Se indlæg
 Udskriv debat
Loy Kratong
Frank
Jeg så lige samme fænomen i en musikvideo med Pink.

Er det udbredt andre steder eller hur?Smile

maichai
Rolll Frank hvad mener du ? Cheers er det en dårlig joke eller er du på fredagssprutten
MVH MAICHAI
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

waree
4 dage for tidlig APRILSNAREHmmmmmm

ingolf
maichai skrev:
Rolll Frank hvad mener du ? Cheers er det en dårlig joke eller er du på fredagssprutten
MVH MAICHAI

maichai--LOY KRATONG---Er det dig der er på fredagssprutenCheers
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

ingolf
waree skrev:
4 dage for tidlig APRILSNAREHmmmmmm

Hvordan gik det med fingerregningen i skolen??--ifölge min kalender, er der 6 dage til 1. aprilPfft
Mvh Ingolf

maichai
Bvdrrrrrr
INGOLF SKREV
maichai--LOY KRATONG---Er det dig der er på fredagsspruten

Hvordan gik det med fingerregningen i skolen??--ifölge min kalender, er der 6 dage til 1. april
Kick you INGOLF når du nu er så god til fingerregning forstår jeg ikke hvad du mener men måske mente du lørdagssprutten eller kender du ikke tiden og dagene her i LOS
JA man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus det var langt oppe af lørdag formiddag jeg skrev og jeg forstår stadig ikke hvad Frank mente men Ingolf nu når du er så klog kan du så ikke forklare mig det Hav en god lørdag aften allesammen her er pisseregnvejr eller øl vejr her på Phuket Cheers
MVH MAICHAI
Phone......

AL 48
Med en ordentlig "efterbrænder" er det jo sprutten fra fredag aften/nat man nyder godt af lørdag morgen. Så ikke helt forkert.Cheers

jesperfrb
Må indrømme! Jeg forstår heller ikke spørgsmålet.
Kan det uddybes?
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

maichai
LOL LOL
AL 48 skrev
Med en ordentlig "efterbrænder" er det jo sprutten fra fredag aften/nat man nyder godt af lørdag morgen. Så ikke helt forkert
OK AL 48 har du forstået hvad Frank mente ?
eller taler du bare i sprut tåger Hmmmmmm
MVH MAICHAI
Phone......

AL 48
Spruttåger.
Har heller ikke fattet meget af tråden. Men måske har han glemt et link.
Mvh.,-Anton

maichai
Friends Ja jeg håber sku snart Frank vågner op i DK og forklarer det hele eller kan INGOLF måske Til hest
MVH MAICHAI
Phone......

Robert Kronberg
Jeg læser, at Frank har set noget, der ligner Loy Kratong i en musikvideo fra Pink, og han spørger derfor, om der findes noget, som ligner Loy Kratong i andre dele af verden.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
maichai
Smile
Robert skrev
Jeg læser, at Frank har set noget, der ligner Loy Kratong i en musikvideo fra Pink, og han spørger derfor, om der findes noget, som ligner Loy Kratong i andre dele af verden.

Bvdrrr
Jamen kære Robert så har du fået mere ud af det end mig og visse andre Cheers Men lad os nu høre Franks historie
For for mig lyder det som volapyk
forsat god lørdag
MVH MAICHAI
Phone......

AL 48
Hvis man ved hvad Loi Krathong er, så forstår man det lidt bedre.
Her er et link til Thai Calendar, og når man går ned til 10. november kan man klikke sig ind og læse alt om det.
http://www.thaiwo.../feast.htm
God fornøjelse.

Frank
Jeg takker for interessen for mit alkoholindtag. Til de som som er interesserede kan jeg oplyse, at jeg har lige åbnet dagens første Grønne Tuborg. Den smager godt, og det bliver ikke den sidste.Smile

Spørgsmålet handler Loy Kratong, som der står i overskriften. Altså fænoment med at man sender en luftballon med lys i til himmels. Findes det andre steder end i Thailand?

Jeg må indrømme, at det kan være lidt svært at forstå, hvis man blot klikker på linket uden at se på overskriften. Jeg håber vi har alle med nu, ellers må I lige spørge.

Jeg fandt videoen med Pink på youtube, se 3:07. Meget passende hedder den Raise Your Glass. Skål!

Frank
NB: Det er da rart at der er nogen som er ædru, og som kan passe butikken, mens vi andre får en lille en til ganen.Smile

maichai
Grin Først Tak til Frank nu forstår jeg meget bedre det var sku lidt SORT Eating Fast
og til AL 48
som skrev
Hvis man ved hvad Loi Krathong er, så forstår man det lidt bedre.
Her er et link til Thai Calendar, og når man går ned til 10. november kan man klikke sig ind og læse alt om det.

Hehe-guy Det var jo lige som det jeg vidste med november har oplevet det mange mange gange Rolll Men er vi i november nu næ vi er i slutningen af marts så forviringen var TOTAL men OK nu forstår jeg ha ha
God lørdag aften Cheers til alle SKÅL
MVH MAICHAI
Phone......

AL 48
Frank.
Loi Krathong er ikke disse lysposer, men en festival hvor man sender lys osv. ud at sejle. Læs evt. mit svar nr. 14.
Lysposerne som på videoen bliver mere og mere udbredt. Herhjemme i DK er de også ved at komme. Her kaldes de himmellanterner og kan købes hos BK shoppen.dk. Hvis du googler "skylanterns" ser du en masse.
Jeg har også set at man herhjemme kan få dem med brandhæmmende papir.
Mvh.,-Anton

Frank
AL 48 skrev:
Frank.
Loi Krathong er ikke disse lysposer, men en festival hvor man sender lys osv. ud at sejle. Læs evt. mit svar nr. 14.
Lysposerne som på videoen bliver mere og mere udbredt. Herhjemme i DK er de også ved at komme. Her kaldes de himmellanterner og kan købes hos BK shoppen.dk. Hvis du googler "skylanterns" ser du en masse.
Jeg har også set at man herhjemme kan få dem med brandhæmmende papir.
Mvh.,-Anton

Du har sikkert ret, og tak for svar.Smile

Men en del af de lanterner, der sendes afsted til Loy Kratong, stiger nu til vejrs:

ingolf
Ja, man sender op de her lanterner ved Loy Krathong og andre festligheder også, og det blivet nu efterabet andre steder i verden.

Bare ikke så smart, når man i vesten sender dem op midt i byen---de rammer en väg og falder ned og tänder ild--så hjälper det jo ikke så meget, at de er lavet av brandhämmende papir!

Grin Godt de fik det skåret ud i pap FRANK, så nu forstår til og med maichai pointen Pfft--bedre sent eller aldrig LOL LOL
Redigeret af ingolf d. 27/03-2011 19:05
Mvh Ingolf

Spring til debat: