Se indlæg
 Udskriv debat
konen til DK
mobbe
Jeg rejser om ca 1 måned til LOS igen og tager konen med herop for 3 gang har været gift i ca 2 år , har nu været så heldig at vi har fået en lille søn som er 5 mdr, så jeg tænkte at måske det kunne lade sig at de blev her lidt længere end de sædvanlige 3 mdr.
Så jeg ringer til ULS for at finde ud af om det er muligt, de svarer at jeg kan søge familiesammenføring men hvis min kone ikke kan tale dansk og bestå indvandringsprøven så behøver jeg ikke gøre noget for så vil hun kun få lov at være her 3 mdr. Men jeg kan godt beholde sønnen her da han også er dansker.

Spørgsmål; Kan det være rigtig at det er blevet så svært for os etniske danskere.

Håber nogen ved lidt mere.

handy
prøv at kigge på tråden på forsiden udvist,,,,det tror jeg desvæære bliver svært....men alt muligt held og lykke herfra...Smile

Conrad
Kan man ikke længere søge om yderligere 3 måneders ophold, godt nok kun i DK og ikke i Schengen???????????????????

Conrad

Det er hvad jeg håber på i den nære fremtid. Big eyes

handy
nej det er vist længe siden man kunne dette,har selv gjort det i 99....nu er det vist kun alvorlig sydom.....hos den man besøger der kan forlænge et visa.....og husk endelig at rejse ud i rette tid da bare 2 dages overskridelse kan være lig med ingen visa de næste 3 år det var det til en jeg kender....Angel og helt alm praksis.....de oplyste mig 2 gange 90 dage på et år....jeg havde besøg ankomst 12 juni bruger alle 90 dage kan så ikke indrejse igen før 13 dec....men måske det også er lavet om.....men ring til us jeg snakkede med 3 forskellige fik 3 ikke helt ens forklaringer og dette var den sidste....
Redigeret af handy d. 19/02-2011 09:46

bruno
mobbe skrev:
Jeg rejser om ca 1 måned til LOS igen og tager konen med herop for 3 gang har været gift i ca 2 år , har nu været så heldig at vi har fået en lille søn som er 5 mdr, så jeg tænkte at måske det kunne lade sig at de blev her lidt længere end de sædvanlige 3 mdr.
Så jeg ringer til ULS for at finde ud af om det er muligt, de svarer at jeg kan søge familiesammenføring men hvis min kone ikke kan tale dansk og bestå indvandringsprøven så behøver jeg ikke gøre noget for så vil hun kun få lov at være her 3 mdr. Men jeg kan godt beholde sønnen her da han også er dansker.

Spørgsmål; Kan det være rigtig at det er blevet så svært for os etniske danskere.

Jamen de pønser jo på at gøre det endnu svære at komme her til, end det du beskriver.

http://gj-blog.dk/
sudsakhon
Forlængelse af visum udover 3 måneder har ikke været en mulighed i lang tid. Så svaret fra ULS er ganske korrekt

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
maichai
Bla bla bla
Næ Moppe din kone skulle have været Tyrker så ville du ingen problemer have
Jeg prøvede det samme sidste år på US hjemmeside stod der højt og klart at man kunne forlænge et turistvisa med op til 3 måneder vi skulle nu kun bruge 17 dage på grund af min arbejssituation vi tog ind med alle papirer iorden og fik at vide vi kunne prøve men det med 100% sikkerhed ville blive et afslag og det var 40 dage før hendes visa udløb og om torsdagen som hun skulle ud om mandagen med min datter på 15 måneder fik hun så afslaget om fredagen tog jeg så ind med alle papirer om familiesammenføring fik et stempel i hendes pas og tog hjem 21 dage efter Stor var forbavselsen da vi her i Thailand fik besked 2 måneder efter at nu var familiesammenførelsen gået i gennem og hun kunne blive i optil 2 år men ufattelig når der står højt og tydelig at man kan få forlænget et turistvisa med op til 3 måneder men det gælder bare ikke i praktis LOL LOL
MVH MAICHAI
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

handy
sudsakhon skrev:
Forlængelse af visum udover 3 måneder har ikke været en mulighed i lang tid. Så svaret fra ULS er ganske korrekt
...Sudsakhon...vi er indrejst sammen kæresten og jeg d 13 dec og rejser ud sammen d 10 marts efter 88 dage....og som jeg har forstået det kan hun så først ankomme igen d 14 juni kan hun så evt komme de 2 dage før som man ikke har brugt.....det er såmænd kun fordi jeg gerne ville ha hun skulle opleve pinsekarneval i København nu pinsen falder så sent...Angel....Forsat god weekend

mobbe
Nej det ikke nemt at være Dansker, men det med at flytte dage overskudsdage fra sidste besøg det tror jeg ikke kan lade sig gøre.

Måske det er lettere hvis hun flyttede til et muslimsk land først.Angel

sudsakhon
Hej Handy
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål korret efter de givne oplysninger Wink

sudsakhon
Hvis spørgsmålet går på om man kan overføre et visums præmisser, således at der kan ænders på et nyt visums præmisser (forlængelse udover 90 dage) eller om samme princip kunne bruges til at forkorte de lovgivne karensperioder mellem udstedelserne af besøgsvisum, er svaret nej i begge tilfælde.
Dette er udgangspunktet. Men som i alle andre forvaltningssager er afgørelsen skønsmæssig. Der kan forekomme situationer, hvor der ville gives tilladelse. Disse situationer er desværre undtagelser, og man skal næppe regne med andre afgørelser end efter udgangspunktet.

handy
min kæreste har været her de 3 år om sommeren....men her i dec var jeg nødt til at afbryde min ferie så lavede vi et tourist visa 90 dage og kæresten rejste med mig til Danmark ankomst 13 dec.....og vi er så her nu og rejser sammen til Thailand 10 marts efter 88 dages ophold....så går spørgsmølet på hvornår er den første Dato hun må indrejse i Danmark på tourist visa igen.....er det så ikke først den 14 juni eller er det 2 gange 90 dage på et kalender år...ville gerne ha hende til at ankomme den 10 juni....kan jo lige så godt kåbe billet med faste datoer da der ikke er usikkerhed om længden....90 dage....MVH HandyAngel

sudsakhon
Med et visum kan man få ophold i op til 90 dage pr. halvår. Teoretisk set kan et nyt visum udstedes med en gyldighedsperiode, der inkluderer de dage du ønsker.
For et foreløbigt svar, kan du skal tælle dagene i det relevante års kalender og huske at inkludere ud og hjemrejsedagene.
Der er intet til hinder i ansøgningen at lægge de nævnte forhold til grund. Det kan være at I er heldige, og specielt hvis I søger i god til, at gyldighedsperioden inkluderer de ønskede dage. Hun vil således i denne gyldighedsperiode kunne indrejsemed et ophold i op til 90 dage.
Det skal nævnes, at hendes visumansøgning er en ren formsag, ud fra de givne oplysninger

handy
Takker for hjælpen......

Robert Kronberg
mobbe skrev:

Jeg synes, at det er lidt omstændgt at søge familiesammenføring, hvis du blot ønsker, at hun (de) bliver i Danmark lidt længere.

Når de svarer dig, at hun skal kunne dansk, så skal du ikke lade dig skræmme, for der er ikke tale om, at hun skal kunne flydende dansk.

Hun skal kunne svare på nogle spørgsmål omkring dansk kultur og danske samfundsforhold, og her er der en CD, som hun kan se og gense, indtil hun kan huske dem.

Og så skal hun kunne dansk på niveau A1 minus.

For niveau A1, der er en smule højere, er kravet følgende:

Kan forstå og bruge almindelige, enkle dagligdags udtryk til at få opfyldt helt konkrete kommunikationsbehov. Kan præsentere sig selv eller andre, kan både stille og besvare spørgsmål om personlige forhold, som fx hvor han/hun bor, mennesker han/hun kender eller ting, som han/hun har. Kan indgå i en enkel samtale, hvis den anden part taler langsomt og tydeligt og er indstillet på at hjælpe.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
maichai
LOL LOL
Moppe skrev
Nej det ikke nemt at være Dansker, men det med at flytte dage overskudsdage fra sidste besøg det tror jeg ikke kan lade sig gøre.

Måske det er lettere hvis hun flyttede til et muslimsk land først.
LOL LOL Kære Moppe det hjælper desværre heller ikke Det er kun TYRKIET der af en eller anden grund har en sær aftale med EU diktaturet som Danmark ikke kan komme uden om husk nu Eu bestemmer alt ellers gør EU domstolen i sidste ende Der er nemlig ikke en sag ved denne absurte domstol der er faldet ud til Danmarks fordel Desværre så enten 3 måneder turist eller familiesammenføring for din kone Ja LORTELAND for ETNISKE DANSKERE
MVH MAICHAI
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

peterengelbrecht
VAR.

Kan ens kone ikke blive 6 mdr. alså 3 mdr. og så med forlængelse , det regnede jeg da med lige som Conrad.
Hun havde 3 mdr. visa sidste år men da var vi ikke gift .
Det er jo ikke ophold vi taler om men bare hun er der mens jeg arbejder.
Hun sidder troligt lige nu her i Phuket og lærer dansk så jeg tør slet ikke.
Ved nogen om der andre muligheder fx. arbejd visa eller andet.

Peter

handy
90 dage pr halve år.....kunne selv godt tænke mig at fruen kunne blive længere om sommeren....og vi er ikke interesseret i familiesammenføring som indebære skolegang hele året....er kun interesseret i at være her mens her er plusgradder da helbreddet ikke klare kulden....samt for at forsat ha kontakt med min datter samt familie....Smile så hvis det kan omgås høre jeg da også gerne mulighedderne....Smile

Spring til debat: