Se indlæg
 Udskriv debat
Skat i Thailand
born
http://epn.dk/pri...404065.ece

Conrad
Jeg tror ikke på det som står i den artikel.

Danske pensioner bliver iflg. dobbeltbeskatningsaftalen mellem DK og Thailand beskattet i Danmark.

Der er derfor ikke noget med at skulle fradrage den danske skat i den Thailandske skattebetaling, da beskatningen i Danmark er endelig.

Jeg har aldrig hørt om danske pensionister, som betaler skat i Thailand af deres danske pensioner, er der andre som har det?

Conrad

TG950
Conrad skrev:

Danske pensioner bliver iflg. dobbeltbeskatningsaftalen mellem DK og Thailand beskattet i Danmark.

Der er derfor ikke noget med at skulle fradrage den danske skat i den Thailandske skattebetaling, da beskatningen i Danmark er endelig.

Jeg har aldrig hørt om danske pensionister, som betaler skat i Thailand af deres danske pensioner, er der andre som har det?

Conrad

Nej det har jeg aldrig hørt om, men hvis det kunnne betale sig så havde thaikurt1 nok gjort det.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Robert Kronberg
Conrad skrev:

Conrad

Jeg har heller aldrig hørt om det?

Men skulle det potentielt ske, så kan den thailandske skat trækkes fra den danske skat, således den samlede personskat bliver den samme i sidste ende.

Det vil derfor ikke få betydning for borgeren, men kun for SKAT i Danmark.

Teoretisk er det muligt, at skattevæsenet i Thailand kan gøre dette krav, men det har de slet ikke ressourcer eller vilje til aktuelt, og skulle de få viljen, så vil det som sagt intet betyde for den danske pensionist jf. aftalen om dobbeltbeskatning.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
gammelnok
Hej

Der har vist sneget sig en mindre misforståelse ind her.

Dobbeltbeskatningsaftalen mellem Danmark og Thailand indebærer ingenlunde, at slutbeskatningen kan reduceres i Danmark ved evt. opkrævning i Thailand.

Danmark har suverænt beskatningsretten, alt andet ville vel også være besynderligt al den stund at skattefradraget også ligger her.

Ved evt. skatteopkrævning i Thailand, kan den allerede opkrævede skat i Danmark så modregnes. Uden en egentlig dobbeltbeskatningsaftale ville
man kunne blive beskattet fuldt ud endnu engang i Thailand.

Have a nice day.
Wink er det solen, måske maden - de underskønne kvinder?? længslen nager i kroppen, bare det snart er tid at komme afsted igen. Thailand er i mit hjerteCoolWink

thaikurt1
TG950
For en gang skyld er vi enig Read the rules
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Robert Kronberg
gammelnok skrev:
Hej

Der har vist sneget sig en mindre misforståelse ind her.

Dobbeltbeskatningsaftalen mellem Danmark og Thailand indebærer ingenlunde, at slutbeskatningen kan reduceres i Danmark ved evt. opkrævning i Thailand.

Danmark har suverænt beskatningsretten, alt andet ville vel også være besynderligt al den stund at skattefradraget også ligger her.

Ved evt. skatteopkrævning i Thailand, kan den allerede opkrævede skat i Danmark så modregnes. Uden en egentlig dobbeltbeskatningsaftale ville
man kunne blive beskattet fuldt ud endnu engang i Thailand.

Have a nice day.

Dobbeltbeskatningsaftalen sikrer, at man ikke overbeskattes (dobbeltbeskattes), og derfor kan man trække skat betalt i Thailand fra i skat, der skal betales i Danmark. Det står der klart og tydeligt.

Og det er hele ideen i en dobbeltbeskatningsaftale.

Men som sagt, så tror jeg i nævnte eksempel, at det ikke bliver aktuelt.

Hilsen, Robert

"

Leif56
Robert: Det er den anden vej rundt, selvom der er betalt skat i Danmark, kan Thailand stadig opkræve skat! Grunden til at de ikke bruger tid på det, er at den danske skat skal modregnes i Thailand, og da den danske skat helt sikkert er højst, bliver der intet til Thailand, så ingen grund til at bruge tid på det.

Robert Kronberg
Leif56 skrev:
Robert: Det er den anden vej rundt, selvom der er betalt skat i Danmark, kan Thailand stadig opkræve skat! Grunden til at de ikke bruger tid på det, er at den danske skat skal modregnes i Thailand, og da den danske skat helt sikkert er højst, bliver der intet til Thailand, så ingen grund til at bruge tid på det.

Hvis man betaler skat i Thailand af indtægt, der beskattes i Danmark, så kan man trække den thailandske skat fra i sin danske selvangivelse.

Men igen, så tror jeg ikke på, at det sker i dette tilfælde.

Hilsen, Robert

"

Leif56
Hej Robert!
Jeg tror du bytter rundt på tingene igen!
Hvis du bor i Thailand og får pension fra Danmark, så har Danmark førsteret til skatten, og en evt. skat til Thailand er derfor Danmark ligegyldig = ingen fradrag.
Hvis du derimod bor i Danmark og har indtægt fra Thailand, skal du betale skat i Danmark af den Thailandske indtægt, men får fradrag for den betalte skat i Thailand.

M.v.h.
Leif

Robert Kronberg
Leif56 skrev:
Hej Robert!
Jeg tror du bytter rundt på tingene igen!
Hvis du bor i Thailand og får pension fra Danmark, så har Danmark førsteret til skatten, og en evt. skat til Thailand er derfor Danmark ligegyldig = ingen fradrag.
Hvis du derimod bor i Danmark og har indtægt fra Thailand, skal du betale skat i Danmark af den Thailandske indtægt, men får fradrag for den betalte skat i Thailand.

M.v.h.
Leif

Som tidligere nævnt, så er det ret hypotetisk, da jeg aldrig har hørt om, at man skal betale skat i Thailand af sin danske pension.

Det er derfor vanskeligt at debattere noget, der ikke håndhæves, hvorfor ingen mennesker har nogen erfaringer, andet end hvad dobbeltbeskatningsaftalen skriver.

Men som forfatteren af artiklen også skriver: "den præcise beskatning af de danske pensioner beror på en række forskellige forhold og forudsætninger".

Hilsen, Robert

"

Spring til debat: