haft en pige fra Thailand på besøg (på turist visum i 3 måneder), som rejste hjem d. 10-12-2010. Hendes søster er gift med én af mine venner og begge bor i DK. Jeg vil gerne invitere hende igen, med henblik på ægteskab og kan evt. ansætte hende som én af mine hjælpere. Har fulgt med i medierne, samt andre steder. Min veninde er 24 år, men har ingen arbejdserfaring, uddannelse mm. Hvad kan jeg gøre, og hvad er bedst? . prøv at ansætte hende som Au Pair, hun skal som minimum være god til engelsk og skal op til en test i Thailand før hun kan ansætttes som Au Pair. der er jo ingen der kan forhindre dig i at gifte dig med din Au pair, når hun først er i DK, det kunne da være en begyndelse. men ellers læs her : http://www.nyidan...u_pair.htm Redigeret af TG950 d. 14/01-2011 17:50 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/01-2011 17:56
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Krav til værtsfamilien * Værtsfamilien skal bestå af mindst én forælder og mindst ét hjemmeboende barn under 18 år. Du kan nok ikke gøre ret meget andet end at gifte dig med hende og søge familie sammenføring, Er der ikke visse krav der stilles for at kunne udføre jobbet som din hjælper? |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 14/01-2011 20:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
Pas nu på!!! der er 19år forskel, hun er kun 24år. 3.mdr er ikke nok til at lære hende, du er nødt til at lære hende bedre at kende. enten skal du lære hende bedre eller så skal du finde en anden. tons vis af mænd kommer i klemme efter 1års tid, og taber en masse penge. jeg har selv en ven der har det skidt. Hvis i skal lave alm familie samføring skal hun lære dansk og om kultur før hun kommer til denmark dvs. i bangkok. |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 14/01-2011 21:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
jo større alders forskel der er, jo større chance er der for det går galt senere. specielt med en på kun 24år,Jeg har været i thailand 12 gange, jeg kender alle deres tricks. Du kan godt fortsætte med hende, men du skal scanne hendes indre og hendes hjerte, om der var 50års forskel ville hun også smile og lave mad hver dag, jeg siger dig bare PAS PÅ!! |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 15/01-2011 00:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Kære Rene Glem alt om aupair, hvor hun skulle være din hjælper, idet hun ikke lovligt kan udføre arbejde med opholdstilladelse på det grundlag. her tænker jeg at hun er aupair for en anden værtsfamilie, idet jeg ikke formoder du har mindreårige børn. Desværre er det op ad bakke med en ægtefællesammenføring, dvs. i det tilfælde at I gifter jeg mens hun har lovligt ophold i DK.(eller alternativt i udlandet, f.eks. Thailand) Med den bemærkning henviser jeg til de skærpede regler, der er indført, og som omfatter både dig som reference og hende som ansøger. Jeg rådgiver dig gerne om generelle spørgsmål. Men send mig en PM, idet der således vil indgå personfølsomme oplysninger detaljer du bliver nødt til at oplyse for korrekt juridisk rådgivning MVH Flemming Rasmussen Thailandsk tolk/ juridisk rådgiver |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.