Se indlæg
 Udskriv debat
Skal man have arbejd tilladelse?
Hvis man eksempelvis,anviser et rejseselskab derhjemme,hoteller og henter/bringer folk i lufthavnen,samt evt. guidede ture,anvisninger på seværdigheder osv.-vil det
kræve det en arbejds tilladelse?
Nogen der ved noget konkret.?
brianmarinus.

Payanak
Man skal altid have arbejdstilladelse.
Dog kan man ikke få det, til den slags arbejde du nævner.

Payanak skrev:

Ok-takker.
Altså eneste mulighed er, at lade konen gøre det.?

Robert Kronberg
brianmarinus skrev:
Payanak skrev:

Ok-takker.
Altså eneste mulighed er, at lade konen gøre det.?

For det første skal firmaet have en licens hos turistmyndighederne, og for det andet skal en guide have en personlig licens.

Hoteller og rejsebureauer må ikke samarbejde med jer, hvis jeres firma ikke har licens.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Boes
Her praktiseres det sådan at chaufføren , der også er guide behøver nogen til at oversætte. De fleste store scandinaviske rejsebureauer benytter sig af denne metode. Arbejdstilladelse altid...
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

mussehund
Robert da.

Vi er da vist ved at bliver for gamle til det aktive livSleeping

rinpoche
brianmarinus skrev:
Hvis man eksempelvis,anviser et rejseselskab derhjemme,hoteller og henter/bringer folk i lufthavnen,samt evt. guidede ture,anvisninger på seværdigheder osv.-vil det
brianmarinus.

Jeg kan sige dig helt konkret, at person- og godsbefordring er et erhverv forbeholdt thailandske statsborgere.
Overtrædelse heraf kan føre til udvisning. Og jeg ved fra bekendte, der har fået fingrene i maskinen, at de thailandske myndigheder er meget obs herpå.
Det samme er tilfældet med guide virksomhed, selvom det i virkelighedens verden omgås som også Boes er inde på.

Du kan her se en liste over de restriktive erhverv:

http://www.thaila...-jobs.html

Robert Kronberg
rinpoche skrev:
brianmarinus skrev:
brianmarinus.

Jeg kan sige dig helt konkret, at person- og godsbefordring er et erhverv forbeholdt thailandske statsborgere.
Overtrædelse heraf kan føre til udvisning. Og jeg ved fra bekendte, der har fået fingrene i maskinen, at de thailandske myndigheder er meget obs herpå.
Det samme er tilfældet med guide virksomhed, selvom det i virkelighedens verden omgås som også Boes er inde på.

Du kan her se en liste over de restriktive erhverv:

http://www.thaila...-jobs.html

Man kan vel sige, at Boes ikke omgåes reglerne, da der i det tilfælde ikke tages arbejde for en thai, men at der blot lægges en ekstra medarbejde på, som er udlænding.

Man kan vende den om og sige, at danskerne heller ikke vil have, at der tages arbejde fra danskerne, om end det ikke er helt det samme, da man ikke kan betegne udlændinge i Thailand som billig arbejdskraft...

Det store problem for turistbranchen i Thailand er dog, at thaiere fx ikke kan tale skandinavisk, så reelt er det et job, som de fleste thaiere alligevel ikke kan bestride.

Og det er et paradoks, da udlændinge normalt godt må få et job, som en thai ikke kan bestride, men den gælder bare ikke som guide.

Da jeg arbejdede i rejsebureau stod der tydeligt i min arbejdstilladelse, at jeg ikke måtte udføre guidevirksomhed, men at jeg godt måtte løse problemer, hvilket jeg tolker, som jeg godt måtte være vikar. Dette har jeg dog ikke forsøgt i praksis.

Men jeg har dog gået rundt i det forbudte område i lufthavnen uden problemer, men havde jeg været der hver dag, så var hammeren nok faldet.

Hilsen, Robert

"

huratho
Hej
Man kan jo bare tage som udgangspunkt at der SKAL arbejdstilladelse til stort set alt her i TH.
Jeg selv har haft 3 forskellige job, hvortil der kræves arbejdstilladelse, men i mine tilfælder var det mine arbejdsgivere som søgte disse til mig. Det kostede ikke mig en Bath.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Robert Kronberg
huratho skrev:
Hej
Man kan jo bare tage som udgangspunkt at der SKAL arbejdstilladelse til stort set alt her i TH.
Jeg selv har haft 3 forskellige job, hvortil der kræves arbejdstilladelse, men i mine tilfælder var det mine arbejdsgivere som søgte disse til mig. Det kostede ikke mig en Bath.
Hilsen Hugo

Hej Hugo,

Naturligvis skal arbejdsgiver betale de 3.000 baht, som det koster for en arbejdstilladelse eller 1.000 baht for en add-on-arbejdstilladelse.

Hilsen, Robert

"

Lidt udenfor nummer,men alligevel relevant også er det da til at forstå,for enhver.

Du må gerne arbejde, når du får førtidspension på gammel ordning.

Vi skal vurdere om din pension skal ’gøres hvilende’, hvis der er en formodning om, at du vedvarende kan tjene mere end ca. 133.248 kr. om året (2011). At pensionen bliver gjort hvilende betyder, at udbetalingen af din pension stopper i de perioder, hvor du arbejder.

Du kan godt tjene mere end 133.248 kr. (2011), uden at vi gør din pension hvilende. Vi skal se helt konkret på din situation, på grunden til at du får førtidspension og på, hvilken slags arbejde du har.

Du modtager automatisk invaliditetsydelse, hvis du får gjort din pension hvilende. Invaliditetsydelse er 32.604 kr. årligt (2011).

Vi kan ikke gøre din pension hvilende, hvis du er over 60 år.

Du kan ikke få frakendt din førtidspension. Heller ikke, hvis du arbejder.

Din samlever har ikke ret til pension fra danmark, men når du dør så kan hun søge om efterlevelseshjælp.

Det maksimale beløb er på 13.064 kr., hvis hendes årsindtægt er under 215.080 kr. (2011). Beløbet er skattepligtigt.

Med venlig hilsen

Elisabeth Kolding
brianmarinus.

Det er det mest geniale indlæg, jeg nogensinde har set på DTW, jfr. trådens overskrift.

Fortsæt bare i samme stil kære Brian Marinus.

girobank skrev:
Det er det mest geniale indlæg, jeg nogensinde har set på DTW, jfr. trådens overskrift.

Fortsæt bare i samme stil kære Brian Marinus.

Takker-altid en fornøjelse,når man kan fornøje andre.
Men må sige,at jeg syntes din tid må være frygtelig lang,hvis ikke du har andet at lave,end at sidde her og holde øje med hvornår du kan smide et eller andet sarkastisk indlæg ind.

mussehund
Din må da være længere, for du har da tid til noget ligegyldigt, med henvisning til din sagsbehandler...

Jeg må da give girobank ret. Dette har da ikke en dyt at gøre med din start.. på tråden..

Det er da vist dig der har god tid, for jeg kan se,at du bruger meget af din tid, på at finde fejl på alle andre...

Tag dig dog sammen...LOL LOL

Jeg forstår bare ikke hvorfor du nu bliver sur på mig, jeg roser dit indlæg.

Det står bare ikke i den rigtige tråd!

Spring til debat: