Se indlæg
 Udskriv debat
kreditforeninger
L
Er der nogen former for kreditforeninger i Thailand ?
Eller er det kun cool cash når man køber grund eller hus eller lejlighed ?

hugoboerge
Der kan opnaas kredit fra banker. Faranger kan dog ikke koebe grund. Der er bestemte regler for koeb af lejlighed hvor stoersteparten i komplekset (51%) skal vaere thai.

Koeb af hus med grund og det hele, saa er det i konens navn, dog kan du leje i 30 aar, men det skal indgaa i en aftale som i indgaar i tilfaelde af skilsmisse.

Klovn
L skrev:
Er der nogen former for kreditforeninger i Thailand ?
Eller er det kun cool cash når man køber grund eller hus eller lejlighed ?

Du kan købe hus,men ikke eje det,derimod er det muligt at få en condo i Thailand og være ejer af denSunflower kredit ved jeg ikke om man kan få købte min for kolde kontanterSunflower

handy
har set masser af reklamer med 20 til 25 procent ud på condo og resten over 30 til 60 md tror en dag rentefrit....men her er der tale og ny opførte lejlighedder nogle kun på tegnebrættet har kun hørt reklamerne i tv så kræver nok lidt dybere undersøgelse..Smile

HOJ
Man kan da også købe rækkehus hvis det er oprettet i et company på samme måde som lejlighedder
og har også der set man kan købe dem på afbetaling ved at lave en købe kontrakt med companiet der står bag byggeriet
Web: HOJ

Allan73
Der er forskellige muligheder for at financierer boligkoeb i Thailand.

Har du et Thailandsk registreret firma kan firmaet soege laan til koeb af land. Almindeligvis op til 50% med loebetid paa 5 - 7 aar.

Har du indkomst i Thailand kan du soege laan til boligkoeb baseret paa den indkomst. Almindeligvis 80 - 90%. loebetid op til 20 aar.

Er du Thaigift og har hun arbejde og indkomst i Thailand kan hun soege om laan baseret paa hendes indkomst, godtages ikke hvis hun kun er forsoerget af en farang. Almindeligvis 80 - 90%. loebetid op til 20 aar.

Bangkok Bank's afdeling i Singapore kan financierer i boligkoeb i Thailand Baseret paa udenlandsk indkomst, loebe tid op til 7 aar.

Visse udenlandske Boligkaeder yder laan i Thailand baseret paa indkomst i udlandet. Dog oftest kun til deres egne projekter.

Til tider vil saelger godtage afbetaling.

Renten paa laan ligger for tiden omkring 7 1/2%

Ovenstaaende er hvad jeg har hoert fra venner og bekendte i Thailand, jeg er selv ved at kigge paa mulighederne for at koebe hus.

L
tak Allan73, det var meget brugbart.
Det var præcis finansierings muligheder jeg spurgte om.
Jeg er thai gift og vi køber i konens navn.

Bjarne
Det er også en mulighed at låne skillingerne i sin danske bank. Til en rente formentlig IKKE højere end de 7,5 %. Problemfri dialog - også hvis man løber i periodisk uføre og skal bruge en måned eller to unden afdrag. Kan måske kombineres med eksisterende lån. Og du får dansk fradrag for renterne. Der skal bare ikke stå "Huslån" på kontoen....

HFD
SCB bank vil gerne financere op til 50% af huskøb i Thailand men det kræver at du haft konto der i mindst 6 mdr. Mange ejendomsmælger har også huse til salg hvor sælger er med på at financere en del af købsprisen.

Klovn
Bjarne skrev:
Det er også en mulighed at låne skillingerne i sin danske bank. Til en rente formentlig IKKE højere end de 7,5 %. Problemfri dialog - også hvis man løber i periodisk uføre og skal bruge en måned eller to unden afdrag. Kan måske kombineres med eksisterende lån. Og du får dansk fradrag for renterne. Der skal bare ikke stå "Huslån" på kontoen....
Sunflower

Spring til debat: