Se indlæg|
På mc fra Bangkok til syden
|
|
| incoming |
Lagt på d. 13/06-2011 17:18
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Jeg og min kæreste, overvejer at tage 3 uger til thailand fra juli måned. Vi vil tilbringe den første uge i Bangkok. Derefter kunne vi godt tænke os at leje en motorcykel (250+ ccm) og køre sydpå. Vi havde tænkt at køre 100-300 km pr dag, og så finde et hotel for natten. Der er 4 spørgsmål i dette. 1) Kender i til nogen steder, hvor de udlejer større motorcykler ( meget gerne med sidetasker ) og hvad er cirkaprisen for 14 dage ? 2) jeg har mit almindelige EU-kørekort( Sidste sommer blev jeg stoppet af en thai betjent, på en 125ccm scooter, han grinede bare af mit EU-kort, og skrev en bøde for manglende kørekort ) og så har jeg et internationalt kørekort-bevis ( det store grå, der minder om et pas ) - er det nok, til at leje stor mc ? eller skal jeg også op til køre kursus i thailand ? 3) Vi ved ikke så meget om det sydlige thailand, men vi vil meget gerne ned til det klare blå vand ( i huahin var vandet alt for grumset til at snorkle/dykke ) .. Hvor langt syd på skal vi, for at det er klart nok til at dykke ? er der nogen bestemte områder man bare SKAL se ? 4) Er der eventuelt nogen der kender til opbevaringsmuligheder i bangkok ? vi skal have opbevaret vores kufferter i de 14 dage.. På forhånd, tusind tak for enhver hjælp ![]() |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 13/06-2011 19:18
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
1) Måske du kan finde noget her: http://www.motorc... Husk forsikring, skal være skrevet ind i lejekontrakten. 2) Hvis du har et gyldigt internationalt kørekort til motorcykel så gælder det også i Thailand, da de er tilsluttet konventionen. 3) Vil tro Khao Lak, Phuket eller Krabi. Der arrangeres muligvis også ture fra Chumphon og Surat Thani 4) Hvis i starter med at bo på hotel i Bangkok, kan man på de fleste hoteller betale sig til at de opbevarer bagagen. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 13/06-2011 21:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
også lidt her http://classified...02532.html det skal nævnes at et internationalt kørekort gælder i Thailand, MEN vær opmærksom på at der kan stå i forsikringspolicen at forsikringen kun gælder med gyldig Thailansk kørekort og så kan du ofte leje en Mc ved kun at vise dit pas.. god tur.. lung |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 14/06-2011 16:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Det var dog en dejlig måde at tilbringe jeres ferie på. Der er dog et par menér. Det kræver et par ting. Jeg andefaler en noget større MC min 400CC, hvilket ikke er noget problem at leje. En del erfaring er nok også et must, trafikken er en verden for sig i Th. I må under ingen omstændigheder køre når det er mørkt. Forsikring, forsikring forsikring, det kan ikke siges nok, tjek jeres rejse forsikring, at den dække kørsel på lejet MC med den størrelse mc i faktisk lejer. Hvis i køre mc her hjemme medbring evt jeres egen hjelm, da de fleste hjelme her er lavet af pap og plastik. Jeg køre selv 15-20.000 km om året på MC i Th og nyder det i fulde drag, Thaierene er altid flink og hjælper med hvad de kan, man kan altid finde en flaske benzin hvis man køre tør, og en mc mekanikker er der på de fleste gade hjørner. Hop ud i det og nyd det, men pas på jer selv Læg ikke jeres pas i depositum når i lejer: 1: det er ikke lovligt. 2: i får brug for det ved de fleste indchekkninger på hoteller. Læg i stedet et kontant beløb i dep. de fleste udlejere går med til det eks. 5000-Thb. Tag billeder af mc når i lejer. Forsøg at finde en udlejer der faktisk har forsikring på mc til udlejning (de findes faktisk) Enjoy Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 14/06-2011 22:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
mr tirak skrev: Det var dog en dejlig måde at tilbringe jeres ferie på. Der er dog et par menér. Det kræver et par ting. Jeg andefaler en noget større MC min 400CC, hvilket ikke er noget problem at leje. En del erfaring er nok også et must, trafikken er en verden for sig i Th. I må under ingen omstændigheder køre når det er mørkt. Forsikring, forsikring forsikring, det kan ikke siges nok, tjek jeres rejse forsikring, at den dække kørsel på lejet MC med den størrelse mc i faktisk lejer. Hvis i køre mc her hjemme medbring evt jeres egen hjelm, da de fleste hjelme her er lavet af pap og plastik. Jeg køre selv 15-20.000 km om året på MC i Th og nyder det i fulde drag, Thaierene er altid flink og hjælper med hvad de kan, man kan altid finde en flaske benzin hvis man køre tør, og en mc mekanikker er der på de fleste gade hjørner. Hop ud i det og nyd det, men pas på jer selv Læg ikke jeres pas i depositum når i lejer: 1: det er ikke lovligt. 2: i får brug for det ved de fleste indchekkninger på hoteller. Læg i stedet et kontant beløb i dep. de fleste udlejere går med til det eks. 5000-Thb. Tag billeder af mc når i lejer. Forsøg at finde en udlejer der faktisk har forsikring på mc til udlejning (de findes faktisk) Enjoy Mr Tirak Lad være med at købe flaskebenzin, da det tit og ofte indeholder vand eller andre kemikalier, i bedste fald får i en motor der kører elendigt indtil tanken har været helt tømt.... I værste fald et motorhavari!!!! Big C(supermarked), sælger udmærkede hjelme både ½skål og 3/4skål(som dem vi brugte på knallert i dk førhen). De koster fra knap 300 baht til knap 900 baht. De kan på ingen måde sammenlignes med de "dejgskåle" thaierne almindeligvis kører med!!!! God tur!!!!
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 15/06-2011 06:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Til Fckdk. Jeg er helr enig i kvaliteten af flaske benzin, det er ment som en oplysning om hvor nemt det faktisk er at køre rundt i Thailand. Jeg anbefaler af man kun bruger Benzin uanset det normalt kun er 91 oktan, og IKKE køre på gasohol, vi bruger oktan booster til vores MCér Jeg vil dog gerne fasthold det med hjelmen, hvis man skal have en hjelm af EU kvalitet i Th koster den nemt 20.000- thb, og jeg vil ikke anbefale nogle at køre med en hjelm til 900-Thb. Venligst Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 15/06-2011 14:01
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Puha man bliver sgu helt misundelig når man læser om den tur i vil ud på. Vil da bare sige hvis ikke det er absolut nødvendigt med alle de dage i bangkok så vent med dem til sidste del på turen, for 3 uger er i forvejen for kort tid. Men rigtig god tur skal der da lyde herfra Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 15/06-2011 19:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Medbring altid dit pas. God ide at erhverve et Thailandsk kørekort. Koster et par hundrede. Sørg for at motorcyklen er indregistreret og medbring registreringsattesten Mange udlejningsmotorcykler er ikke indregistreret, og kan kun bruges indenfor det politidistrikt, hvor den er lejet. Pas på hvis du kører på en flersporet vej. Motorcykler må ikke køre i overhalingsbanen og slet ikke på super highway. De betragtes som langsomtkørende køretøjer, idet de fleste er under 250 cc, og ville skabe kaos, hvis de kørte på super highwayen og i overhalingsbanerne. På en tur i 85 blev jeg afkrævet 15.000,00 THB for at ligge i 3. spor på Sukhumvit på en 750 cc Suzuki. Slap dog helt for bøden, da jeg bildte dem ind, jeg var politibetjent i Danmark. Det er kun lovbefalet at føreren, har hjelm på. Da loven blev indført, indså man at der var ikke hjelme nok til alle, derfor den besynderlige regel. Du kan kun få 'en bøde for den samme forseelse i samme døgn i samme politidistrikt. Så gem kvitteringen hvis du har kørt for hurtigt eller uden hjelm. Der er mange, der arrangerer guidede ture rundt på mc. Det er nok en god ide, at have følgeskab. Hvis du har motorstop og skal hente hjælp, lad en blive ved motorcyklen. Hvis den forsvinder, forlanger udlejeren som regel erstatning. Jeg synes, den bedste måde at opleve Thailand på, er på to hjul. Men pas på når du kommer hjem, man vænner sig hurtigt til at køre i "den forkerte side" |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.