Se indlæg
 Udskriv debat
garanti i gennem sverige
jager
jeg har nu nogle gange været nede hos min kæreste i thailand, men grundet arbejdet har jeg ikke tid til at rende så meget i øjeblikket. Jeg har fået en til at garantere for hendes ophold i sverige da jeg ikke orker US i danmark, det kan vi gøre næste gang når hun kan bevise at hun har overholdt reglerne i det første schengen visum.

mit spørgsmål går på om vi bare gør som i gamle danmark, at jeg for sendt en skriftlig ansøgning afsted og hun tager den og sit pas med på den svenske ambasade i BKK og derfra ansøger om turistvisum?

jeg har hørt at det kun tager ca. 1 uge at få visum til sverige. så hvis jeg faxer invitationen der ned er hun her om 2 uger.

jager

Robert Kronberg
Hej,

Min forlovede, men jeg bor jo i Thailand, har både haft schengen-visum og har stadig 10 års visum til USA (max 3 mdr ad gangen, vist), begge garanteret af hendes far.

Er det så lettere for mig at tage hende med på besøg i DK som ven, end at søge besøgs-visum på grundlag af ægteskab, altså når vi er gift (hvor det skal igennem US)?

Har noge erfaringer med det? (Vi har egen virksomhed, men ingen milioner i banken...)
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: