Se indlæg|
Flytning til Thailand
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 25/01-2011 11:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Jeg har i dag forsøgt at finde ud af hvilke krav der skal opfyldes for at få sin førtidspension med til Thailand når jeg senere på året forhåntligt flytter dertil. Jeg har søgt herinde og hos Pensionsstyrelsen og fandt følgende: Dansk Statsborger. Mindst 10 års bopæl i DK mellem det 15. år og indtil det tidspunkt hvorfra pensionen ydes, eller bopæl mindst 1/4 af tiden fra det fyldte 15. år og indtil det tidspunkt hvorfra pensionen ydes. Bopælskravet skal være opfyldt umiddelbart inden det tidspunkt hvorfra pensionen ydes. Det indebærer at der stilles krav om en sammenhængende bopælsperiode grænsende op til pensionstidspunktet. Jf. § 3, stk 3, i loven om social pension. Er der andre krav der skal opfyldes og hvor finder jeg dem? På forhånd tak Bent |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 25/01-2011 12:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Bent---er det ikke reglerne for at man overhovedtaget kan få FöP, eller misforstår jeg det??
Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 25/01-2011 16:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Hvis vi snakker førtidspension efter 2003 er der overhovedet ikke forskæl på det beløb du for udbetalt da du stadig skal betale skat i Dk , kan prøves af op til et år en gang derefter adresseskift til Thailand...er du fp før 2003 ryger alle tillæg og du for kun grundbeløbet lang ude at der kan være så stor forskæl...men de kloge om det....![]() |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 25/01-2011 19:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
handy skrev: Hvis vi snakker førtidspension efter 2003 er der overhovedet ikke forskæl på det beløb du for udbetalt da du stadig skal betale skat i Dk , kan prøves af op til et år en gang derefter adresseskift til Thailand...er du fp før 2003 ryger alle tillæg og du for kun grundbeløbet lang ude at der kan være så stor forskæl...men de kloge om det.... ![]() Der er selvfølgelig forskel på hvad tid man får sin pension på, men da jeg kender Bent, ved jeg det drejser sig om den nye ordning, og den kan han tage med til Thailand, da han får et fast brutto beløb og så selv må klare resten. Ret mig venligst hvis..... Steen Redigeret af SteenJ d. 25/01-2011 19:07 |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 25/01-2011 20:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Jeg har kun været førtidspensionist i godt 1 år. Jeg er godt klar over at jeg kan tage min førtidspension med til Thailand, men for at undgå overraskelser når den tid kommer var mit spørgsmål om der er andre krav der skal opfyldes end dem jeg skriver i indlæg 1 og hvor jeg evt. finder dem? På forhånd tak. |
|
|
|
| Tino |
Lagt på d. 25/01-2011 22:17
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
Spørg dem der udbetaler din "løn". De ved det allerbedst. Så går du ikke galt i byen. Ses i Thailand, Tino |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/01-2011 23:07
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
bentmj skrev: Jeg har kun været førtidspensionist i godt 1 år. Jeg er godt klar over at jeg kan tage min førtidspension med til Thailand, men for at undgå overraskelser når den tid kommer var mit spørgsmål om der er andre krav der skal opfyldes end dem jeg skriver i indlæg 1 og hvor jeg evt. finder dem? På forhånd tak. Hej Bent! Her er linket til Pensionsstyrelsen-der finder du nok svar,paa dine spoergsmaal: http://www.penst....r2003.aspx brianmarinus. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 26/01-2011 00:17
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Har en god ven som heller ikke har fået pension så længe,,,,,,han havde næsten opholdt sig i et år dec 2010.....og havde ikke løst til at rejse hjem han ordnede alt derude fra så det kan der ikke være mange ben i .......og som Ingolf også skriver er det du selv skriver krav for at være berettiget til at få pension overhoved...... .....pøj pøj...
Redigeret af handy d. 26/01-2011 00:24 |
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 26/01-2011 06:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Hej, er selv flyttet herned sidste år. Der er et par "stive" regler du skal være opmærksom på. For at søge retirement i Thailand, skal du opholde dig i landet på et non"o" visa. Du skal være i Danmark når du søger om at få pensionen med til Thailand. Jeg var selv ved at få problemer, men det lykkedes heldigvis. Held og lykke. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.