Se indlæg
 Udskriv debat
Indstilde fly--Hvad gör man?
ingolf
Skal rejse hjem i begyndelsen af marts med Egypt air, men har modtaget en mail fra Super Sawer, at Egypt air har indstildt alle fly Kairo-Copenhagen!

Nogen som har en ide om, hvordan man takler sådan en situation?

Jeg har jo absolut ingen lyst at strande i Kairo, så bliver jeg helre herude, men om jeg ikke tager flyet Bangkok-Kairo, mister jeg vel alle rettigheder, og så forlanger de vel bare at jeg köber en ny billet!

Hvad gör man?
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

chaingmai
en ny billet er vel det værste der kan ske,men der kan ske meget inden du skal hjem, danskre tager igen på ferie i egypten så måske er der håbSmile

Kim Ludvigsen
Du bliver nødt til at spørge SuperSaver. Normalt skal du møde op til afgangen, det vil sige, tage det første fly, men det kan være anderledes i dette tilfælde. Spørg hellere i god tid, se nedenfor, og sørg for at få svaret på skrift (e-mail er nok).

Jeg benyttede SuperSaver, da jeg strandede i Bangkok på grund af askeskyen sidste år. Jeg bruger dem ikke igen.

De svarede ikke på mine forespørgsler om, hvor meget jeg evt. kunne få refunderet af billetten, hvis jeg selv ville finde et andet fly. I stedet fik jeg blot at vide, at jeg kunne få refunderet, og at det ville koste et gebyr på 295 kroner.

Jeg skulle altså beslutte mig uden at vide, hvor meget jeg ville få refunderet.

Det tog fem dage, før de svarede på mit første mail med ovennævnte ikke-svar. Det tog halvanden dag, før de svarede på min anden mail med samme ikke-svar. Jeg fik min mor til at ringe til dem, og heller ikke i telefonen lykkedes det at få et svar på et ellers simpelt spørgsmål. Men telefondamen ville undersøge det og så sende mig en mail.

Da der stadig ikke var sket noget to dage senere, skrev jeg en mail til den danske marketing manager og til den svenske CEO, og så skete der noget! Jeg fik fluks en mail fra en marketing director, og jeg talte med hende i telefonen senere samme dag.

Hun beklagede, og eftersom det på det tidspunkt ikke længere var relevant med en refundering, aftalte vi et tidspunkt efter min hjemrejse, hvor hun skulle ringe til mig for at de kunne lære af fejlene. Jeg har endnu ikke hørt fra hende.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Frank
Uden at have mere styr på fakta end at have set billederne fra TV-Avisen mm., så ville jeg nok alligevel overveje, om jeg overhovedet havde lyst til at flyve via Egypten eller et af de andre nabolande, hvor gryden mildt sagt er i kog i øjeblikket.

Da strækningen ikke flyves længere, så vil jeg tro at de enten skal tilbyde en alternativ rute eller nogen af pengene tilbage. Men du er uden for EU, og der fandt nogen sidste år fandt ud af, at der gælder andre regler, som beskytter forbrugerne langt mindre, end i EU. Jeg ville henvende mig der, hvor billetten er købt billetten.

Og så ville jeg være interesseret i at høre, hvordan det gik. Held og lykke med det.Smile

ingolf
Nu har det löst sig!

Har snakket med Egyptair et par gange, og nu er det löst med lidt ombokninger + en extra mellemlandning i Frankfurt Smile

Tak for tipsen om rettighederne ved aflysning i en anden tråd, de er lagt til i favoritterSmile
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

per p
Du behøver ikke at ombooke Egypt Air begynder at flyve fra CPH på Fredag 26-02-11

natty
per p skrev:
Du behøver ikke at ombooke Egypt Air begynder at flyve fra CPH på Fredag 26-02-11

Måske flyver de på andre dage og tidspunkter end før urolighederne?
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

TG950
per p skrev:

sidste nyt fra DR Text TV :

DR1 S178 ons 23 feb 08:07:54
22.februar dr.dk/nyheder 18:50

NU KAN MAN IGEN REJSE TIL EGYPTEN
De danske myndigheder tør nu igen
tillade danskere at rejse til store
dele af Egypten.

Efter præsident Mubaraks fald er roen
faldet så meget over landet, at
Udenrigsministeriet lemper på
rejsevejledningen til Egypten.

Danskere rådes dog fortsat til at undgå
alle ikke-nødvendige rejser til
storbyerne Kairo, Alexandria og Suez.

Til gengæld er det ifølge
Udenrigsministeriet sikkert nok at
bruge Kairo Lufthavn til at rejse ind i
landet.

110 NYHEDER 760 REG.NYH. 180 NEWS

ifølge udenrigsministeriet er det sikker at bruge Cairo Lufthavn ved indrejse, men hvad så med udrejse Hmmmmmm

ingolf skrev:
Nu har det löst sig!

Har snakket med Egyptair et par gange, og nu er det löst med lidt ombokninger + en extra mellemlandning i Frankfurt Smile

Tak for tipsen om rettighederne ved aflysning i en anden tråd, de er lagt til i favoritterSmile

godt at du har fundet en løsning, lidt trist hvis du måtte finde en anden rute, f.eks med PIA via Karachi Wink
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Spring til debat: