Se indlæg|
Hva" koster det?
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 16/02-2011 14:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Har efterhånden været i Thailand nogle gange (Pattaya),og det koster sgu"kassen hver gang,nu har jeg trukket diverse fra,guld og diamanter,iphones og ipads tæller ikke, men det koster alligevel 50 klik hver gang jeg er i thailand en måneds tid med min kone+2 børn,alle siger det er så billigt,men hvor helvede bliver mine penge så af? er jeg den eneste der synes det er blevet lidt dyrt i Thailand? gider ikke til Thailand uden lidt luksus så kan jeg joligesågodt blive hjemme. |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 16/02-2011 14:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Du er ikke den eneste der bruger penge jeg bruger nemt 300.000 - 400.000 THB på 3 ugers ferie :-) Men hvad pokker du har jo et helt år til at spare op i ![]() |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 16/02-2011 15:02
|
|
styx32 skrev: Du er ikke den eneste der bruger penge jeg bruger nemt 300.000 - 400.000 THB på 3 ugers ferie :-) Men hvad pokker du har jo et helt år til at spare op i ![]() Tak nu har jeg det meget bedre ! ![]() |
|
|
|
| vakse_vigo |
Lagt på d. 16/02-2011 15:06
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 77 |
Luksus... Koster .... hvad med at prøve noget andet end Pattaya...Phuket og Pattaya er okey men det er ikke billige.
Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik. Er i dag lykkelig Thai gift. At tage til Thailand er som at rejse hjem. |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 16/02-2011 15:09
|
|
vakse_vigo skrev: Luksus... Koster .... hvad med at prøve noget andet end Pattaya...Phuket og Pattaya er okey men det er ikke billige.Jeg har skam prøvet! men har en condo i jomtien,den er lidt svær at undvære/flytte med rundt i Thailand ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 16/02-2011 15:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
styx32 skrev: Du er ikke den eneste der bruger penge jeg bruger nemt 300.000 - 400.000 THB på 3 ugers ferie :-) Men hvad pokker du har jo et helt år til at spare op i ![]() det beløb kan du jo købe et hus for... så mange penge har jeg kun brugt en gang, men der var jeg også afsted i 4½ månede 70000 - 75000 kr
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 16/02-2011 15:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Vi rejser også 2 voksne og 2 børn. Sidst vi var afsted 3 uger i lejet bil i Rayong, Chanthaburi og øerne i Trat brugte vi omkring 10.000 kroner. Jeg søger ikke luksus, men hyggelige og naturskønne omgivelser. Og så er jeg temmelig ligeglad med bungalowens standard. Den bruger vi alligevel kun når vi skal sove. Jeg var afsted med min søn i ½ år. Der brugte vi i alt 20.000 kroner. Men okay, det var så i 1997 ![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 16/02-2011 15:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Det er blevet dyrt i thailand Bare nogen som benzin er oppe på 40 bath L Jeg bo her kan også mærke at alt ting er dyrt også fødevare og grønsager ( thai ) Penge forsvinder hurtig hvis man ikke passe på. Det må sværte for en thai da lønnen ikke steget Jeg har dog råd til at være her Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 16/02-2011 15:18
|
|
Jeg mener ikke man kan samenligne en ferie & det at bo fast i Pattaya,jeg skal jo" nå det hele på kort tid,og jeg mener det hele!![]() |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 16/02-2011 15:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
der hvor det rigtig koster mange penge, er nar man har faet en skid pa, og faktisk burde tage hjem, nar man sa fortsatter SA KOSTER DET KASSEN , selv efter hvor man mister hukommelsen og ikke husker mere, bliver det RIGTIG RIGTIG dyrt...![]() og jeg bor endda gratis... lung |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 16/02-2011 15:20
|
|
lung skrev: der hvor det rigtig koster mange penge, er nar man har faet en skid pa, og faktisk burde tage hjem, nar man sa fortsatter SA KOSTER DET KASSEN , selv efter hvor man mister hukommelsen og ikke husker mere, bliver det RIGTIG RIGTIG dyrt... ![]() og jeg bor endda gratis... lung Ha ha Lung,det er rigtig dyrt at miste hukommelsen ![]() |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 16/02-2011 15:25
|
|
rinpoche skrev: Vi rejser også 2 voksne og 2 børn. Sidst vi var afsted 3 uger i lejet bil i Rayong, Chanthaburi og øerne i Trat brugte vi omkring 10.000 kroner. Jeg søger ikke luksus, men hyggelige og naturskønne omgivelser. Og så er jeg temmelig ligeglad med bungalowens standard. Den bruger vi alligevel kun når vi skal sove. Jeg var afsted med min søn i ½ år. Der brugte vi i alt 20.000 kroner. Men okay, det var så i 1997 ![]() Ja kunne vi bare sætte tiden tilbage! mødte min kone i 1996,efter den tid er det bare blevet værre & værre ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/02-2011 15:37
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
hehe speedy, jeg har tænkt samme tanker...og noteret mig at flere steder er priserne næsten på niveau med Danmark...også selvom det ikke er typiske turistområder (og hvad er efterhånden ikke det?)...vi må tilbage og leve af ris og nudle suppe... udbud/efterspørgsel og en skidt valutakurs gør det surt at hedde kurt...i thailand.... |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 16/02-2011 15:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
sidst da vi var afsted ( 2 voksne 2 børn) brugte vi ca 75000kr på 12 uger, inkl flybilletter. (chiang mai, khao lak, Phuket, og et smut til Langkawi). Vi sparede ikke på noget, men spiste ikke turistmad hver dag heller. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 16/02-2011 15:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
rinpoche skrev: Vi rejser også 2 voksne og 2 børn. Sidst vi var afsted 3 uger i lejet bil i Rayong, Chanthaburi og øerne i Trat brugte vi omkring 10.000 kroner. Jeg søger ikke luksus, men hyggelige og naturskønne omgivelser. Og så er jeg temmelig ligeglad med bungalowens standard. Den bruger vi alligevel kun når vi skal sove. Jeg var afsted med min søn i ½ år. Der brugte vi i alt 20.000 kroner. Men okay, det var så i 1997 ![]() Ja du Rin, der er sket noget siden 1997. Inflationen , bare i December 2010 var 3 % iflg The Nation "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Geng-maak |
Lagt på d. 16/02-2011 15:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 102 |
Jeg brugte 20000 dkr i Pattaya 4 uger i januar.... Hvad er opskriften på at bruge 300000-400000 thb på 3 uger....vildt,,, .....Hvem der bare var så rig....menjeg hygger mig nu gevaldigt med bare 20 kilo... ![]() |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 16/02-2011 16:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Geng-maak skrev: Jeg brugte 20000 dkr i Pattaya 4 uger i januar.... Hvad er opskriften på at bruge 300000-400000 thb på 3 uger....vildt,,, .....Hvem der bare var så rig....menjeg hygger mig nu gevaldigt med bare 20 kilo... ![]() Opskriften ? En mindre hjerneskade med risiko for forværring.
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 16/02-2011 16:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg har heldigvis aldrig oplevet en sammenhæng med det at bruge en r*vfuld penge, og så det at have en god ferie. Hvis Thailand ikke var en relativ billig destination at rejse og opholde sig i, så var der masser af andre valg for en ferie. |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 16/02-2011 16:07
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
neeej meeeen det hjælper på det hvis man ikke skal spekulere på hvad man bruger. Gad godt at prøve bare en gang. rinpoche skrev:
Jeg har heldigvis aldrig oplevet en sammenhæng med det at bruge en r*vfuld penge, og så det at have en god ferie. Hvis Thailand ikke var en relativ billig destination at rejse og opholde sig i, så var der masser af andre valg for en ferie. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 16/02-2011 16:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Hvordan pokker kan man bruge 400.000 baht i løbet af 3 uger. Bo'r I på Hilton? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

er jeg den eneste der synes det er blevet lidt dyrt i Thailand? gider ikke til Thailand uden lidt luksus så kan jeg jo

.... hvad med at prøve noget andet end Pattaya...Phuket og Pattaya er okey men det er ikke billige.

det beløb kan du jo købe et hus for... så mange penge har jeg kun brugt en gang, men der var jeg også afsted i 4½ månede 70000 - 75000 kr