Se indlæg
 Udskriv debat
Nemkonto i Thailand
ban-chang
Hej, jeg tænker på at få min nemkonto i banken i Thailand. Normalt skal pengene stå til rådighed den sidste hverdag før den første,
men de skriver på pensions styrelsens hjemmeside at det kan tage et par dage ekstra.
Er der nogle her som ved hvor længe et par dage er?
Hilsen Ole

[img]http://go-thailand.dk/images/go-thailand-logo145.jpg[/img] is not a valid Image.

http://thailinks.dk
hugoboerge
Kommer vel an paa hvordan man oensker pengene skal overfoeres. Den hurtige metode (hoejere gebyr) eller langsom (lille gebyr). Det vil normalt tage et par dage med den langsomme metode.

Jeg bad om en overfoersel i torsdags (normalt gebyr 40 DKK). Kom ind paa kontoen i Thailand idag. Hvis der ikke havde vaeret en weekend imellem sikkert en dag tidligere.

BentBP
Hej.
ban-chang skrev : " Er der nogle her som ved hvor længe et par dage er?" Jaaa Ole det er jo 2 dage (et par ) ha ha , undskyld , kunne ikke dy mig . Forsat god dag til alle her Grin

BJ
jeg fostår ikke hvofor de skriver sådan på deres hjemmeside, mine penge står på min konto (KASIKORN BANK) i Thailand samme dag de er til udbetaling i DK, altså den siste hverdag i måneden.
MVH BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

ban-chang
BJ skrev:
jeg fostår ikke hvofor de skriver sådan på deres hjemmeside, mine penge står på min konto (KASIKORN BANK) i Thailand samme dag de er til udbetaling i DK, altså den siste hverdag i måneden.
MVH BJ

Tak, bruger selv Kasikorn, så jeg kan så roligt lave min nemkonto om.
Hilsen Ole

hugoboerge
BJ skrev:
MVH BJ

Hvor stort er gebyret ? Faar du overfoert i THB eller DKK som saa bliver omregnet til THB hos Kasikorn ?

buster40
Jeg får overført i THB hver måned, og i forhold til da jeg selv overførte fra min nem konto i danske bank i dk er det her en hel del billige, men man kan aldrig sige helt bestemt hvor stor gebyret er da det kommer and på hvilke lande pengene rejser igennem før de ank. til Thailand, men systemet finder altid den billigste rute siger de i sikringsstyrelsen, men der ud over kommer der så et gebyr fra din bank for at modtage pengene, og det plejer normalvis at være 150THB så alt i alt plejer mit samlede gebyr at ligge på omkring 400-600thb og det er når de bliver sendt iTHB før da de blev sendt i dkr. kom der et veksel gebyr oven i hvilket jeg slipper for nu.

ps. jeg har aldrig hørt om at man kan flytte sin nem konto til Thailand....
Redigeret af buster40 d. 20/06-2011 16:38
Venlig hilsen
Boonta

hugoboerge
buster40 skrev:
Jeg får overført i THB hver måned, og i forhold til da jeg selv overførte fra min nem konto i danske bank i dk er det her en hel del billige, men man kan aldrig sige helt bestemt hvor stor gebyret er da det kommer and på hvilke lande pengene rejser igennem før de ank. til Thailand, men systemet finder altid den billigste rute siger de i sikringsstyrelsen, men der ud over kommer der så et gebyr fra din bank for at modtage pengene, og det plejer normalvis at være 150THB så alt i alt plejer mit samlede gebyr at ligge på omkring 400-600thb og det er når de bliver sendt iTHB før da de blev sendt i dkr. kom der et veksel gebyr oven i hvilket jeg slipper for nu.

Selvfoelgelig kan man ikke det, det vedkommende mener er vel nok at bede Pensionsstyrelsen om at overfoere pengene direkte til Thailand istedet for til hans nemkonto.

ban-chang
Hej igen, det er ikke en almindelig pengeoverførsel jeg mener, men at flytte min nemkonto til en thai bank.
iflg. pensions styrelsen er det ikke noget problem, men jeg ønskede bare at vide om pengene er til rådighed indenfor rimelighedens grænser (dage inden de står på kontoen i den Thailandske bank), og tror jeg har fået svar på mit spørgsmål.
Tak for svar, til alle.
Hilsen Ole

Anonym Bruger
Kan oplyse at man "nemt" kan få pensionsstyrelsen til at smide ens penge ind på thai bank konto, kender en her nede der gøre det, han har penge før os andre der får dem på en konto i dk, ja han har dem her nede i thailand 2-3 dage før den første, der bliver ikke trukket en geby fra hans pension, når det er pensionsstyrelsen der gøre det.

Pensionsstyrelsen sende et brev ud til en, når man er flytte her ned, om man ønsker det nu eller senere, og hvilken oplysning de skal havde fra den bank, ja jeg fik det brev efter jeg flytte her ned først på året, efter ca 2 måned tid her nede...

Kasikornbank her i Bangkok område er helt klar over hvordan det hænger sammen med folk der leve her nede fra andre lande, da jeg lave en konto der, gav de med et stykke papir der var udfyldt, og sagde det kunne jeg scan ind og mail/sende til denmark, så mine penge kunne gå direkte ind på min thai konto, hvis jeg ønske det....

buster40
hugoboerge skrev:
buster40 skrev:

Selvfoelgelig kan man ikke det, det vedkommende mener er vel nok at bede Pensionsstyrelsen om at overfoere pengene direkte til Thailand istedet for til hans nemkonto.

Jeg kan nu se at jeg har forstået hans spørgsmål ret, og igen jeg har aldrig hørt om at man kan flytte sin nem konto til et andet land, men ja du kan få pengene overført direkte fra sikringsstyrelsen, og de plejer som regl at være her den sidste hverdag i måneden.
Venlig hilsen
Boonta

BJ
hugoboerge skrev:
BJ skrev:
MVH BJ

Hvor stort er gebyret ? Faar du overfoert i THB eller DKK som saa bliver omregnet til THB hos Kasikorn ?

jeg kan ikke lige sige dig gebyret men det er småpenge, og jeg får mine penge overført i DKK.
MVH BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Peder1968
BJ skrev:
hugoboerge skrev:
BJ skrev:
MVH BJ

jeg kan ikke lige sige dig gebyret men det er småpenge, og jeg får mine penge overført i DKK.
MVH BJ

Afhængig af hvilken dansk og hvilken thailandsk bank du har kan det være det bedst kan betale sig at få pengene sendt i THB og ikke DKK....... Wink

olejensen
BJ skrev:
hugoboerge skrev:
BJ skrev:
MVH BJ

MVH BJ

Når man får sin pensionsmeddelelse står der klart og tydeligt

faste fradrag i pensionsudbetalingen

ATP bidrag -90,00
Gebyr udenlandsk bank - 4,95

Og jeg har aldrig fået tilbudt selv at kunne bestemme,
hvilken valuta jeg ville have sendt i.

Tror personlig ikke pensionsstyrelsen beskæftiger sig med valutatænkning, så de bruger vel altid Danske kroner da de jo ikke er nogen bank.

Tror ikke nogen bank kan sende penge billigere end 4,95. og har aldrig oplevet at pengene ikke var på kontoen den første i mdr.

buster40
olejensen skrev:
BJ skrev:
hugoboerge skrev:
BJ skrev:
MVH BJ

MVH BJ

Når man får sin pensionsmeddelelse står der klart og tydeligt

faste fradrag i pensionsudbetalingen

ATP bidrag -90,00
Gebyr udenlandsk bank - 4,95

Og jeg har aldrig fået tilbudt selv at kunne bestemme,
hvilken valuta jeg ville have sendt i.

Tror personlig ikke pensionsstyrelsen beskæftiger sig med valutatænkning, så de bruger vel altid Danske kroner da de jo ikke er nogen bank.

Tror ikke nogen bank kan sende penge billigere end 4,95. og har aldrig oplevet at pengene ikke var på kontoen den første i mdr.

jeg talte med sikringsstyrelsen om det gebyr på 4.95kr for 1½ år siden, og det har ikke noget med selve overførslen, det er at administrations gebyr i dk. selve gebyret for overførelsen er forskellig da det som sagt afhænger af hvilke lande pengene sendes igennem, og det er sikringsstyrelsens udtaelse (som før hed pensionsstyrelsen) og når man vælger at få sine penge sendt her ned, kommer der et brev som man skal udfylde med div. bank oplysninger OG LIGE LEDES ET SKEMA HVOR MAN KAN VÆLGE HVILKEN VALUTA MAN VIL HAVE PENGENE SENDT I, du kan få dem i lige havd du vil have, der for undersøgte jeg den gang hvad der bedst kunne svare sig for mig dkr. thb eller euro og det var thb, og dette her er alsammen info. du kan få hvis du ringer til dem, nogen gange får man noget mere presist info. når man taler med dem personligt/tlf. ind det skrevende på diverse hjemme sider, det har i hværtifælde været min erfaring...
Venlig hilsen
Boonta

ban-chang
Hej, jo man kan få nemkonto i udlandet, her er lige en udskrift fra nemkonto.dk.
4.4 Hvordan udbetaler man til udlandet?
En betaling til en NemKonto eller en specifik konto i et udenlandsk pengeinstitut vil altid ske i form af en konto-til-konto overførsel. Derfor er det afgørende at have korrekt kendskab til den bankkonto, som pengene skal overføres til.

Selve afviklingen af betalinger til udlandet beror på den indgåede aftale mellem den udbetalende offentlige myndighed og dennes betalingsformidlende pengeinstitut.

Der findes ikke en oversigt over det sæt af aftaler, der måtte foreligge om betalingsafviklingen. Derfor er kun de mere generelle principper for betalingsafvikling beskrevet herunder.

Og her et udklip fra pensionsstyrelsen.

Valuta

Du kan selv vælge, hvilken valuta din pension bliver overført i.
Hvis du bor i Belgien, Finland, Frankrig, Holland, Irland, Island, Italien, Luxembourg, Norge, Portugal, Spanien, Grækenland, Tyskland eller Østrig, foreslår vi, at din pension bliver overført i EURO.
Hvis du bor du i Sverige, Canada, USA eller Schweiz, foreslår vi, at din pension bliver overført i dit bopælslands valuta.
Bor du i andre lande, foreslår vi, at din pension bliver overført enten i bopælslandets valuta, i EURO eller US $.
Hvis du ønsker din pensionsudbetaling overført i en anden valuta end anbefalet, fx i danske kroner, kan dette godt lade sig gøre.
Du skal være opmærksom på, at den bank, der foretager omvekslingen fra danske kroner til en anden valuta, tager et gebyr.

hilsen Ole

buster40
ban-chang skrev:
Hej, jo man kan få nemkonto i udlandet, her er lige en udskrift fra nemkonto.dk.
4.4 Hvordan udbetaler man til udlandet?
En betaling til en NemKonto eller en specifik konto i et udenlandsk pengeinstitut vil altid ske i form af en konto-til-konto overførsel. Derfor er det afgørende at have korrekt kendskab til den bankkonto, som pengene skal overføres til.

Selve afviklingen af betalinger til udlandet beror på den indgåede aftale mellem den udbetalende offentlige myndighed og dennes betalingsformidlende pengeinstitut.

Der findes ikke en oversigt over det sæt af aftaler, der måtte foreligge om betalingsafviklingen. Derfor er kun de mere generelle principper for betalingsafvikling beskrevet herunder.

Og her et udklip fra pensionsstyrelsen.

Valuta

Du kan selv vælge, hvilken valuta din pension bliver overført i.
Hvis du bor i Belgien, Finland, Frankrig, Holland, Irland, Island, Italien, Luxembourg, Norge, Portugal, Spanien, Grækenland, Tyskland eller Østrig, foreslår vi, at din pension bliver overført i EURO.
Hvis du bor du i Sverige, Canada, USA eller Schweiz, foreslår vi, at din pension bliver overført i dit bopælslands valuta.
Bor du i andre lande, foreslår vi, at din pension bliver overført enten i bopælslandets valuta, i EURO eller US $.
Hvis du ønsker din pensionsudbetaling overført i en anden valuta end anbefalet, fx i danske kroner, kan dette godt lade sig gøre.
Du skal være opmærksom på, at den bank, der foretager omvekslingen fra danske kroner til en anden valuta, tager et gebyr.

hilsen Ole

Hvad ville fordelen i givet fald være hvis du kunne få din nem konto til Thailand, i stedet for at få den overført hver måned ?
Venlig hilsen
Boonta

Anonym Bruger
Fordelen er vil:

At du har penge før/samme tid som de går ind i DK, du skal ikke vente dage på de bliver overført, som sagt min ven har hans pension her nede i thailand 1-2 dage før mine er går ind hjemme i DK

Hvis det passe med gebyr på 4.95 kr er det jo billiger ind at overføre selv, samt vælger man (ved ikke hvad det er bedst baht eller kr), men overføre altid selv i danske kr at overføre i baht skal den thai bank heller ikke havde e gebyr, da min ven får overført i baht, betale ingen gebyr for det, heller ikke de 4.95 til pensionsstyrelsen, om det så er en fejl fra deres side, skal jeg ikke kunne sige, samt de overlever det nok..

buster40
Badedyr skrev:
Fordelen er vil:

At du har penge før/samme tid som de går ind i DK, du skal ikke vente dage på de bliver overført, som sagt min ven har hans pension her nede i thailand 1-2 dage før mine er går ind hjemme i DK

Hvis det passe med gebyr på 4.95 kr er det jo billiger ind at overføre selv, samt vælger man (ved ikke hvad det er bedst baht eller kr), men overføre altid selv i danske kr at overføre i baht skal den thai bank heller ikke havde e gebyr, da min ven får overført i baht, betale ingen gebyr for det, heller ikke de 4.95 til pensionsstyrelsen, om det så er en fejl fra deres side, skal jeg ikke kunne sige, samt de overlever det nok..

Jeg syntes det lyder noget underligt det hele, mine penge er til udbetaling her i Thailand lige som de var i Dk. den sidste hverdag inden den 1. og nogen gange før, og jeg har haft 4 forskellige banker her nede men alle har haft et gebyr på 150thb bare for at modtage pengene fra et andet land, der ud over veksel gebyr hvis de ikke ank. i thb så jeg kan ikke rigtig se pointen i det med nem konto, og helt klart er det meget BILLIGER at lade sikringsstyrelsen sende pengene, men som tidliger skrevet er det altså ikke KUN 4.95kr du kommer af med, det gebyr har intet med selve forsendelsen at gøre .
Venlig hilsen
Boonta

olejensen
Hvor i alverden skulle den danske forsendelse hæve mere end de 4,95 for mit vedkommende.

Det eneste jeg har kontakt med i Danmark er skat og pensionsstyrelsen, så hvor hvem skal tage mere for forsendelse?

Spring til debat: