Se indlæg|
Rejse mens FS-ansøgning behandles
|
|
| curly11 |
Lagt på d. 01/06-2011 19:54
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
Min kone og jeg skulle have haft svar på vores ansøgning om familiesammenføring i dag. Desværre er sagsbehandlingtiden nu blevet forlænget til starten af oktober. Det er noget skidt fordi vi har planlagt en rejse til Italien i næste måned. Jeg har talt med en medarbejder i US, som oplyste, at min kone ikke må forlade Danmark under sagbehandlingen (hendes visum er jo formelt udløbet) - med mindre det gælder en tur hjem til Thailand...... Jeg synes det lyder en smule vrøvlet. Har jeg fået forkert information i US eller er den god nok? Venlig hilsen Curly |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 01/06-2011 20:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
curly11 skrev: Min kone og jeg skulle have haft svar på vores ansøgning om familiesammenføring i dag. Desværre er sagsbehandlingtiden nu blevet forlænget til starten af oktober. Det er noget skidt fordi vi har planlagt en rejse til Italien i næste måned. Jeg har talt med en medarbejder i US, som oplyste, at min kone ikke må forlade Danmark under sagbehandlingen (hendes visum er jo formelt udløbet) - med mindre det gælder en tur hjem til Thailand...... Jeg synes det lyder en smule vrøvlet. Har jeg fået forkert information i US eller er den god nok? Venlig hilsen Curly du / i kan søge om en tilbagerejsetilladelse i ULS Se her : http://www.nyidan...adelse.htm uddrag af reglen : En udlænding, der har indgivet en ansøgning om opholdstilladelse første gang, kan få en tilbagerejsetilladelse, hvis ganske særlige forhold af humanitær karakter taler for det, eller hvis der er gået mere end tre måneder, siden ansøgningen blev indgivet. ansøgnings formular : http://www.nyidan..._3_003.pdf forhåbentlig god rejse. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 01/06-2011 20:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
De kan også lave den på den lokale politistation Jeg går ud fra at hun fik et proces ophold stempel passet da hun indleveret ansøgningen.
|
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 02/06-2011 09:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
-> Bruno - hun får IKKE stempel i passet før FS er gået igennem. Vi fik FS sidste år - og jeg kunne ikke forstå at hun ikke fik noget stempel eller lign. Jeg fik bare at vide at sådan var det... |
|
|
|
| kwan_nico |
Lagt på d. 02/06-2011 11:02
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
curly11 skrev: Min kone og jeg skulle have haft svar på vores ansøgning om familiesammenføring i dag. Desværre er sagsbehandlingtiden nu blevet forlænget til starten af oktober. Det er noget skidt fordi vi har planlagt en rejse til Italien i næste måned. Jeg har talt med en medarbejder i US, som oplyste, at min kone ikke må forlade Danmark under sagbehandlingen (hendes visum er jo formelt udløbet) - med mindre det gælder en tur hjem til Thailand...... Jeg synes det lyder en smule vrøvlet. Har jeg fået forkert information i US eller er den god nok? Venlig hilsen Curly Vi gik bare på politistationen og bad om en tilbage rejse tilladelse, da vi skulle på ferie og de skulle bare vide hvad når vi tog af sted og hvad når vi var tilbage og der gik kun 3 dage og vi kunne gå på politistationen få sat tilladelsen i hendes pas og af sted på ferie. Mvh. bjarne |
|
|
|
| curly11 |
Lagt på d. 02/06-2011 16:18
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
Tak for svar. Jeg tager en tur omkring politiet og hører hvad de siger. Venlig hilsen Curly |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.