Se indlæg|
Små nyttige tips fra Chiang Mai
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 08/07-2011 17:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
1- Transfer til hotellerne med mindre at de er gratis er for dyre (3-500 B for 15 min. køretur)![]() --- Brug taxaene fra lufthavnen : Airport Taxi = 140B til centrum eller Chiang Mai Taxi (tror jeg nok) til 120B. ---- Er I mere end 3 pax og med 3-4 kufferter så skal I have en "store taxi"( Minibus eller Fortuner ) til 150B . Rørende billigt. 2- I byen kan det ikke mere betale sig at bruge Tuk-Tuk (larmende-nyreknussere-stinkende) og dyre som andre steder i TH. (Mobs kartel). --- Tag heller en Songtaew (behaligere end Tuk-Tuk) som kører hele tiden og ikke som i Korat eller Pat.. på faste ruter. De kører der hvor man ville i byen for 20B per næse, og de kører med det samme til destinationen enten om man er 1 eller 5. 3- Restauranter ved Anusarn square (Night bazar) er ved at blive lidt dyrere end sidste år, p.g.a. 85% af klientellen er turister. På de fleste er maden tilforladeligt, men vi var skuffet over en Pizzeria som reklamerede med at deres pizzaer var hjemlavet derfor den høj pris, men 219B for en lille pizza (16cm) var under lavmålet. ![]() 4- Night bazar boder har også forhøjet deres priser og man skulle tro at de har aftalt priserne på de samme varer. ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 09/07-2011 10:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Lung Yau 1) taxi fra Lufthavnen til Den gamle bydel kostede 150 B i september 2010. 2) vi tog en TukTuk fra den gamle bydel til paraply gaden helt oppe i den anden enden, uden sving ture, og retur ialt 50 B + en vand til "driveren". Spisested. nede fra nat bazaren og op mod den gamle jernbro, ca 50 nede på venstre hånd, et rigtigt godt spise sted med lokalt mad, og god service. har en stor omsætning af "take Away" mad, så ventetid kan forekomme. mellem 50 og 70 B for et måltid. Er på vej til CM i September igen, men mangeler et godt og billigt hotel. har kikket på Lai Thai, boede på Chang Thai house sidst, så vi gik forbi Lai Thai flere gange, er det et godt sted ?? Kim
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 11/07-2011 18:49
|
|
kro90 skrev: Hej Lung Yau 1) taxi fra Lufthavnen til Den gamle bydel kostede 150 B i september 2010. 2) vi tog en TukTuk fra den gamle bydel til paraply gaden helt oppe i den anden enden, uden sving ture, og retur ialt 50 B + en vand til "driveren". Spisested. nede fra nat bazaren og op mod den gamle jernbro, ca 50 nede på venstre hånd, et rigtigt godt spise sted med lokalt mad, og god service. har en stor omsætning af "take Away" mad, så ventetid kan forekomme. mellem 50 og 70 B for et måltid. Er på vej til CM i September igen, men mangeler et godt og billigt hotel. har kikket på Lai Thai, boede på Chang Thai house sidst, så vi gik forbi Lai Thai flere gange, er det et godt sted ?? Hvis du spørger mig så er svaret NEJ, (spartanske værelse a la bambus hytte,lauzy badeværelse,ingen morgenmad=xtra) men de er billige (som så mange andre hoteller i øjeblikket).Men spørger du Hugo, så ville han sikkert sige JA(for han bor jo ikke der selv ). Men det ville være interessant at få en feedback fra PEDE med følge som bor der i øjeblikket. M.h.t. hotellet hvor jeg bor i øjeblikket se min "anmeldelse " under Hotel i CM. http://www.dansk-...d_id=12863 . Redigeret af Lung Yao d. 11/07-2011 19:11 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 11/07-2011 19:02
|
|
kro90 skrev: Hej Lung Yau 1) taxi fra Lufthavnen til Den gamle bydel kostede 150 B i september 2010. 2) vi tog en TukTuk fra den gamle bydel til paraply gaden helt oppe i den anden enden, uden sving ture, og retur ialt 50 B + en vand til "driveren". 3) Spisested. nede fra nat bazaren og op mod den gamle jernbro, ca 50 nede på venstre hånd, et rigtigt godt spise sted med lokalt mad, og god service. har en stor omsætning af "take Away" mad, så ventetid kan forekomme. mellem 50 og 70 B for et måltid. Er på vej til CM i September igen, men mangeler et godt og billigt hotel. har kikket på Lai Thai, boede på Chang Thai house sidst, så vi gik forbi Lai Thai flere gange, er det et godt sted ?? 1) 120 og 140 B. er de officielle priser i øjeblikket med "kvito" .(150B hvis man er 4+ personer og mange kufferter). 2) Songtaew ville have nok kostet jer 80B(hvis I var 2) men så var I fri for benzin/diesel-os, støv, larm og værst : "nyremassagen". 3) Der er mange små thai restauranter til de priser du nævner bare man bevæger 100m fra Anusan Square, men desvære har jeg en "vanskelig teenage datter", som ikke spiser alt hvad vi andre spiser. I dag var konen og jeg ved Waroros Marked (China Town) og der spiste vi i en lille thai restaurant: 2x Khao pad og 2 andre retter samt 2 Pepsier til den "Ublu" pris af 90 B. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 12/07-2011 12:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Lung Yao. Tak for tippene, og jeg kikker på "dit" hotel i CM. taler ikke så meget med Hugo, besøgte ham sidst vi var der og der boede vi *på Chang Thai House, lidt dyrt 1.200 Baht http://www.changt....com/home. Kim
|
|
|
|
|
Lagt på d. 12/07-2011 12:47
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej. Vi foretrækker helt sikkert Lai Thai, dejligt sted at bo, tæt på alting. Vi var heldige sidste gang, vi var i CM, allerede i lufthavnen valgte vi den rigtige taxidriver, som køret for at hver dag og viste os mange gode ting i området. Vi har jo nok alle et favorit sted, så kan man jo selv bedømmer, når man er der. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

NEJ, (spartanske værelse a la bambus hytte,lauzy badeværelse,ingen morgenmad=xtra) men de er billige (som så mange andre hoteller i øjeblikket).
).