Se indlæg|
Den danske skole i Thailand
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/06-2011 20:51
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jeg synes, at det er et spændende projekt, som Den danske skole i Thailand kører. De har et imponerende antal svenske børn, hvorimod danskerne halter en del bagud. Det svenske navn er Lanta Sanuk School. Meget spændende, men samtidig forunderligt, hvor markante svenskerne er, og så på denne lille ø, Lanta. [url]www.danskeskolenthailand.dk[/url] Skoleinspektøren er svensk, men har vist lige solgt skolen. Er der nogen her på DTW, som har erfaringer med Den danske skole? Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 23/06-2011 22:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja ser spændene ud ?? men igen bliver det overtaget af Svenskere og Nordmænd ? Danskere gider ikke at have samkvem i Thailand ? det kan du se flere steder hvor der er Klubber og andet ? |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 24/06-2011 13:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
sank skrev: Ja ser spændene ud ?? men igen bliver det overtaget af Svenskere og Nordmænd ? Danskere gider ikke at have samkvem i Thailand ? det kan du se flere steder hvor der er Klubber og andet ?Forstår ikke dit svar ,,,,,? Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/06-2011 18:03
|
sank skrev: Ja ser spændene ud ?? men igen bliver det overtaget af Svenskere og Nordmænd ? Danskere gider ikke at have samkvem i Thailand ? det kan du se flere steder hvor der er Klubber og andet ?På trods af at det danske handelskammer i Bangkolk nok er det mest aktive målt på indbyggertal med over 200 deltagere i sine julefrokoster, så fornemmer jeg også, at danskerene ofte holder sig fra hinanden. Men vi er også et lille land, og vi har mange forskellige baggrunde, herunder vore kone/kærester, så det er ikke altid helt nemt. Netværk begrænses ofte til en mindre personkreds, som mødes til tilfældigt. Dog har denne danske skole på Lanta lavet et uformelt samarbejde med Jysk, men målgruppen er danske (eller blandede) par, der bor i Danmark med børn, der enten ønsker at være her i fx 3 måneder, eller blot 14 dage, uden for skoleferien. Således opfatter jeg ikke skolen, som et sted, hvor et barn nødvendigvis skal gå i årvis. Hilsen, Robert |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 24/06-2011 21:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Jeg tror mere at bagrunden er at der mange svenske charter turister der tager til Krabi og Lanta der ved også nogle afhopper, hvor imod dansker er mere til Phuket. Der hvis et par svenske skoler mere i området. Jeg undre mig også over, at der ikke danske skoler for børn, hverken på Phuket eller i Bangkok. |
|
|
|
| AP7100 |
Lagt på d. 25/06-2011 07:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Ja, spaendend at se den hjemmeside - takker for linket!! Det var saa lige indtil jeg klikkede paa tilmelding og saa prisen - 7000 Baht PER UGE !!! Det var da ellers noget af en pebret pris... i mine oejne ![]() Som andre, kunne jeg nu ogsaa godt efterlyse en Dansk skole her i Thailand, Chiang Mai, Ubon, Bangkok whatever... temmelig forbloeffende at der ikke er nogen skole udover den naevnte. Nogen der overvejer at starte en Dansk skole i Thailand?? |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 25/06-2011 10:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja du har sikkert ret Robert ? at det er forskelligheden i de dansker i Thailand og stor spredning i landet ? jeg syntes at de år jeg er kommet i Thailand har jeg mange gange hørt nogle pip rundt omkring vor man efterlyser sammenhold og når der er gået lidt tid ? så høre man ikke mere til det ? ![]() |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 25/06-2011 10:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
AP7100 skrev: Ja, spaendend at se den hjemmeside - takker for linket!! Det var saa lige indtil jeg klikkede paa tilmelding og saa prisen - 7000 Baht PER UGE !!! Det var da ellers noget af en pebret pris... i mine oejne ![]() Som andre, kunne jeg nu ogsaa godt efterlyse en Dansk skole her i Thailand, Chiang Mai, Ubon, Bangkok whatever... temmelig forbloeffende at der ikke er nogen skole udover den naevnte. Nogen der overvejer at starte en Dansk skole i Thailand?? Ja det er godt nok en høj pris, også skal Eleverne selv have materiale og planlægning med fra hjemmeskolen i Dk, så syntes godt nok det frugt og undervisning er godt betalt. Min søn på snart 10 år, går i Thai skole når vi er der i længer tid, også har vi læsebøger med hjemme fra samt regning så tager jeg nogle timer med ham ikke hver dag men nogle gange om ugen, og han er fuld ud på højde med de andre her hjemme. Så han er ikke kommet bag efter fordi han går i thai skole og vi underviser ham i dansk og regning. Ubon.
![]() |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 25/06-2011 10:33
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Helt ærligt sank, når man læser de forskellige sider her på nettet så forstår jeg da godt der ikke er så meget sammenhold. Hvem gider sidde i sin ferie og høre på alt muligt mundhuggeri?
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/06-2011 11:37
|
Jeg tror næppe, at folk gider holde langtidsferie i Bangkok, så en skole her i Bangkok, nej, og som skolen på Lanta selv siger, så har de ikke de samme fasciliteter som på en ordinær skole. Men måske på Phuket, ja. For de fastboende, altså mest de udstationerede, i Bangkok er der nogle internationale skoler, der har en dansk lærer tilknyttet, ellers kan de hyres som freelance. De helt fastboende i Thai-Danske ægteskaber herude efterlyser ikke i samme grad en dansk skole, og ønsker heller ikke at betale prisen, da de ikke planlægger at flytte til Danmark. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 26/06-2011 07:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Exakt Robert, Vi taler engelsk med ungerne hjemme, alle andre omkring og i Børnehaven taler jo Thai. Nu, som 3 og 4 årige er de 2 sprogede og jeg skal snart tage fat på at lære dem dansk. Fra deres 6.år bliver det international skole Så ingen behov for dansk skole her, Vi tager ikke tilbage til DK "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Ja ser spændene ud ?? men igen bliver det overtaget af Svenskere og Nordmænd ? Danskere gider ikke at have samkvem i Thailand ? det kan du se flere steder hvor der er Klubber og andet ?

Ja du har sikkert ret Robert ? at det er forskelligheden i de dansker i Thailand og stor spredning i landet ? jeg syntes at de år jeg er kommet i Thailand har jeg mange gange hørt nogle pip rundt omkring vor man efterlyser sammenhold og når der er gået lidt tid ? så høre man ikke mere til det ?