Se indlæg|
Syd angreb koste oprørere 85m et år
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 15/04-2011 15:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Lokale, virksomheder "tvinges" til "donere" En paraplyorganisation oprørsgruppe i den dybe Syd brugt mere end 85 millioner bath på voldelige handlinger sidste år, en intelligens kilde i Region 4 interne Security Operations Command siger. Kilden sagde udgifter ved Barasi Revolusi Nasional (BRN) sidste år var blevet vurderet af efterretningsenhed, og udgjorde mere end 85 millioner bath. Pengene kom fra bidrag fra narkotikahandel ringe, lokale virksomheder, individuelle beboere og de lokale regeringsorganer. Indbyggerne i visse områder var forpligtet til at betale en bath beskyttelse gebyr om dagen, mens ejere af para gummiplantager skulle betale en 3.000 bath beskyttelse gebyr hver måned, siger kilden. Den BRN selv har en indtægt afdeling. Det holder en del af pengene til aktiviteter i provinserne med resten går til koncernens hovedkvarter. Kernen ledere forsøgte også økonomisk støtte fra non-profit organisationer i Europa og andre lande. Donationer fra ikke-profit organisationer var beregnet til at støtte islamisk uddannelse i nogle Pondok skoler, men det BRN havde formået at få en andel af de penge og bruge dem på oprørernes aktiviteter. Med hensyn til Pattani United Liberation Organisation, eller Pulo havde givet BRN med social støtte, men var ikke spille en aktiv rolle i oprørernes aktioner i Syd nylig, siger kilden. Den militære efterretningsenhed også fundet nogle tegn på, at det sydlige oprørere kunne forberede voldelige angreb fra midten af r03;r03;april til maj på grund de vidste, at regeringen havde planer om at opløse Parlamentet i denne periode og embedsmænd måske ikke gider at udføre deres opgaver ordentligt. Det ville forlade regeringen svage og sin politik over for det sydlige ville være uklart, sagde han. Oprørsgrupper kan gribe lejligheden til at vende oprørske vold i den dybe Syd til et internationalt anliggende, siger kilden. I mellemtiden, sagde Thawil Pliensri, generalsekretær for National Security Council (NSC), Rådet vil i dag bede skabet at udvide håndhævelsen af r03;r03;nøddekret i tre sydlige grænse provinser, med undtagelse af Pattani's Mae Lan-distrikt, i endnu tre måneder fra april 29 - juli 28. Det vil også bede skabet til at udvide håndhævelsen af r03;r03;sektion 21 i loven om intern sikkerhed (ISA) i fire distrikter i Songkhla - Chana, Na Thawi, Saba Yoi og Thepha - og Pattani's Mae Lan distrikt for yderligere tre måneder, sagde hr. Thawil . § 21 i ISA giver mistænkte for at overgive sig til at undgå retsforfølgelse. Det var den samme som samarbejdsmeddelelsen indrømmet kommunistiske partimedlemmer i de forløbne år at vinde dem over. Hr. Thawil sagde sikkerhed myndigheder troede nøddekret og ISA var stadig nødvendigt, selv om premierminister Abhisit Vejjajiva havde sagt at han ville have dem ophævet. Jeg tvivler på at man kan få sådan er stor beløb fra bidrag i Region der må også komme penge fra andre lande selv og det er svært at bevise. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 15/04-2011 18:09
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Undskyld Kurt, men meget i den google? oversættelse giver ingen mening. Hvad med om du bare skrivet lidt om hvad artiklen handler om og så sætter et link ind. Os som kan læse engelsk vil nok få mere ud af teksten, og dem som ikke kan læse engelsk kan jo så selv google oversætte den. Du kunne i det mindste sætte et link ind efter oversættelsen. Jeg vil da også gerne vide hvor artiklerne kommer fra. "fra midten af r03;r03;april til maj" ??? "vil i dag bede skabet at udvide håndhævelsen af r03;r03" ??? "Det vil også bede skabet til at udvide håndhævelsen af r03;r03;sektion 21 i loven" ???? Jeg vidste ikke at der fandtes så kloge skabe, som man sådan kan bede om at gøre det ene og det andet.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| chacha |
Lagt på d. 15/04-2011 18:30
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 81 |
Jeg er nu meget tilfreds med Kurts indlæg selvom de er oversat....tror jeg vil melde mig ind på pattaya portalen og se oplæg der også - og deltage der..... god påske.......... ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 15/04-2011 18:35
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
chacha skrev: Jeg er nu meget tilfreds med Kurts indlæg selvom de er oversat....tror jeg vil melde mig ind på pattaya portalen og se oplæg der også - og deltage der..... god påske.......... ![]() jamen jeg har sådan set heller ingen problemer med de automat oversatte indlæg. Jeg kan jo bare lade være med at læse dem, men vil bare gerne selv kunne læse den oprindelige tekst. Så et link er vel ikke for meget "forlangt", det er vel også kun ret og rimeligt af hensyn til ophavsretten? Selv god påske. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| chacha |
Lagt på d. 15/04-2011 18:42
|
natty skrev: chacha skrev: Jeg er nu meget tilfreds med Kurts indlæg selvom de er oversat....tror jeg vil melde mig ind på pattaya portalen og se oplæg der også - og deltage der..... god påske.......... ![]() jamen jeg har sådan set heller ingen problemer med de automat oversatte indlæg. Jeg kan jo bare lade være med at læse dem, men vil bare gerne selv kunne læse den oprindelige tekst. Så et link er vel ikke for meget "forlangt", det er vel også kun ret og rimeligt af hensyn til ophavsretten? Selv god påske. ja ja ---god påske.... ![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 15/04-2011 19:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Har glemt at sætte link ind det må i meget undskylde og hvor det er taget fra.![]() Pattayatoday på 12 april http://pattayatod...5m-a-year/ Redigeret af thaikurt1 d. 15/04-2011 19:42 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| chacha |
Lagt på d. 15/04-2011 20:12
|
thaikurt1 skrev: Har glemt at sætte link ind det må i meget undskylde og hvor det er taget fra. ![]() Pattayatoday på 12 april http://pattayatod...5m-a-year/ mai ben rai.... ![]() Det gør du nok næste gang så....god påske i Pattaya... ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.