Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad koster en elefant..??
AndersM
Jeg har en fjollet ide med at jeg godt kunde tænke mig en elefant.
Så var det jeg tænkte er der nogen som ved hvad skal man forvente at betale for en elefant, det er ikke en fuldvoksen elefant jeg tænker på. men gerne en lille model..?
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

rinpoche
Hehe, Anders.
Du skulle hellere tænke på vedligehold.
Der er en grund til at mahouts tager deres elefanter ind til byerne for at tigge om donationer.
Og her er et newsflash for dig. Små elefanter vokser sig til at blive store.

Kort og godt. Glem det meget.
Som du selv siger, det er faktisk fjollet, med mindre du er dedikeret og agter at tage dig af dyret de næste 70 år. Hvilket jeg dårligt kan forestille mig.

Get a grip. Elefanter er ikke legetøj. Det er livslang forpligtelse. Ikke en tilfældig hobby adspredelse.
Redigeret af rinpoche d. 15/02-2011 17:35

kylling
rinpoche skrev:
Hehe, Anders.
Du skulle hellere tænke på vedligehold.
Der er en grund til at mahouts tager deres elefanter ind til byerne for at tigge om donationer.
Og her er et newsflash for dig. Små elefanter vokser sig til at blive store.

Kort og godt. Glem det meget.
Som du selv siger, det er faktisk fjollet, med mindre du er dedikeret og agter at tage dig af dyret de næste 70 år. Hvilket jeg dårligt kan forestille mig.

Get a grip. Elefanter er ikke legetøj. Det er livslang forpligtelse. Ikke en tilfældig hobby adspredelse.

Hvsd så med en døgnflue,spiser de megetLOL LOL

AndersM
Jeg har sku ikke forestillet mig at jeg skulle rende rundt og tigge mad inde i en storby som er overfyldt med turister
min plan var nu at jeg ville bruge den på min farm og give den et værdigt liv

Geng-maak
Ideen er god....men det er næsten synd den er alene....jeg synes du skulle anskaffe nogle stykker - evt 5 -6 ungdyr....de æder 200kg foder/dag og skider næsten ligeså meget....hvor stor er din farm...???
Grin
Synes også elefanter er fantastiske, men jeg tror opgaven er kæmpestor desværre....men god vind herfra.....Wink

rinpoche
AndersM skrev:
Jeg har sku ikke forestillet mig at jeg skulle rende rundt og tigge mad inde i en storby som er overfyldt med turister
min plan var nu at jeg ville bruge den på min farm og give den et værdigt liv

I de næste 70 år?
Jeg tror ikke du har det ringeste tilløb til at forstå, hvad det indebærer at have en elefant.
Prøv at spørg deres mahouts. Af hvilke de fleste er Hmong eller Maew om du vil.

Det er en livslang forpligtelse, ikke en farang strøtanke.

b_j3ns3n
må være ærlig uden at kende dig må jeg holde med rin.. elefanter er ikke en weekend hobby, det er prægtige dyr som skal tages seriøst. (det skal alle dyr!) syens måske du skulle prøve med en traktor, den har heller ikke noget mod at stå alene udenfor, når det er røv dårligt vejr Smile
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

SteenJ
Jeg bor sammen med en MAHOUT....Der holder fast i snablen og sørger for, jeg ikke render i byen....HammerShockRolll

jimmikoldenborg
Men hvad koster en elefant??
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
mai tikied
En elefant koster ca. Thb, 400.000-

vakse_vigo
GrinDer var en gang en kendt mand (W.C. Fields) der sage:
For mig er kvinder som elefanter. Jeg kan godt lide at se på dem, men jeg ville nødigt eje én....Grin
Nu er det jo ikke sikkert at den kære W.C.Filds nogen sinde har været i Thailand, men det er vi nogle andre der har været.....
Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik.
Er i dag lykkelig Thai gift.
At tage til Thailand er som at rejse hjem.

Har jo fortalt det så mange gange før om min tid med 42 af de store dejlige dyr, så orker ikke igen - MEN!

Glem alt om dine vilde drømme. Rin har så evig ret og så glemmer han alt det der ligger ud over maden.

200-250 kg grønt hver dag, og DET SKAL VÆRE VARIERET grønt!!! 200-250 liter vand per dag. Adgang til at kunne tage daglige bade, kærlig omsorg, dyrlæge regninger (af de store), indgnidning mindst een gang i måneden af sekteriske olier o.m.m.m.

Så rigtigt skrevet køb en traktor.

Prisen er rigtig nok, ca. 400.000++ Jeg havde een andel i en dejlig dame på 36 som heder Boon Lai den kostede mig 100.000 og da jeg solgte den fik jeg 160.000, så værdien på en elefant er en god investering. Men hvis man ikke er opvokset med såadan et dyr så glem alt om det, der skal være en Mahout der kan tage kærlig omsorg døgnet rundt.

De Mahouts der driver deres dyr ind til byen er dyrplagere og skulle trampes ihjel af 27 letlevende damer med stilethæle. Helst store europæiske/amerikanske damer 150 kg+.

Den elefantelskende Skeptikeren

Giver Rin helt ret, det er en meget dårlig ide.

Desuden er elefanter sociale dyr, så du skal min købe 2. + foder resten af deres liv (som nok er længere end dit hvis du køber dem som små)

god tanke at have en elefant som kæledyr, men det går slet ikke i den virkelige verden

Thjaa
Faad dig heller en Hund det passer nok baere til en Falang..
Livet er forkort til store problemmer

jesperfrb
Har lige set " Kingdom of elefants" på animale channel til aften. God film!
Men den siger også noget om den tid der skal bruges på en elefant, samt hvormeget det koster at have en!

Køb en traktor, eller ansæt en Mahout med egen elefant!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

AndersM
Tak for alle de gode råd og advarsler..
Den pris 400000 som bliver nævnt er det for en lille mellem eller stor elefant..??
en af grundene til at jeg bla spørger er at når jeg er sammen med faranger og ser en elefant, så plejer jeg at sige i sjov HVAD KOSTER EN ELEFANT, og som i sikkert også har oplevet mange gange så findes der så mange kloge faranger i thailand, de priser som jeg høre er fra 2 mill til 5 mill bath
Bare rolig jeg går ikke ud og køber en elefant selv om jeg har rigelig med plads for et par stykker.
jeg har en anden mere afdæmpet skør ide, jeg vil havde mig et par okser og finde mig en gammel vogn som jeg kan tøffe rund med.

Spring til debat: