Se indlæg|
Thai ID Kort
|
|
| bruno |
Lagt på d. 06/05-2011 14:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Det er sådan at min kone skal have et nyt Thai pas og vi har fået tid på ambassaden og de siger hun skal medbringe sit thai ID kort, men den er bare væk ![]() Hvordan kan hun få et nyt, når hun er i Danmark ? |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 06/05-2011 18:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Det kan vaere at ambasseden kan vaere behjaelpelig med et nyt ID kort![]() |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 06/05-2011 19:06
|
|
Det mente hende den dansktalende medarbejder ikke at de kunne, med irritabel stemme/tone. Er der nogle der har fået lavet et nyt ID kort her på DTW på ambassaden ? |
|
|
|
| HOJ |
Lagt på d. 06/05-2011 22:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 131 |
Hvis det med passet kan vente lidt er der opsøgende konsulat på sawasdees fest på Bønnerup strand se vedhæftet fra deres web site Indbydelse til 26 års jubilæumsfes. evnt. ringe til deres formand Supan og spørg ham om erfaring med hvad man gør ved det manglende inditetskort og ja de er for det meste uforskammet når man ringer dog har jeg ikke oplevet det når der er opsøgende konsulat hvor der er flere der kan høre med http://www.thai-d... Sawasdee s Sommerfest Lørdag den 11. juni 2011 i Borgerhuset, Skibsbyggervej 6, Bønnerup Strand, 8585 Glesborg Kl. 18.00 – 01.00 Deltagere: Det skal præciseres, at festen primært er for medlemmer. Ved pladsproblemer vil der være fortrinsret for medlemmer 1985 – 2010 Gæster vil kun kunne deltage, såfremt der er plads. Endelig besked kan først forventes efter tilmeldingsfristens udløb, onsdag den 1. juni 2011. Priser: For medlemmer opkræves kun et musikgebyr på 50 kr. For ikke-medlemmer opkræves 450,- kr. pr. par For ikke-medlemmer opkræves 250,- kr. pr. person For ikke-medlemmer opkræves 150,- kr. pr. person fra 18 - 24 år. Gratis adgang for børn mellem 0 - 17 år Web: HOJ
|
|
|
|
| chacha |
Lagt på d. 06/05-2011 23:59
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 81 |
Det er sku et godt råd HOJ, Imellemtiden tror jeg, jeg ville tage en svømmetur ovenpå Mike Shopping..... ...fedt sted....jer gan mai....jeg har anbefalet det før...Det må da kunne lade sig gøre at skaffe ny id-kort. Redigeret af chacha d. 07/05-2011 00:16 |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 07/05-2011 09:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Problemet med ID kort i Thailand er, at man skal henvende sig til lokalkommunen (ampur) for forlængelse af det gamle, eller at få et nyt udstedt.Det kan man jo så bare ikke, når man bor i DK. Reglerne er ret klare, så det er (desværre) op til ambassadens velvillige medarbejdere at dispensere fra denne procedure. De kan "sagtens" despensere fra de egentlige regler, idet de har alle oplysninger online + det gamle pas som dokumentation. Desværre kan de være vrangvillige.. |
|
|
|
| sula |
Lagt på d. 07/05-2011 13:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 222 |
Vi fik forlænget konen's pas ( 2 år ) ved at sende det til ambassaden, kan ikke lige huske prisen men der skulle ikke vedlægges id kort eller andet for at få det gjort. Så fik vi lavet nyt id kort den næste gang vi var i Thailand samt lavet nyt pas der. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 07/05-2011 15:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
sudsakhon skrev: Problemet med ID kort i Thailand er, at man skal henvende sig til lokalkommunen (ampur) for forlængelse af det gamle, eller at få et nyt udstedt.Det kan man jo så bare ikke, når man bor i DK. kan kun give sudsakhon ret, fornyelse / forlængelse laves kun på lokale ampur, og det kan enda være meget svært også, kommer an på sagsbehandlernes humør den pågældende dag, konen har prøvet det efterhånden nogle gange og hvergang går der altid ged i det. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 07/05-2011 18:51
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Her i Thailan skal man hvis man har mistet sit ID kort anmelde det til politiet for at kunne få udstedt et nyt. Jeg kunne forestille mig at hvis I møder op med en kvittering fra politiet på at hun har anmeldt sit ID kort bort kommet vil ambassaden udstede et nyt pas til hende.Jeg vil her på mandag bede en af vore medarbejdere ringe til udenrigsministeriet her i Bangkok og spørge om hvordan man skal forholde sig i en sådan situation som den I er i. Fornyelse kan i dag ske på et hvert ampur kontor. Man behøver ikke tage hjem til sit hjemampur. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 07/05-2011 20:30
|
|
Tak for jeres gode svar. Clyde det bliver spænde at høre hvad de siger til det. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 08/05-2011 02:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Min datter fik nyt pas, uden at have id-kort. Men hun havde på daværende tidspunkt heller ikke været i Thailand efter hun var fyldt 15år, hvilket var kravet for id-kort dengang! Så jeg er sikker på at på den rigtige dag kan I få nyt pas! Husk at smile, selvom de taler nedladende til jer!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 08/05-2011 20:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Fornyelse kan i dag ske på et hvert ampur kontor. Man behøver ikke tage hjem til sit hjemampur. Korrekt, men det kommer dæl'me an på hvor man henvender sig. den thailandske forvaltning er desværre ret vilkårlig i sin sagsbehandling. men det koster jo ikke noget at forhøre sig først, inden man rejser på tværs af landet uden grund. Gad vide, om offentlige ansatte er på kursus i næsvished i forbindelse med ansættelsen? Heldigvis har jeg mødt mange dygtige og kompetente også.. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 09/05-2011 17:17
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej Bruno. Udenrigsministeriet her siger at har hun ikke sit ID kort vil et kopi af hendes husregistreringsbog kunne gøre det, men den gik man så ud fra at hun heller ikke havde og at ambassaden jo så måtte udstede et nyt pas på baggrund af de oplysninger der er i hendes gamle pas da hun jo ikke kunne være i Danmark uden pas. Jeg vil foreslå at i scanner alle hendes dokumenter ind og gemmer dem i en mail således at I altid har kopier som I kan printe ud når I skal bruge dem. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 10/05-2011 07:13
|
|
Tak for det Clyde. Vi har faktisk lige fundet et fotokopi af den, fra da hun i sin tid, skulle lave noget andre papirer, Så jeg ringer lige over til dem i dag. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.