Se indlæg
 Udskriv debat
IPOD touch problem
Lung Yao
Jeg har kun behov for at høre om IPOD , ike noget med Ipad eller Iphones , TAK.
Nu hvor vi er i LOS, så kan min datter ikke få sin IPOD til at finde trådløs forbindelser i nærheden.
Jeg kan bruge naboens trådløs forbindelse på min bærbar(har fået lov til og virker kun de har tændt for routeren). Når datteren søger på sin IPOD på WiFi , så får hun svaret at der ikke findes nogle forbindelser i nærheden. Vi prøvede også i går aftes på et udendørsmarked(Save One) hvor jeg ved at der findes mindst 3 "hotspots"(set flere bruge laptop eller Ipod), men de poppede ikke på skærmen.
Hjemme i DK kunne fx. komme på nettet via vores router, hos venindernes(med password) eller skolen(dog kun spotte forbindelse, da password er hemmeligt).
Hvad skal hun gøre for at få de samme muligheder som i DK?
- Konfigurere IPODen ?
- Netværk deling via min PC (har prøvet at sætte hende på og fik forbindelse, men kun mellem de 2, ikke til internet)
- Søg manuelt på navnet for naboens netværk ? (ingen resultater tidligere).

Over på markedet var der een der foreslå at jeg skulle købe en EDGE med Air card, men han kunne ikke sige om det ville fungere med en IPOD, men måske kun på PC.
Redigeret af Lung Yao d. 26/06-2011 10:24
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

burana
Hej Lung

Prøv at chekke om hun har glemt at slå wifi til inde i netværks menuen efter jeres flyvetur, dette sker nemlig ind imellem også for mig host host.

Lung Yao
burana skrev:
Hej Lung
Prøv at chekke om hun har glemt at slå wifi til inde i netværks menuen efter jeres flyvetur, dette sker nemlig ind imellem også for mig host host.

Det var det første hun gjorde da jeg havde fortalte hende at der var mulighed for at "låne" mormor nabos Internet forbindelse.

Problemet er L Ø S T !

Miseren skyldes åbenbart at antenne til Ipod er svagere i forhold til den fra min laptop. Da jeg gik udenfor ved skelet mod naboens stuen så kom der forbindelse. Nu kan hun kom på nettet ved at ligge ved soveværelsets vindue, for lige så snart hun flytter længere hen i værelset så forsvinder forbindelden.
I eftermiddags var jeg i The Mall (Korats indkøbscenter) medbringende IPODen og lige så straks at jeg åbnede den så "poppede" 8-10 stks WiFi forbindelser.(flere kræver adgangskode)
Ved bl.a. Coffe World shoppen fik jeg udleveret koden som viser sig at være den samme som for 4 år siden Tuttelu Tralla og på trods at sidste år har ombygget stedet.Wink
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: