Se indlæg|
Reconfirmation af billet ?
|
|
|
Lagt på d. 06/11-2005 17:14
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej alle i Thai freaks ;o) Jeg har lige et sidste spørgsmål inden jeg dapper 3 uger til Thailand på næste lørdag ! ...jeg har ikke fløjet med rutefly før (kun charter) og på omslaget på flybilletten står der "ATTENTION Please remember to reconfirm your return/onwards flights with the airline at latest 72 hours before departure" Betyder det at jeg skal ringe til flyselskabet og sige "ja jeg vil gerne med hjem igen" ??? det virker noget ulogisk på mig hvis det hænger sådan sammen....går man ikke ud fra at når man har købt en billet til en bestemt dato ja så tager man med ??? Jeg skal med Finnair .... Hilsen Frank |
|
|
|
| isaan |
Lagt på d. 06/11-2005 18:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
hej falag bar jo du kommer helt sikkert med hjem men for at være sikke på du har fast plads på flyet så skal du lige confirm ticket de 72 timer inden din hjemrejse som du nævner . Det du kan gøre er at gå til et af de små turbureauer eller det selskab du skal flyve med nemlig finnair for at få dem til dette . .Vi plejer selv at gå til turbureauet i bangkok hvor konen har arbejdet . God Tur ![]() Hilsen Isaan |
|
|
|
| Ki Nuk |
Lagt på d. 06/11-2005 22:21
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Pudsigt... Jeg skal også med FINAIR, på onsdag, og der står ikke noget om, på min billet, at jeg skal bekræfte hverken ud eller hjemturen.... Måske fordi det er en eTicket ? Altså booket og betalt via nettet ? Nå, det går nok endda.... ![]() mvh Lars |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 06/11-2005 23:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Jeg har tildligere skevet om mine "spændende" oplevelser med Finnair, men det er en helt anden historie ![]() Det i kan gøre for nemhedens skyld er at bekræfte hjemrejse allerede ved check in ved udrejsen - jeg fik dog at vide at det skete helt automatisk i Kastrup, men lad være med at satse på det - det er lidt ufedt at side alene når man eller s rejser sammen ![]() God tur i øvrigt ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/11-2005 03:45
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
I gamle dage skulle alle rutefly-returbilletter genbekræftes. Men i dag er det normalt kun såkaldte åbne biletter, der skal gen-bekræftes. En åben billet er typisk en billet, hvor man er længere end en måned i landet. Man kan så flytte retur-datoen et par gange inden for det halve eller hele år den virker. Sådan en billet er dyrere end normale billetter. En turistbillet er med en varighed under en måned og den kan normalt ikke ændres og skal heller ikke genbekræftes. Mange rejsebureuer i Thailand tager dog gladeligt 100 Baht for at genbekræfte den. Så længe du tjekker ind timer før, har du dit sæde. Når der står, du skal genbekræfte, er det nok en god ide at gøre det... Anyway, det er altid en god ting at følge op på om flyet er aflyst og derfor ringe tre dage før og igen på dagen. Ofte kan du få hotelreseptionen til at gøre arbejdet for dig. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.