Se indlæg
 Udskriv debat
Tilslut en ekstra skærm til PC
Lung Yao
Hej Ingolf,
Du spurgte om hvordan man tilslutter en xtra skærm til VGA udgang på sin bærbar. Skal lige have præciseret om det drejer sig om en PC skærm eller fx. en flad skærm ?
Du kan se nogle løsninger her:
PC skærm:

TV skærm:

se fra 0:52 . Husk lige lydkabel (jack stik).

M.h.t. konfigurering skal du inde på din bærbar : enten højreklik på din PC skærm eller via kontrol panel-Personlige instillinger-skærminstillinger-og din bærbar ville genkende den ekstern skærm og du kan vælge om du ville have to adskilte skærme eller en kloning.
Men det er måske bedste hvis Kim/web gider lave en brugsvisning med billeder af de forskelige trin du skal igennem.

Jeg har fx. forbundet vores stationær pc til en fladskærm så kan konen se DOOTV.TV i soveværelset. Først var det en komputer uden HDMI udgang så jeg brugte denne her løsning:med adapter/converter til HDMI kablet og lydkabel.

men nu efter at have fået en ny PC med HDMI udgang på skærmkortet så går det direkt til TVet (også lyden).
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

b_j3ns3n
Lung Yao skrev:
men nu efter at have fået en ny PC med HDMI udgang på skærmkortet så går det direkt til TVet (også lyden).
.

så kan du måske fortælle mig hvorfor jeg ikke har lyd på mit tv.. har en pc med HDMI udgang men lyden er der ikke og sidst der var fodbold opgav jeg at finde den så jeg skruede bare op for pcén
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Robert Kronberg
b_j3ns3n skrev:
Lung Yao skrev:
.

så kan du måske fortælle mig hvorfor jeg ikke har lyd på mit tv.. har en pc med HDMI udgang men lyden er der ikke og sidst der var fodbold opgav jeg at finde den så jeg skruede bare op for pcén

Du skal tænde TVet, før du tænder computeren.

Jeg har set mange på internettet med det problem, og vi oplever det også i vort undervisningsværelse, men jeg har fundet frem til, at man blot skal starte med at tænde TVet på hdmi-kanalen

Hvis problemet opstår undervejs, fordi man skruer frem og tilbage, så skal man blot sætte TVet på hdmi-kanalen, og så logge af og på igen.

Men tja, det er ikke godt nok, synes jeg.

Måske der er nogle her på DTW, som kan give en teknisk forklaring???

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
b_j3ns3n
så jeg skal have pc og tv slukket når jeg starter op... og tænde for tvet først..
det prøver jeg ved næste fodboldkamp (sikkert i weekenden)
Takker Smile
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Lung Yao
b_j3ns3n skrev:
Lung Yao skrev:
.

1- Du skal muligvis inde i dit TVs opsætning og under lydkilde skal du markere V på HDMI.
2- Men Højt sandsynligt, at det er lige som på min PC at jeg kan enten vælge TVet som Standardenhed og PC som Standardkommunikationenhed(til fx. VOIP telefoni).

Hvis nogle skulle ønske at ændre opsætningen, så skal man gøre følgende:
Under LYD (højtaler ikon ved siden af uret) går du til :
- Afspilningsenheder
--- Afspilning.
1)-----Digital Audio (HDMI) (TVet)
--------2 High Definition Audio Device .
Højre klik og vælg så :
--Benyt som Standardenhed

2)- Speakers (PC højtalerer)
---Realtek High Definition Audio
Højre klik og ændre til :
-----Benyt som Standardkommunikationsenhed(fx. VOIP eller SKYPE)

3- Realtek Digital Output .
-------Realtek High Definition Audio
---------Klar
Skal man intet gøre noget ved.

Det kunne være at man kan "snyde" systemet ved at vælge Speakers/Højtalerere som Standardenhed og trække en lydkabel (Jackstik) fra PC og til TVet. Jeg har ikke prøvet det endnu.

Robert,
Jeg har set mange på internettet med det problem, og vi oplever det også i vort undervisningsværelse, men jeg har fundet frem til, at man blot skal starte med at tænde TVet på hdmi-kanalen

Systemet er bedøvende ligeglad om du tænder for TV eller PC først, og du skal vælge HDMI,og hvis du har konfigureret din PC skærm til køre paralelt(kloning/dubblering) så skal de nok "finde" hinanden.
Jensen's problem var at han manglede, lyd men ikke billede.
Men jeg har oplevet før da jeg brugte PCen uden HDMI at lyden kunne mangle, og ved at genstarte enten PC eller TVet så var der forbindelse.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Robert Kronberg
Lung Yao skrev:
b_j3ns3n skrev:
Lung Yao skrev:
.

1- Du skal muligvis inde i dit TVs opsætning og under lydkilde skal du markere V på HDMI.
2- Men Højt sandsynligt, at det er lige som på min PC at jeg kan enten vælge TVet som Standardenhed og PC som Standardkommunikationenhed(til fx. VOIP telefoni).

Hvis nogle skulle ønske at ændre opsætningen, så skal man gøre følgende:
Under LYD (højtaler ikon ved siden af uret) går du til :
- Afspilningsenheder
--- Afspilning.
1)-----Digital Audio (HDMI) (TVet)
--------2 High Definition Audio Device .
Højre klik og vælg så :
--Benyt som Standardenhed

2)- Speakers (PC højtalerer)
---Realtek High Definition Audio
Højre klik og ændre til :
-----Benyt som Standardkommunikationsenhed(fx. VOIP eller SKYPE)

3- Realtek Digital Output .
-------Realtek High Definition Audio
---------Klar
Skal man intet gøre noget ved.

Det kunne være at man kan "snyde" systemet ved at vælge Speakers/Højtalerere som Standardenhed og trække en lydkabel (Jackstik) fra PC og til TVet. Jeg har ikke prøvet det endnu.

Robert,

Systemet er bedøvende ligeglad om du tænder for TV eller PC først, og du skal vælge HDMI,og hvis du har konfigureret din PC skærm til køre paralelt(kloning/dubblering) så skal de nok "finde" hinanden.
Jensen's problem var at han manglede, lyd men ikke billede.
Men jeg har oplevet før da jeg brugte PCen uden HDMI at lyden kunne mangle, og ved at genstarte enten PC eller TVet så var der forbindelse.
.

Mit problem er også manglede lyd på TVet, mens billedet ganske fint er på TVet. Lyden er derimod kun på computeren.

Men tændes der først for TVet på hdmi, så er der ingen problemer, og så er lyden kun på TVet, som den skal være, og billedet begge steder.

Lyden skal ikke permanent være på TVet, da computeren nogle gange benyttes uden at tænde for TVet.

PCen (laptop) er configureret til at køre med samme skærm på både intern og ekstern skærm.

Hilsen, Robert

Lung Yao
Robert Kronberg skrev:
....................................................................................................................
Mit problem er også manglede lyd på TVet, mens billedet ganske fint er på TVet. Lyden er derimod kun på computeren.

1-Men tændes der først for TVet på hdmi, så er der ingen problemer, og så er lyden kun på TVet, som den skal være, og billedet begge steder.

2-Lyden skal ikke permanent være på TVet, da computeren nogle gange benyttes uden at tænde for TVet.

PCen (laptop) er configureret til at køre med samme skærm på både intern og ekstern skærm.Hilsen, Robert

Hej Robert,
Vedr. 1
- Hvilken opsætning har du sat på din PC til lyden ?
- Har du et lyd kabel(jackstik kabel) mellem PC og TV ?

Vedr. 2
Jeg glemte lige at tilføje i den "brugsforviring" at hvis man har sat Lyden som standardenhed til TV, så skal man huske at "bytte om" på konfigurationen (PC-TV) hvis man ønsker at høre noget på PCen(film-musik-fodbold kamp), når TVet er slukket.
.
Redigeret af Lung Yao d. 11/02-2011 16:47

Robert Kronberg
Lung Yao skrev:
Robert Kronberg skrev:
....................................................................................................................

1-Men tændes der først for TVet på hdmi, så er der ingen problemer, og så er lyden kun på TVet, som den skal være, og billedet begge steder.

2-Lyden skal ikke permanent være på TVet, da computeren nogle gange benyttes uden at tænde for TVet.

PCen (laptop) er configureret til at køre med samme skærm på både intern og ekstern skærm.Hilsen, Robert

Hej Robert,
Vedr. 1
- Hvilken opsætning har du sat på din PC til lyden ?
- Har du et lyd kabel(jackstik kabel) mellem PC og TV ?

Vedr. 2
Jeg glemte lige at tilføje i den "brugsforviring" at hvis man har sat Lyden som standardenhed til TV, så skal man huske at "bytte om" på konfigurationen (PC-TV) hvis man ønsker at høre noget på PCen(film-musik-fodbold kamp), når TVet er slukket.
.

Jeg har et HDMI-kabel mellem PC og TV, og ikke et "gammeldags" jackstik-kabel.

Det er således også med HDMI-stik.

Hilsen, Robert

ingolf
Takker Lung Yao--ja, det er sikkert noget af det der jeg behöver, for at få det til at virke, men jeg skal kikke på det senere!

Det er skärmen til börnenes PC jeg har prövet lidt med, men der bliver et ramaskrig hvergang jeg vil låne den, så jeg venter til jeg er hjemme igen i marts--men jeg skal have fundet ud af noget, for jeg behöver to skärme. Gemmer den her side--har lagt en genvej på PC'en!
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Fido
ingolf skrev:
Takker Lung Yao--ja, det er sikkert noget af det der jeg behöver, for at få det til at virke, men jeg skal kikke på det senere!

Det er skärmen til börnenes PC jeg har prövet lidt med, men der bliver et ramaskrig hvergang jeg vil låne den, så jeg venter til jeg er hjemme igen i marts--men jeg skal have fundet ud af noget, for jeg behöver to skärme. Gemmer den her side--har lagt en genvej på PC'en!

Hej Ingolf,

Jeg kører selv med 2 laptops som er tilsluttet eksterne 23" monitors - det er faktisk bare plug and play, men send evt en mail med spørgsmål.
One man's ceiling is another man's floor

Spring til debat: