Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Generelt om sundhed og sygdom
 Udskriv debat
Livsfarlig feber kan snart slås ned (Dengue-feber)
Webmaster
Dengue-feber er en virussygdom, der overføres fra myg. Symptomerne minder om influenza - feber, hovedpine og ledsmerter - men dengue-feberen er langt farligere.

Især børn er i risiko for at dø af sygdommen. Hvert år rammes 220 millioner mennesker, primært i meget varme og fugtige egne af verden.

Nu er forskere på vej med en vaccine.

Forskerne fra medicinalvirksomheden Sanofi-Pasteur er ved at teste den nye vaccine på 5.000 skolebørn i Thailand. Hvis den fungerer, som den skal, kan midlet mod denguefeberen komme på markedet allerede i 2015.

Se videoen på:
http://jp.dk/jptv...462603.ece

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
burana
Hej web

Det er da en dejlig nyhed, så må vi bare håbe at vaccinen virker som den skal, for der er ved at komme rigtig mange tilfælde af denne sygdom hvert år, selv om myndighederne er begyndt at sprøjte intensivt i de områder hvor myggene lever og lægger deres æg.

jesperfrb
Har desværre den selv, så jeg håber det virker!
Blev meget syg og gik i koma, har fået at vide at ved andet eller tredie stik, er det dødeligtCrying
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spørgsmålet er så om det hjælper når du har haft sygdommen, een eller 2 gange.

Jeg har også hørt det med at den er livsfarlig anden og tredie gang, men har også hørt og læst at det er tre forskellige typer, så kun hvis man er meget uheldig. Men nu har jeg været ramt 3 gange, Første gang i 2003 var meget slem og søgte hjælp for sent så jeg måtte ligge på intensiv i 3 døgn, men led under eftervirkninger i mere end 6 mdr.

Anden gang blev jeg ret hurtig klar over at det var Denquen igen, så jeg tog på hospitalet allerede een time efter de første symptomer. Fik som noget helt nyt et lavement, det skulle efter lægernes oplysning rense tarmene for myggelarver, jeg kom meget hurtigt på benene, eet døgn så var jeg hjemme men umådelig træt.

Fik så en ny, men meget lille tur igen her i februar, den blev slået ned aldeles omgående med diverse tabletter, som kun thaifarmaciaer kan foreslå, en mix af 7 forskellige i 20 forskellige kulører - men de hjalp sku. Men spørg mig ikke om navne.

I fredags så jeg for første gang en Denguemyg her i haven, og den var så uforskammet at sætte sig på min overarm - og stikke - det blev et meget kort besøg, aflivning uden blod, så den havde altså ikke nået at injicere. Men jeg er hele tiden meget på vagt over for stik og symptomer, det er en meget grim sygdom, og jeg er sikker på at den enorme træthed jeg lider under i dag er eftervirkninger, somme tider fulgt af nogle grimme feberkramper, lidt lige som malaria.

Skeptikeren

natty
Skeptikeren skrev:
Anden gang blev jeg ret hurtig klar over at det var Denquen igen, så jeg tog på hospitalet allerede een time efter de første symptomer. Fik som noget helt nyt et lavement, det skulle efter lægernes oplysning rense tarmene for myggelarver, jeg kom meget hurtigt på benene, eet døgn så var jeg hjemme men umådelig træt.
Skeptikeren

Det lyder sgu lidt spooky, har ikke før hørt om myggelarver i tarmen overført fra denguefever myg. Det er jo et virus, som er skyld i sygdommen, og som myggene overfører når de stikker.

Hvordan myggelarverne ellers er kommet op i tarmen, skal jeg ikke kunne udtale mig om Grin
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Ja det lyder sært (som det heder på dansk) men jeg kan jo kun fortælle hvad lægerne på Pattaya International fortalte mig. Og en ting er sikkert det hjalp.

Har senere læst mig til at disse myg lægger larver i stikket som så breder sig til bla. tarmene. Derfor får man ikke sygdommen ud af kroppen da der ikke findes antibiotika, som f.eks. til Malaria.

Kan fortælle om en frygtelig sygdom som florerer i Africa som spredes via små myggelarver i vandet, de kryber ind under neglene og breder sig via tarmsystemet

Men det er sikkert mig der er idiot, og bare indbildnig at jeg var syg. Så er det jo godt at man har Kloge-Åger.

Skeptikeren

AndersM
Det var sku en ubehagelig lille satan.
Er den til at kende fra andre myg.... ?
Kunne da godt forestille mig at det kan blive en gegantisk plage i takt med at der kommer mere vand på markerne.
Er der nogen som måske har et billed af den lille blodsuger..?
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

rinpoche
[img]http://videnskab.dk/sites/all/files/imagecache/300x/article_images/90544be5-6fac-4749-9064-a6bb0a74cb8c.jpg[/img] is not a valid Image.

AndersM
Godt billed....... tak
Den skulle jo være rimilig let at kende fra de andre myg, med mindre billed ikke er meget forstørret

AndersM
Jeg viste lige billedet til min kone og hun fortæller at den lille satan hovedsagelig kun er aktiv om dagen

jesperfrb
Ja, risikoen er størst om dagen, hvor mennesker ikke bruger mygge spray, men solcreme!
Så brug mygge spray 24-7!Bla bla bla
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: