Se indlæg
 Udskriv debat
Så er der afsagt en vigtig præjudiciel dom
sudsakhon
Som jeg beskrev i et indlæg, tilbage fra d. 20/02-2011, ventes der på domsafsigelse fra Den Europæiske Unions Domstol

I nærværende sag kan C-34/09 Zambrano (sag om tilbagesendelse af en 3.lands borger med børn, som har EU borgerska meget vel vise sig at være udslagsgivende.
EU retten kan siges at ”stå over” dansk ret (måske faktisk også over Grundloven), så lige nu vil jeg tro at myndighederne kunne være tilbageholdende, så længe et konkret udrejsepåbud rekurseres.

Der er afsagt dom idag.

Denne dom får meget sandsynligt vidtrækkende konsekvender for retsanvendelsen i Danmark, specielt på det område, der interesserer os her på DTW mest.

Læs dommen her:

http://curia.euro...Rechercher

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Nirvana
Så må mand håbe at det bliver nemmer at blive familesamført selv om man ikke har børn
Come As You Are

sudsakhon skrev:
Som jeg beskrev i et indlæg, tilbage fra d. 20/02-2011, ventes der på domsafsigelse fra Den Europæiske Unions Domstol

I nærværende sag kan C-34/09 Zambrano (sag om tilbagesendelse af en 3.lands borger med børn, som har EU borgerska meget vel vise sig at være udslagsgivende.
EU retten kan siges at ”stå over” dansk ret (måske faktisk også over Grundloven), så lige nu vil jeg tro at myndighederne kunne være tilbageholdende, så længe et konkret udrejsepåbud rekurseres.

Der er afsagt dom idag.

Denne dom får meget sandsynligt vidtrækkende konsekvender for retsanvendelsen i Danmark, specielt på det område, der interesserer os her på DTW mest.

Læs dommen her:

http://curia.euro...Rechercher

Har du overvejet at købe en ordbog, så dit budskab kan nå ud til de brede masser, f.eks. her på DTW ? Wink

hn

kunst
måske ment som en hjælp, ikke alle der staver så godt som dig

kunst skrev:
måske ment som en hjælp, ikke alle der staver så godt som dig

Det tager jeg som en kompliment, tak !

Men det er slet ikke evt. stavefejl, jeg sigter til, det er mere hans brug af ord som f.eks. præjudiciel og lignende.
Hvis man ikke er uddannet jurist eller har noget med "lovsprog" at gøre, så er det slet ikke givet, at man forstår, hvad han skriver.

Og hvis man ser på "sprogniveauet" her på DTW, er det ikke noget, der tyder på, at siden er overbefolket af akademikere, derfor synes jeg, det er relevant at prøve at oversætte "juristsproget" til noget, almindelige mennesker kan forholde sig til.

hn

natty
sikken en "diskurs",Cool et udtryk som "indlægshaveren" også er glad for.
Man kan jo gøre sig vigtig på mange måder, så er helt enig med hn.

Handler det iøvrigt ikke om den samme dom som web lagde på under "sidste nyt" ved 15 tiden? ja spørger bare.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Dommen vil efter min mening ikke få indflydelse på alle,der vil giftes med en sød thaikvinde,da dommen siger,at det kun gælder,hvis det er indenfor EU!

Man kan så håbe, at det kunne smitte lidt af, så det måske kunne blive lettere alligevel, man ka aldrig vide sig sikker.

sudsakhon
Forstår jeg det så korrekt, at fordi der er enkelte, der ikke forstår ganske normale ord anvendt bredt i dagspressen, så skulle man afholde sig fra at udtrykke sig præcist?

Mit spørgsmål er så: Hvilke begreber skulle i så fald benyttes i stedet for de anvendte?

@Natty: Jo, og som opfølgning til et tidligere indlæg linkede jeg dommen..
@girobank: Det er der skam heller ikke nogen, der påstår..Du kulle nok have læst referatet i sammenhæng med mit tidligere indlæg .
Det var netop svar på en situation lig den dommen omhandler.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
buster40
girobank skrev:
Dommen vil efter min mening ikke få indflydelse på alle,der vil giftes med en sød thaikvinde,da dommen siger,at det kun gælder,hvis det er indenfor EU!

Man kan så håbe, at det kunne smitte lidt af, så det måske kunne blive lettere alligevel, man ka aldrig vide sig sikker.

Sådan som jeg forstår det vil alle thai kvinder der har børn med freks. en dansker nu kunne komme til Dk. da barnet af en dansk mand (lige meget om han bor i Thailand) automatisk får Thai OG Dansk statsborgerskab hvis man oplyser det til ambasaden i Bangkok, og der med er barnet jo Eu borger hvis freks. barnet og fader rejser hjem til dk. eller har jeg helt misforstået det ???
Venlig hilsen
Boonta

Spring til debat: