Se indlæg|
Visum til kæresten?
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 06/02-2011 14:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 135 |
For lidt over en måned siden mødte jeg en sød thai kvinde her i Danmark. Vi har set en del til hinanden og jeg er faldet pladask for hendes søde charme og kærlige varme væsen. Desværre udløber hendes visum i slutningen af marts, og vi er allerede nu begyndt at snakke om hvordan hun kan komme tilbage til Danmark. Håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig med at finde op og ned i visumregler og hvad der ellers skal til for at jeg kan få hende tilbage til Danmark. 1) Er det et problem, eller en fordel, at hendes nuværende visum er udstedt til Sverige. Lige pt. bor hun hos familie i Danmark, men har også boet hos forskellige familiemedlemmer i Sverige. 2) Hvad er sandsynligheden for at opnå visum til hende (ved godt det er rigtig svært at spå om, men vil gerne vide om det er et helt umuligt projekt)? Vi kommunikerer pt. på engelsk men vi har allerede aftalt at hun skal på dansk sprogskole i Bangkok når hun vender tilbage til Thailand. Vi har kigget på Thai Integration House (http://www.thaiintegration.info), men modtager gerne forslag til andre sprogskoler. Det vigtigst er at undervisningen er god. Kender i nogle skoler i personligt kan anbefale? 3) Det jeg frygter mest for er sikkerhedsstillelsen, hvis sådan bliver krævet. Hvordan sikrer man sig bedst imod at blive bedt om at stille sikkerhed for hende? Kan jeg eller hun gøre noget der viser at vores forhold er ægte (f.eks at hun går på sprogskole eller andet)? Hun skal selvfølgelig bo hos mig under opholdet og jeg tager mig af både kost, logi og rejseforsikring. Til sidst, har i gode tips, anbefalinger eller lignende så del dem endelig. På forhånd tak. Mvh. Lars |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/02-2011 16:34
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
larschr5 skrev: For lidt over en måned siden mødte jeg en sød thai kvinde her i Danmark. Vi har set en del til hinanden og jeg er faldet pladask for hendes søde charme og kærlige varme væsen. Desværre udløber hendes visum i slutningen af marts, og vi er allerede nu begyndt at snakke om hvordan hun kan komme tilbage til Danmark. Håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig med at finde op og ned i visumregler og hvad der ellers skal til for at jeg kan få hende tilbage til Danmark. 1) Er det et problem, eller en fordel, at hendes nuværende visum er udstedt til Sverige. Lige pt. bor hun hos familie i Danmark, men har også boet hos forskellige familiemedlemmer i Sverige. 2) Hvad er sandsynligheden for at opnå visum til hende (ved godt det er rigtig svært at spå om, men vil gerne vide om det er et helt umuligt projekt)? Vi kommunikerer pt. på engelsk men vi har allerede aftalt at hun skal på dansk sprogskole i Bangkok når hun vender tilbage til Thailand. Vi har kigget på Thai Integration House (http://www.thaiintegration.info), men modtager gerne forslag til andre sprogskoler. Det vigtigst er at undervisningen er god. Kender i nogle skoler i personligt kan anbefale? 3) Det jeg frygter mest for er sikkerhedsstillelsen, hvis sådan bliver krævet. Hvordan sikrer man sig bedst imod at blive bedt om at stille sikkerhed for hende? Kan jeg eller hun gøre noget der viser at vores forhold er ægte (f.eks at hun går på sprogskole eller andet)? Hun skal selvfølgelig bo hos mig under opholdet og jeg tager mig af både kost, logi og rejseforsikring. Til sidst, har i gode tips, anbefalinger eller lignende så del dem endelig. På forhånd tak. Mvh. Lars Hej Lars, 1) Er det et problem, eller en fordel, at hendes nuværende visum er udstedt til Sverige. Lige pt. bor hun hos familie i Danmark, men har også boet hos forskellige familiemedlemmer i Sverige. - Umiddelbart er det en fordel, hvis I søger visum, at hun har været i Schengen før og opfyldt reglerne. 2) Hvad er sandsynligheden for at opnå visum til hende (ved godt det er rigtig svært at spå om, men vil gerne vide om det er et helt umuligt projekt)? Vi kommunikerer pt. på engelsk men vi har allerede aftalt at hun skal på dansk sprogskole i Bangkok når hun vender tilbage til Thailand. Vi har kigget på Thai Integration House (http://www.thaiintegration.info), men modtager gerne forslag til andre sprogskoler. Det vigtigst er at undervisningen er god. Kender i nogle skoler i personligt kan anbefale? - Jeg kan ikke anbefale mig selv, men vi har dansk sprogskole downtown Bangkok ved Phaya Thai SkyTrain og i Pattaya - [url]www.VisaThailand.info[/url]. 3) Det jeg frygter mest for er sikkerhedsstillelsen, hvis sådan bliver krævet. Hvordan sikrer man sig bedst imod at blive bedt om at stille sikkerhed for hende? Kan jeg eller hun gøre noget der viser at vores forhold er ægte (f.eks at hun går på sprogskole eller andet)? Hun skal selvfølgelig bo hos mig under opholdet og jeg tager mig af både kost, logi og rejseforsikring. - Der er ikke længere sikkerhedsstillelse ved visum til Danmark. Men der er mange forhold, der gør, om man kan få visum eller ej, efter de nye regler uden sikkerhedsstillelse. I bør derfor bevise jert forhold gennem så mange faktorer som muligt. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 06/02-2011 16:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 278 |
Hej Lars Da min kone og jeg stadig var kærester var det intet problem at få udstedt visum til hende. Hun boede på det tidspunkt i Bangkok, og afleverede følgende ansøgning på den danske ambassade: http://www.nyidan..._visa.pdf. Den kan du jo udfylde for hende, og sende til hendes mail. Jeg sendte samtidig en invitation over mail til ambassaden, så de kunne at jeg ventede på hende her i Danmark. Selvom vi havde kendt hinanden i et år, slap vi ikke for at stille bankgaranti, da det var hendes første besøg i DK. Mht. skole, er Thai Integration OK. Der er undervisning både morgen, middag og aften. Det kan dog være svært at følge med nogle gange, da eleverne kommer i samme klasse, uanset hvilket dansk niveau de er på. Held og lykke |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/02-2011 16:59
|
Joe skrev: Hej Lars Da min kone og jeg stadig var kærester var det intet problem at få udstedt visum til hende. Hun boede på det tidspunkt i Bangkok, og afleverede følgende ansøgning på den danske ambassade: http://www.nyidan..._visa.pdf. Den kan du jo udfylde for hende, og sende til hendes mail. Jeg sendte samtidig en invitation over mail til ambassaden, så de kunne at jeg ventede på hende her i Danmark. Selvom vi havde kendt hinanden i et år, slap vi ikke for at stille bankgaranti, da det var hendes første besøg i DK. Mht. skole, er Thai Integration OK. Der er undervisning både morgen, middag og aften. Det kan dog være svært at følge med nogle gange, da eleverne kommer i samme klasse, uanset hvilket dansk niveau de er på. Held og lykke Udlændingeservice MÅ IKKE længere bede om bankgaranti, og det gør det hele lidt vanskeligere. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 06/02-2011 17:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Jeg vil gerne have min "kone", gennem 6 år på ferie i DK for første gang. Person søges til at ordne diverse papirer for mig. Betaling aftaler vi. Send gerne PB. Hilsen Steen |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 06/02-2011 17:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Man har ændret reglerne om sikkerhedsstillelse ved indgangen til 2011. Baggrunden er, at det skulle være nemmere (og hurtigere) at opnå visum. Der vil være en gruppe af visumansøgere, der således ikke kan opnå visum. Det er de, som efter de gamle regler, alene kunne opnå visum såfremt den herboende reference stillede økonomisk sikkerhed. Der er en nem og praktisk samling af nyheder om disse emner på: http://www.ambban...s/Nyheder/ Reglerne skifter i øjeblikket før end blækket er tørt på papiret, så man kan sjæltent sammeligne sin egen situation med andres umiddelbart! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/02-2011 17:56
|
sudsakhon skrev: Man har ændret reglerne om sikkerhedsstillelse ved indgangen til 2011. Baggrunden er, at det skulle være nemmere (og hurtigere) at opnå visum. Der vil være en gruppe af visumansøgere, der således ikke kan opnå visum. Det er de, som efter de gamle regler, alene kunne opnå visum såfremt den herboende reference stillede økonomisk sikkerhed. Der er en nem og praktisk samling af nyheder om disse emner på: http://www.ambban...s/Nyheder/ Reglerne skifter i øjeblikket før end blækket er tørt på papiret, så man kan sjæltent sammeligne sin egen situation med andres umiddelbart! Korrekt. Ingen har særlig erfaring med besøgsvisum efter de nye regler. Tidligere blev besøgsvisum-ansøgere fra Thailand placeret i tre grupper.
Det er uklart, hvordan sidste gruppe vil blive håndteret efter de nye regler... Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| jaason |
Lagt på d. 07/02-2011 18:31
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej Her er en næsten frisk visum ansøgnings fortælling.. Jeg downloadede ansøgningen fra den danske ambassades hjemmeside i midt dec. og tog derefter på jule ferie i thailand for at møde min veninde... Vi tog til visa kontoret i amarin tower bangkok D. 12 jan.(ikke ambassaden),uden tidsbestilling. Hun kom til med det samme og hele showet varede ca 15 min... Dagen efter fik hun en sms med besked om at sagen var sendt til DK.. D 26 jan blev hun ringet op med besked om at visum var klar til afhentning i Bangkok!! Jeg er 41 år,hun 21. Hun har aldrig søgt før og har heller ikke et fast job ud over at hjælpe fam på plantagen i chaiyaphum.. Ydermere regnede jeg med at skulle stille økonomisk garanti men denne er åbenbart afskaffet! Hun medbragte flg: Udfyldt visum ansøgning,personlig invitation fra mig(betaler for rejse,kost,logi.lommepenge,samt forsikring..) foto,pas gyldig 3mrd efter hjemrejse samt en bank udskrift fra D.12 jan med min 40.000 bath på hendes konto.. De ville ikke engang have supplement ansøgning til schengen som nævnt på amb. hjemmeside... Hun blev så rådet til at gå ca 20m hen ad gangen til et rejsefirma og købe en sygeforsikring samt en fiktiv rejseplan.. 2500 bath for forsikring (90dg) og 500 bath for rejseplanen..Tilbage og fremvise papirene og alt var fint.. Så køb evt forsikring/rejseplan inden indgang på visum kontor og spar lidt tid.. Jeg fik ved samme lejlighed bank info og har nu overført penge til billet med thai airways som hun henter når passet skal hentes i næste uge,de fratrak endda de 500 bath jeg havde betalt :-) Held og lykke... |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/02-2011 18:39
|
jaason skrev: Hej Her er en næsten frisk visum ansøgnings fortælling.. Jeg downloadede ansøgningen fra den danske ambassades hjemmeside i midt dec. og tog derefter på jule ferie i thailand for at møde min veninde... Vi tog til visa kontoret i amarin tower bangkok D. 12 jan.(ikke ambassaden),uden tidsbestilling. Hun kom til med det samme og hele showet varede ca 15 min... Dagen efter fik hun en sms med besked om at sagen var sendt til DK.. D 26 jan blev hun ringet op med besked om at visum var klar til afhentning i Bangkok!! Jeg er 41 år,hun 21. Hun har aldrig søgt før og har heller ikke et fast job ud over at hjælpe fam på plantagen i chaiyaphum.. Ydermere regnede jeg med at skulle stille økonomisk garanti men denne er åbenbart afskaffet! Hun medbragte flg: Udfyldt visum ansøgning,personlig invitation fra mig(betaler for rejse,kost,logi.lommepenge,samt forsikring..) foto,pas gyldig 3mrd efter hjemrejse samt en bank udskrift fra D.12 jan med min 40.000 bath på hendes konto.. De ville ikke engang have supplement ansøgning til schengen som nævnt på amb. hjemmeside... Hun blev så rådet til at gå ca 20m hen ad gangen til et rejsefirma og købe en sygeforsikring samt en fiktiv rejseplan.. 2500 bath for forsikring (90dg) og 500 bath for rejseplanen..Tilbage og fremvise papirene og alt var fint.. Så køb evt forsikring/rejseplan inden indgang på visum kontor og spar lidt tid.. Jeg fik ved samme lejlighed bank info og har nu overført penge til billet med thai airways som hun henter når passet skal hentes i næste uge,de fratrak endda de 500 bath jeg havde betalt :-) Held og lykke... Ja, garantistillelsen er afskaffet. Men nej, der er ikke tale om en fiktiv rejseplan, men om en reservation. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 07/02-2011 20:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Robert Kronberg skrev: jaason skrev: Hej Her er en næsten frisk visum ansøgnings fortælling.. Jeg downloadede ansøgningen fra den danske ambassades hjemmeside i midt dec. og tog derefter på jule ferie i thailand for at møde min veninde... Vi tog til visa kontoret i amarin tower bangkok D. 12 jan.(ikke ambassaden),uden tidsbestilling. Hun kom til med det samme og hele showet varede ca 15 min... Dagen efter fik hun en sms med besked om at sagen var sendt til DK.. D 26 jan blev hun ringet op med besked om at visum var klar til afhentning i Bangkok!! Jeg er 41 år,hun 21. Hun har aldrig søgt før og har heller ikke et fast job ud over at hjælpe fam på plantagen i chaiyaphum.. Ydermere regnede jeg med at skulle stille økonomisk garanti men denne er åbenbart afskaffet! Hun medbragte flg: Udfyldt visum ansøgning,personlig invitation fra mig(betaler for rejse,kost,logi.lommepenge,samt forsikring..) foto,pas gyldig 3mrd efter hjemrejse samt en bank udskrift fra D.12 jan med min 40.000 bath på hendes konto.. De ville ikke engang have supplement ansøgning til schengen som nævnt på amb. hjemmeside... Hun blev så rådet til at gå ca 20m hen ad gangen til et rejsefirma og købe en sygeforsikring samt en fiktiv rejseplan.. 2500 bath for forsikring (90dg) og 500 bath for rejseplanen..Tilbage og fremvise papirene og alt var fint.. Så køb evt forsikring/rejseplan inden indgang på visum kontor og spar lidt tid.. Jeg fik ved samme lejlighed bank info og har nu overført penge til billet med thai airways som hun henter når passet skal hentes i næste uge,de fratrak endda de 500 bath jeg havde betalt :-) Held og lykke... Ja, garantistillelsen er afskaffet. Men nej, der er ikke tale om en fiktiv rejseplan, men om en reservation. Hilsen, Robert og en reservation er ikke det samme som en booket billet, der er himmelvid forskel. kunne godt tænke mig at vide om der er nogle her på DTW der har kendskab til nogle som har fået besøgsvisa efter de nye regler. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/02-2011 08:00
|
TG950 skrev: Robert Kronberg skrev: jaason skrev: Hej Her er en næsten frisk visum ansøgnings fortælling.. Jeg downloadede ansøgningen fra den danske ambassades hjemmeside i midt dec. og tog derefter på jule ferie i thailand for at møde min veninde... Vi tog til visa kontoret i amarin tower bangkok D. 12 jan.(ikke ambassaden),uden tidsbestilling. Hun kom til med det samme og hele showet varede ca 15 min... Dagen efter fik hun en sms med besked om at sagen var sendt til DK.. D 26 jan blev hun ringet op med besked om at visum var klar til afhentning i Bangkok!! Jeg er 41 år,hun 21. Hun har aldrig søgt før og har heller ikke et fast job ud over at hjælpe fam på plantagen i chaiyaphum.. Ydermere regnede jeg med at skulle stille økonomisk garanti men denne er åbenbart afskaffet! Hun medbragte flg: Udfyldt visum ansøgning,personlig invitation fra mig(betaler for rejse,kost,logi.lommepenge,samt forsikring..) foto,pas gyldig 3mrd efter hjemrejse samt en bank udskrift fra D.12 jan med min 40.000 bath på hendes konto.. De ville ikke engang have supplement ansøgning til schengen som nævnt på amb. hjemmeside... Hun blev så rådet til at gå ca 20m hen ad gangen til et rejsefirma og købe en sygeforsikring samt en fiktiv rejseplan.. 2500 bath for forsikring (90dg) og 500 bath for rejseplanen..Tilbage og fremvise papirene og alt var fint.. Så køb evt forsikring/rejseplan inden indgang på visum kontor og spar lidt tid.. Jeg fik ved samme lejlighed bank info og har nu overført penge til billet med thai airways som hun henter når passet skal hentes i næste uge,de fratrak endda de 500 bath jeg havde betalt :-) Held og lykke... Ja, garantistillelsen er afskaffet. Men nej, der er ikke tale om en fiktiv rejseplan, men om en reservation. Hilsen, Robert og en reservation er ikke det samme som en booket billet, der er himmelvid forskel. kunne godt tænke mig at vide om der er nogle her på DTW der har kendskab til nogle som har fået besøgsvisa efter de nye regler. Ja, vi har bestået med besøgsvisum efter de nye regler (2011). Teknisk set bliver det vanskeligere for nogen at opnå visum efter de nye regler, da Udlændingeservice ikke længere kan bede om garanti, hvis de er i tvivl, men indtil nu, har vi ikke oplevet afslag af visum (til Danmark) for vore kunder. Det sidste besøgvisum, som vi bestod med, blev bevilget på fem dage. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.