Se indlæg
 Udskriv debat
Sygdom i TH.
Rasmus
Inspireret af KioSan´s gode tråd
http://dansk-thai...ost_159135
Sygdom i DK.” som omhandler en sygdomsramt Thailandsk pige på besøg i Danmark. Syntes jeg det atter er på sin plads at påminde alle der rejser til Thailand, om at sørge for at have en syge/rejseforsikring med i bagagen!

Her på DTW har vi før hørt og set tilfælde, hvor danske turister er strandet på et hospital uden behørig syge/rejseforsikring, med alvorlige økonomiske konsekvenser til følge.

Husker tydeligt for et par år siden, hvor en dansk mand fik en alvorlig hjerneblødning og blev indlagt på en intensiv afd. i Thailand i koma, uden en syge/rejseforsikring. Tilfældet fandt også vej til forsiderne i den danske dagspresse, som omtalte tilfældet gennem længere tid. Der blev siden på forskellig vis lavet en landsindsamling, således at den nødstedte mand kunne blive transporteret hjem til Danmark.

Vi kan alle uforskyldt komme galt af sted i Thailand, og blive indlagt med store økonomiske konsekvenser til følge. Så jeg kan kun opfordre alle inden de rejser til Thailand, at have deres rejseforsikringer i orden!

Rasmus

Anonym Bruger
Jeg vil anbefale alle der tager til thailand på ferie, at tegne årsrejseforsikring til ca 600 kr pr år (ved top dk er det prisen) den dækker i 2 måned af gangen, og kan nemt gøre længe for xxx beløb pr måned.

Da jeg sidst år i Chaing Mae fik et stik over øjet, og "måske" skulle havde været en tur på sygehuset, ringet jeg for at tjekke hvordan¨hvis lægen sendte mig på sygehuset, som han snakke om jeg skulle næste dag, hvis det ikke var blevet bedre.
Ingen prob, siger lægen du skal afsted på sygehuset, har vi en mand der, der tager sig af alt..

Men øjet var bedre næste dag, heldigevis, men var gald for jeg havde den årsrejseforsikring med...

Forsat god dag til jer alle sammen...

Spring til debat: