Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Financiel status
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 09/03-2011 07:02
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 58 |
Godmorgen til jer, er ny her på siden men har fulgt lidt med den sidste uges tid. Jeg prøver at få en veninde på ferie i Danmark, der er hverken tale om kæresteforhold eller ægteskab osv. Jeg fik mail her til morgen fra VFS hvor i der står at kvindens financielle status skal på udrejse tidspunkt være min. 40.000baht. Jeg troede dette var afskaffet ? Hvis det er en ferie på 3 uger, skal dette stadig være 40.000baht ? Tak for et godt forum, der står mange nyttige tips og råd. Fortsat god dag til jer Søren |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 09/03-2011 07:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Ja den er god nok der skal fremvises en opdateret bankbog med 40000 syntes det var 45000 her i dec hvor vi var i bkk....i Danmark er garantien afskaffet ved turistvisum.....![]() |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 09/03-2011 07:39
|
Ok ![]() Det er sygt nok, når det bare er for 3 ugers ferie. /S |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 09/03-2011 07:46
|
|
ja helt enig.... .. |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 09/03-2011 10:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
barefeet skrev: Ok ![]() Det er sygt nok, når det bare er for 3 ugers ferie. /S Syntes det er helt ok at, der er en form for kontrol med hvem vi lukker ind over grænsen, ferie eller ej. med de gamle regler syntes jeg det virkede en smule ulogisk at der skulle fremvises likvider på en bankbog, hvis /når der var en udstedt bankgaranti. denne mulighed eksisterer jo ikke mere. Så for mig helt ok at forlange man skal kunne bevise man skal på ferie. ikke mindst for den indrejsendes egen skyld. Så de ikke fremstår 'tuk tuk' i tilfælde der skulle ske dem noget. Om beløbet er rimeligt ja det er vel så en vurderingssag. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/03-2011 13:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Ja det er da helt ok at de forlanger, at hun evt selv kan betale for ophold. Når hun skal på ferie.vi andre skal jo også ha penge når vi tager på ferie,til et andet land |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 10/03-2011 11:58
|
Jeg er helt enig med jer. Jeg synes bare 40.000 baht var meget for 3 uger. Jeg skrev da også til VFS, de meldte tilbage at 15.000 Baht er fint for 3 uger. Blot til info. Det er nok ikke den rigtige tråd at spørge i, men har i et godt tips til rejseselskab hvor jeg kan booke billet til hende ? Gerne hvor man kan booke uden at betale i første omgang, da vi jo stadig ikke ved om hun får godkendt sin ansøgning. På forhånd tak ![]() /S |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 10/03-2011 15:55
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
@Barefeet Prøv at kontakte Thai Travel, de er vandt til den slags billetter. http://www.thaitr...ntact.aspx john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 10/03-2011 16:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Er lidt nysgerrig. Hvad nu hvis en gæst fra thailand bliver kørt ned, og skal ligge i længere tid på hospital. Er det så beløbet fra bankbogen der skal dække dette, eller hvad sker der egentlig. Tror ikke at der er mange der kommer til landet med en solid sygeforsikring. Syntes at det er vigtigere end det lille beløb der skal stå på bankbogen. |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 10/03-2011 17:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Hejsa Jeg syntes egentlig at 40000 bath på kontoen lyder fornuftig. Lad os nu sige at i bliver rivende uvenner,det er hørt før,så er 7500 kr jo ikke en formue hvis man skal holde ferie i Danmark i 3 uger. Jeg syntes faktisk at det er utroligt at de accepterer 15000 bath,selvom at du skriver at du betaler for hendes ophold. Jeg ville nødigt leve for ca 2850 kr i Danmark hvis jeg have 3 ugers ferie. Vandango: Jeg er næsten sikker på at man SKAL have forsikring når hun skal herop. De fleste rejseforsikringer fra Thailand dækker som min 2mill. bath ved hospitalindlæggelse. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 10/03-2011 18:25
|
Korrekt Jens Ole. Der er indkøbt godkendt rejseforsikring ifølge Ambasadens hjemmeside. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 10/03-2011 20:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
John skrev: @Barefeet Prøv at kontakte Thai Travel, de er vandt til den slags billetter. http://www.thaitr...ntact.aspx ja, men de tager sig også godt betalt for deres service, jeg vil nu foreslå at man kiggede lidt i f.eks Bangkok Post der vrimler det rejsebureauer. http://www.bangko...e/bangkok/ Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 11/03-2011 09:21
|
Tak for link. Thai Travel booker heller ikke fra Bangkok til DK - Kun omvendt. /S |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 11/03-2011 13:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
barefeet skrev: Tak for link. Thai Travel booker heller ikke fra Bangkok til DK - Kun omvendt./S Er du nu sikker? De gjorde før, dog ikke selv udstedelsen men igennem en sammarbedspartner i BKK, hvor betaling blev foretaget i KBH og billeten afhentet i BKK(som kunne heller ikke "omsættes" til kontanter medmindre af det blev givet tilladelse af betaleren. Hvor blev DON af? . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 11/03-2011 16:30
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
barefeet skrev: Tak for link. Thai Travel booker heller ikke fra Bangkok til DK - Kun omvendt. /S Har du ringet og talt med dem? For som Lung Yao siger så har de gjort det tidligere. Du har også muligheden at købe biletten på nettet, jeg købte til papdatteren sidste år på Momondo. Så vælger man bare Bangkok som afrejse by. Men der skal betalingen selvfølgelig falde med det samme. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| kimberg |
Lagt på d. 11/03-2011 17:16
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 75 |
Lung Yao skrev: barefeet skrev: Tak for link. Thai Travel booker heller ikke fra Bangkok til DK - Kun omvendt./S Er du nu sikker? De gjorde før, dog ikke selv udstedelsen men igennem en sammarbedspartner i BKK, hvor betaling blev foretaget i KBH og billeten afhentet i BKK(som kunne heller ikke "omsættes" til kontanter medmindre af det blev givet tilladelse af betaleren. Hvor blev DON af? . Mener at hvis du betaler rejsen med kreditkort, kan rejsen heller ikke omsættes til kontanter. Hvis den afbestilles bliver beløbet indbetalt til den konto pengene er betalt fra. Skal til Thailand om 5 dage :-) |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/03-2011 18:22
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
kimberg skrev: Lung Yao skrev: barefeet skrev: Tak for link. Thai Travel booker heller ikke fra Bangkok til DK - Kun omvendt./S Er du nu sikker? De gjorde før, dog ikke selv udstedelsen men igennem en sammarbedspartner i BKK, hvor betaling blev foretaget i KBH og billeten afhentet i BKK(som kunne heller ikke "omsættes" til kontanter medmindre af det blev givet tilladelse af betaleren. Hvor blev DON af? . Mener at hvis du betaler rejsen med kreditkort, kan rejsen heller ikke omsættes til kontanter. Hvis den afbestilles bliver beløbet indbetalt til den konto pengene er betalt fra. Skal til Thailand om 5 dage :-) Man skal blot vise en reservation, og det koster ingenting. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 12/03-2011 08:31
|
|
så er der nok også mange der kommer til at vente forgæves....når den kæreste de kun kender til tænderne vælger de 40000 bath frem for rejsen så er billetten også tabt....![]() |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 12/03-2011 11:29
|
Lung Yao skrev: barefeet skrev: Tak for link. Thai Travel booker heller ikke fra Bangkok til DK - Kun omvendt./S Er du nu sikker? De gjorde før, dog ikke selv udstedelsen men igennem en sammarbedspartner i BKK, hvor betaling blev foretaget i KBH og billeten afhentet i BKK(som kunne heller ikke "omsættes" til kontanter medmindre af det blev givet tilladelse af betaleren. Hvor blev DON af? . Jeg har snakket sammen med Don via mail. Han anbefaler at finde en travel agent i Bangkok, de booker ikke billet fra Bangkok til Danmark og Retur. /S |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 12/03-2011 11:32
|
Robert Kronberg skrev: kimberg skrev: Lung Yao skrev: barefeet skrev: Tak for link. Thai Travel booker heller ikke fra Bangkok til DK - Kun omvendt./S Er du nu sikker? De gjorde før, dog ikke selv udstedelsen men igennem en sammarbedspartner i BKK, hvor betaling blev foretaget i KBH og billeten afhentet i BKK(som kunne heller ikke "omsættes" til kontanter medmindre af det blev givet tilladelse af betaleren. Hvor blev DON af? . Mener at hvis du betaler rejsen med kreditkort, kan rejsen heller ikke omsættes til kontanter. Hvis den afbestilles bliver beløbet indbetalt til den konto pengene er betalt fra. Skal til Thailand om 5 dage :-) Man skal blot vise en reservation, og det koster ingenting. Hilsen, Robert Korrekt. Hun ringede i går og fortalte at jeg bare skulle lave en reservation som kunne fremvises. Derefter kan man betale billetten hvis visum blev godkendt. Jeg er dog lidt usikker på hvor jeg skal reservere billetten endnu, men det ville hun undersøge i dag, hendes veninde er lige taget til Norge og har brugt samme procedure. /S |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.