Se indlæg|
bil i Thailand
|
|
| thailand1963 |
Lagt på d. 25/04-2011 08:37
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
hej Min kone er pt i Thailand - da hun har store problemer med hendes bil i Thailand - en Izuzu pickup . nyere model . Bilen har "nogle" venner passet på - men de har beholdt den - eller pantsat den - og min kone kan ikke få den igen. Hvad kan hun gøre - da disse "venner" er tilknyttet politiet Hun afdrager hver måned til banken i Thailand for bilen Hvor kan hun rette henvendelse - til myndighederne -som også er politiet - Advokat-retten - hun er bange for - at bilen er væk og hun skal afdrage hele beløbet - og hvad sker det hvis hun ikke betaler afdrag mere til bilen ? Nogen der kan hjælp - Tusind tak mvh Thailand1963 |
|
|
|
| Brum |
Lagt på d. 25/04-2011 08:50
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Hej Som du kan se herunder er vi tidligere løbet ind i noget lignende det er beskrevet i en anden tråd, men igen havde nogen anbefaling til Os. Vi har ikke fundet nogen løsning, da alt er kurupt i denne del af "bilbranchen" i Thailand!!! Der er umiddelbart ikke andet at gøre end at betale tilbage og være blevet det klogere til næste gang - desværre. Min Thai pige, som er familiesamenført til Danmark i 2010 er løbet ind i et problem som nogle af Jer måske kan komme med gode råd omkring? Før afrejse fra Thailand solgte hun sin bil (Værdi ca. 500.000 bath) til et firma. Bilen havde belåning (en form for leasing/lån) i Tisco Bank. Der blev betalt bath. 10.000 pr. måned og efter ca. 5 år ville bilen være betalt. Måden der blev handlet på var at køber overtog låneydelserne og betalt en mindre udbetaling (30.000) for at få lov til at overtage kontrakten. De 30.000 blev betalt kontant, og firmaet virkede fint - så min kone havde ikke mistanke om svindel. Køberens sekretær tog da også med til banken for at aflevere papierne omkring handlen. Mennnnnn - køber er en svindler der ikke kunne godkendes kreditmæssigt og da vi blev mistænksomme var firmaet væk og naboene fortalte at de vær "stukket af" over natten. Min kone søgte på nettet og fandt ud af manden havde mange af disse handler på samvittigheden og at politiet også var på sagen med besked om at kontakte en bestemt politichef. Det gjorde hun, men politimanden ville ikke tage imod anmeldelse og det viser sig at ingen rigtig har lyst til at fange svindleren. Vi fandt også et talktshow indslag fra Thai TV, hvor flere var snydt på samme måde...... Jeg håber nogen herinde måske kender noget til den form for bedrageri i Thailand og måske har kontakt til den god advokat som vi kan benytte. I alle tilfælde denne historie til Jeres orientering, så I ikke komer ud for noget lignende. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 25/04-2011 10:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
sikke noget lort.. man er vel nød til at henvende sig til en betjent højere oppe som ikke har tjent noget på bilen også smører ham lidt.. ikke sikker på det hjælper, vi ved jo alle koruptionen lever i bedste velgående i thailand
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 25/04-2011 13:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Passede "vennerne" også på den blå bilbog? For uden den kan man da ikke pantsætte eller låne på bilen. Og den blå bog skal man passe godt på og ikke lade andre få fingre i. Hun bør måske finde sig en sagfører, der kan tage sagen til retten eller kontakte misæderne og prøve at finde en løsning. Her på Phuket kan man henvende sig hos politichefen eller evt. guvenøren hvis der er problemer med korrupte politifolk. Hvis pantsætningsbeløbet ikke er for stort kunne hun måske betale det og få bilen igen. Conrad |
|
|
|
| thailand1963 |
Lagt på d. 13/06-2011 10:21
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
SIDSTE NYT: min kone har anlagt sag og været i retten de personer der har sjålet bilen- pantsat bilen har fået 3 1/2 år i fængsel og fyret fra Politiet - desuden skal hun ikke betale restgælden på bilen |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 13/06-2011 10:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
En god slutning paa en kedelig historie![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

man er vel nød til at henvende sig til en betjent højere oppe som ikke har tjent noget på bilen også smører ham lidt.. ikke sikker på det hjælper, vi ved jo alle koruptionen lever i bedste velgående i thailand