Se indlæg
 Udskriv debat
Kender du Thailands uskrevne regler?
thaikurt1
Man skal rejse sig op, når nationalsangen bliver spillet, passe på med at give hånd eller kysse kæresten offentligt.
Se 15 råd til, hvordan du bør opføre dig i Thailand.

http://politiken....gtzoneleft

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
bannok
Jeg kender ikke alle Thai uskrevne regler, men jeg ville ønske at nogle flere Thai kendte lidt mere til vestlig kultur og normer, de siger altid at sådan gør man i Thailand og det er meget, men nogle gange har de ikke ret megen forståelse for når man sige at man ikke er thai og ikke har lyst til at gøre det de gør.
Man skal hyle med de ulve man er iblandt, men lidt forståelse fra thai side ville også være lidt rart.

Nirvana
Der findes allerrede en tråd om det
Come As You Are

chaingmai
nej hvor kan man læse dem ??Rolll

Robert Kronberg
bannok skrev:
Jeg kender ikke alle Thai uskrevne regler, men jeg ville ønske at nogle flere Thai kendte lidt mere til vestlig kultur og normer, de siger altid at sådan gør man i Thailand og det er meget, men nogle gange har de ikke ret megen forståelse for når man sige at man ikke er thai og ikke har lyst til at gøre det de gør.
Man skal hyle med de ulve man er iblandt, men lidt forståelse fra thai side ville også være lidt rart.

Ja, der er da også masser af uskrevne regler i Danmark.

Man må fx ikke tage mad fra fadet og så lægge det tilbage, man skal sige farvel og godnat, ligesom man også skal sige farvel i en telefon og ikke blot afbryde, man skal sige sit navn når man besvarer sin telefon og ikke blot sige hallo, man skal også sige sit navn når man ringer til andre, man skal vente med at spise til alle har fået mad på sin talerken, man må ikke tale om hvor meget ens mand tjener, ligesom man ikke må oplyse hvad man får i lommepenef af sin mand/kæreste, man må ikke smaske og munden skal være lukket, Dannebrog skal ned inden solnedgang (min ekssvigerinde i DK havde det oppe om natten), man må ikke vise sin "rigdom" med smykker (læs thai-guld som et andet juletræ), man må ikke sige at det er mit hus hvis det er købt sammen med (af) manden og så videre.

Så ja, nogen gange undrer jeg mig over alle disse not to do-regler i Thailand, for det gælder jo også den modsatte vej. Det er ligesom disse not to do-regler forsøger at gøre Thailand til noget specielt, men alle lande er specielle, især gamle lande som fx både Thailand og Danmark.

En af de uskrevne regler i Thailand siger, at man ikke må røre hovedet på en Thai - men hvor mange danskere vil dog finde sig i, at andre rører ens hoved, så det er vel same same.

I øvrigt tror jeg også, at mange danskere ville blive småsure, hvis en araber malede overskæg på et offentligt billede af Magrethe.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
jesperfrb
Jeg er helt enig med Robert!
Men det ville være rart hvis Thaier også ville undgå at blive
sure, og sætte sig lidt ind i andre kulture, og ikke være så
racitiske som de engentilig er!

Der er mange af de uskrevne regler der ikke gælder længere i de større byer, bla den med at holde i hånd og
kysse offentligt! Ser jeg tit bla unge Thaier!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

maichai
Angel
Hvis man lever i nuet har man ikke de store problemer
Unge thaier kysser gamle thaier giver hånd Smile Og alt går som regel godt med et smil her i LOS
Read the rules Men ellers følg den gamle regel SKIK FØLGE ELLER LAND FLY
MVH MAICHAI
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

helligaben
Jeg tror det har meget at gøre med hvor i landet man bor.

Når jeg taler med venner og bekendte fra nord og syd Thailand, synes jeg at jeg høre historier der er i hver sin retning, her her omkring BKK virker det til at være en anelse mere dæmpet, om ikke andet accepteret i en eller anden grad, at folk er forskellige.

Helligaben
Long live the king !

[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image.

maichai
Til hest
Helligaben skrev
Jeg tror det har meget at gøre med hvor i landet man bor.

Når jeg taler med venner og bekendte fra nord og syd Thailand, synes jeg at jeg høre historier der er i hver sin retning, her her omkring BKK virker det til at være en anelse mere dæmpet, om ikke andet accepteret i en eller anden grad, at folk er forskellige.

Korekt
da vi både har bolig på Phuket og i nordøst
er da der selffølgelig forskel men jeg ser stadig st de unge kysser og de gamle giver hånd begge steder og det bliver mere og mere udbredt også oppe nord på før var sku aldrig nogen der gav hånd nu er det nærmest ved at blive normalt og det er der OK synes jeg
LOL LOL Men at lære en Thaier og sige godnat og godmorgen og farvel tror jeg bliver en umulighed
MVH MAICHAI
Phone......

natty
Det tror jeg du har ret i helligabe.
I sagens natur vil man nok være mere liberal og parat til forskelligheder i en storby.
Jeg kender da mange som, specielt før i tiden, er emigreret til København fra provinsen, af samme årsag.

Jeg har nu ikke tænkt mig at gå og kysse på min thaikæreste offentligt, og hvor mange thai/thai ser man offentligt gå hånd i hånd i Bangkok? Synes ikke mange. Der hvor jeg ser det mest er i Pattaya mellem farang/thaier, men det er jo så også et andet miljø.

Så at tale om opførsel og do/dont i Pattaya, eller et andet turiststed, og Bangkok og så resten af landet, kan man nok ikke bare lige sådan gøre.

Iøvrigt fordi man ser nogen opføre sig på en bestemt måde, er det jo ikke ensbetydende med at det er generelt accepteret.
Da jeg sidst var på Koh Samet, lå der en fed, hvid, slasket kone og solede sig topløs, ikke lukket af ved en pool, men på stranden.
Der var jo ingen der sagde til hende at topløs, det er sådan set et dont, mai pen rai, men de thaier som jeg var sammen med kommenterede det alligevel, meget negativt...og nej de er ikke gamle vrisne mænd. Synes da godt at hun kunne ha læst lidt på lektien, at hun ikke var hjemme i europaland.
Redigeret af natty d. 28/03-2011 07:57
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

maichai
Grin
Natty skrev
Det tror jeg du har ret i helligabe.
I sagens natur vil man nok være mere liberal og parat til forskelligheder i en storby.
Jeg kender da mange som, specielt før i tiden, er emigreret til København fra provinsen, af samme årsag.

Jeg har nu ikke tænkt mig at gå og kysse på min thaikæreste offentligt, og hvor mange thai/thai ser man offentligt gå hånd i hånd i Bangkok? Synes ikke mange. Der hvor jeg ser det mest er i Pattaya mellem farang/thaier, men det er jo så også et andet miljø.

Så at tale om opførsel og do/dont i Pattaya, eller et andet turiststed, og Bangkok og så resten af landet, kan man nok ikke bare lige sådan gøre.

Iøvrigt fordi man ser nogen opføre sig på en bestemt måde, er det jo ikke ensbetydende med at det er generelt accepteret.
Da jeg sidst var på Koh Samet, lå der en fed, hvid, slasket kone og solede sig topløs, ikke lukket af ved en pool, men på stranden.
Der var jo ingen der sagde til hende at topløs, det er sådan set et dont, mai pen rai, men de thaier som jeg var sammen med kommenterede det alligevel, meget negativt...og nej de er ikke gamle vrisne mænd. Synes da godt at hun kunne ha læst lidt på lektien, at hun ikke var hjemme i europaland.
Rolll
Kan ikke gå på stranden en dag altså hvis solen skinner her på Phuket uden at se Topløse kvinder både fede og tynde falanger og STRANDTHAIERNE griner af dem men er ikke specielt sure eller forargede
MVH MAICHAI
Phone......

chaingmai
Jokernu ser jeg sådan på det, at vi som gæst må prøve at opføre os efter de normer der gælder jeg har kommet her de sidste 12 år gerne 6-8 mdr. hver gang og har da spurt min thailandske kone om takt og tone og har aldrig haft problemer men har kun mødt venlighed og smil,og forlange at thailænderne hvor langt de fleste har nok ,at gøre med at tjene til dagen og vejen, skal sætte sig ind i skik og brug ide lande hvor turisterne kommer fra, er nok for meget forlangt

helligaben
chaingmai skrev:
Jokernu ser jeg sådan på det, at vi som gæst må prøve at opføre os efter de normer der gælder jeg har kommet her de sidste 12 år gerne 6-8 mdr. hver gang og har da spurt min thailandske kone om takt og tone og har aldrig haft problemer men har kun mødt venlighed og smil,og forlange at thailænderne hvor langt de fleste har nok ,at gøre med at tjene til dagen og vejen, skal sætte sig ind i skik og brug ide lande hvor turisterne kommer fra, er nok for meget forlangt

Jeg plejer sammenligne det med de flygtninge og ikke flygninge fra samme region, nuvel, de forlanger minareer osv. Men vi bliver ikke venner med dem der opfører sig sim var de i deres eget land, men tvært imod har mange gode venner i dem som vælger at tilpasse sig det land de nu engang er bosat i.

Helligaben
Ps min telefon driller lidt så mit sbar er måske lidt deformt.
Long live the king !

[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image.

thaikurt1
Men at lære en Thaier og sige godnat og godmorgen og farvel tror jeg bliver en umulighed

Det kan lade sig gøre at få thai både til at sig godnat og godmorgen og tak for mad og sige hvis de tager noget i køleskabet min kone familien har lær det både de voksen
og børnene og så mine pap børn det tog sin tid at lære
dem det
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

olejensen
Ja er et ikke skønt, at kunne lære Thaierne at opføre sig rigtig Dansk, det er vel derfor man flytter til landet.??????????????? LOS.

AL 48
thaikurt1 skrev:
Men at lære en Thaier og sige godnat og godmorgen og farvel tror jeg bliver en umulighed

Det kan lade sig gøre at få thai både til at sig godnat og godmorgen og tak for mad og sige hvis de tager noget i køleskabet min kone familien har lær det både de voksen
og børnene og så mine pap børn det tog sin tid at lære
dem det

Det lyder utroligt i mine ører. - At være nødt til at lære dem det.
Hos os har det altid været naturligt, selv fra "papdatteren" på 22år, når hun er på besøg.
Engang holdt hun "teltlejr" med sine medstuderende ude i haven, de kom også og sagde pænt goddag og efter at have ryddet totalt op igen, kom de og sagde pænt farvel og tak. Nogle gav endda hånd!
Jeg blev pænt overrasket, og tænkte at der kunne danske unge godt lære noget.
Ps. Vi bor ude i det "mørke" nordøst, langt fra storby.
Mvh.,-Anton

natty
maichai skrev:
Rolll
Kan ikke gå på stranden en dag altså hvis solen skinner her på Phuket uden at se Topløse kvinder både fede og tynde falanger og STRANDTHAIERNE griner af dem men er ikke specielt sure eller forargede
MVH MAICHAI

Som mange ved er jo mange slags smil i Thailand, måske er der også flere slags former for grin. Måske er grinet udtryk for usikkerhed, misbilligelse eller overbærenhed?
Thaier kan vel også. lige som danskere, finde ud af at grine af folk som opfører sig dumt og åndsvagt. Det grin du oplever i denne situation, er nok ikke fordi thaierne synes det er hylende morsomt at farangkvinderne er topløse. Smile

rinpoche
Helt enig. Natty.

Jeg oplevede en gang et trafikuheld i Thailand - dog langt fra det eneste.
Grunden til at jeg husker det specielt var at forældrene stod og smilte, selvom bilen var smadret.
Deres lille datter havde dog endnu ikke lært den thailandske flegma om jeg så må sige, og græd i vilden sky. Forståeligt nok iøvrigt.
Man skal passe meget på mht at tage det thailandske smil for pålydende. Det kan dække over en hel række af sindsstemninger. Noget der for danskere er helt uvant.

natty
Ja man så det også i Japan efter jorskælvet, folk smilte på en lidt underlig måde til kameraet mens de fortalte om deres oplevelser, før de var ved at bryde sammen og græde.

Jeg har også oplevet en thaier smile, mens tårene stod på spring i øjnene på ham, for derefter at trille ned a kinderne.
Redigeret af natty d. 28/03-2011 20:10

thaikurt1
a er et ikke skønt, at kunne lære Thaierne at opføre sig rigtig Dansk, det er vel derfor man flytter til lnandet.??????????????? LOS.

NU er det ikke et spørgsmål om at lære Thaiarne at opføre sig rigtig Dansk, men mere at det er høflig at sige tak og man ikke bare forlade spisebordet og gå uden at sige tak for mad.

Spring til debat: