Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Helbredsforsikring
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 24/07-2011 07:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Jeg vender lige forsikringsspørgsmålet endnu engang. Som mange herinde ved tog jeg permanent ophold i Surin fra den 10 juli, og jeg er forsikret de første 30 dage hos europæiske på min årsforsikring hvorefter det var planen at tegne helbredsforsikring hos Bupa som jeg er blevet anbefalet af mange herinde. Jeg var på hospitalet i Surin og få målt blodtryk og blodsukker til forsikringspolicen og mit blodtryk var høj. Jeg er jo en stor dreng på 110 kg. I torsdags betalte jeg 22.800 bath til Bupa for forsikringen gældende 1 år, minus 2000 bath i rabat fordi jeg blev anbefalet af en bekendt af assurandøren. Nu har vi så modtaget en skrivelse som jeg skal underskrive og acceptere at de ikke dækker ved sygdom som er relateret til fedme, forhøjet blodtryk, hjertekarsygdomme,hyperlipipdernia og diabetes. Forsikringen træder ikke i kraft før jeg har accepteret og underskrevet. Med denne skrivelse er de jo dækket godt ind og kan altid sige at de fleste sygdomme er relateret til ovennævnte sygdomme og dermed ikke betale. Har i nogen erfaring med dette og hvad mener i om dette? Noi ringede til assurandøren som ville fjerne disse forbehold når jeg var nede på 90 kg, og kom med en længere forklaring på min livsstil og kost, og der blev jeg vred for jeg mener hun kommer for tæt på. Nogen herinde som kan anbefalet et godt forsikringsselskab som kan og vil dække en 55 årig førtidspensionist resten af livet (100 år)uden disse forbehold til ca. samme pris? Noi mener der findes gode Thailandske selskaber, nogen som har erfaring med det? God søndag til jer alle. Bent. |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 24/07-2011 12:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Hej Bent! - Jeg tror det vil være en god ide, hvis du går igang med at smide de 20 kilo! Jeg tror ikke du finder et andet selskab, uden det også stiller betingelser og forsikringspræmien hos Bupa lyder da yderst billig. Husk på, at du befinder dig i en "farlig alder"! - Men kig lige policen efter, for jeg mener, at du kun kan være forsikret indtil du fylder 70 år, når du er fyldt 50 år på tegningstidspunktet - men måske er det 60 år der er skæringspunktet... Fortsat go`søndag... |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 24/07-2011 16:45
|
Hos Bupa skal man tegne helbredsforsikring inden det fyldte 61 år for at kunne fortsætte helbredsforsikringen resten af livet hos dem, også efter 70 år, det var vigtigt for mig da jeg oprettede min forsikring hos dem. Det kan godt være de andre forsikringsselskaber stiller de samme betingelser, og naturligvis er jeg i den farlige aldersgruppe og skal have vægten ned. Ja du har ret BKN, min forsikring hos Bupa er billig, men spørgsmålet er jo hvad den dækker i min situation. Noi vil nu undersøge betingelserne hos de Thailandske selskaber og finder hun noget godt skal i nok få besked. Mvh. Bent. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 24/07-2011 17:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
ja det lyder som en god pris men med de 2 forbehold kan de hurtigt krybe uden om rigtigt mange ting....: ...men skal jo helst føle sig tryk ...![]() |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 24/07-2011 17:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 276 |
Dækker ikke fedme, forhøjet blodtryk, hjertekarsygdomme,hyperlipipdernia og diabetes. Ja så dækker den vel nærmest ikke noget, så det er da en dyr forsikring. Men er det ikke meget normalt at en førtidspensionist ikke kan blive forsikret på grund af diverse skavanker. Det er vel derfor man er førtidspensionist? Så for syge mennesker der vil leve i Thailand er det mest sikre vel en opsparing til ekstra sygdom. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 24/07-2011 19:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Du kan pøve og snakke med Thai Life frosikring, det koster omkring 27000 Bath om året, og så kommer en ambulance forsikring på 2000 bath, så omkring 29000 kr. og jeg har ikke skrevet under på nogle forbehold. Jeg lavede heldredsundesøgelse, men mit blodtryk er ok og blodsukker er også ok. Jeg ved ikke hvordan det havde været hvis de ting var anderlelde, men de testede ikke for hiv, det er ellers normalt at gøre når man skal have en forsikring. Den forsikring jeg har dækker for det hele, men kun hvis du bliver indlagt, et visit hos lægen og medicin udgifter til følge må jeg selv betale, med andre ord de dækker kun når du bliver rigtig syg, hvad også er det væsentlige. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 24/07-2011 19:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
bentmj skrev: Hos Bupa skal man tegne helbredsforsikring inden det fyldte 61 år for at kunne fortsætte helbredsforsikringen resten af livet hos dem, også efter 70 år, det var vigtigt for mig da jeg oprettede min forsikring hos dem. Det kan godt være de andre forsikringsselskaber stiller de samme betingelser, og naturligvis er jeg i den farlige aldersgruppe og skal have vægten ned. Ja du har ret BKN, min forsikring hos Bupa er billig, men spørgsmålet er jo hvad den dækker i min situation. Noi vil nu undersøge betingelserne hos de Thailandske selskaber og finder hun noget godt skal i nok få besked. Mvh. Bent. Prøv at kigge på denne her,(forslået af en Expat der lever i Korat) måske er det noget for dig: << Do I need to supply details of my medical history? Yes – We ask you to complete a simple medical questionnaire, and do our utmost to keep any restrictions placed against past medical conditions to an absolute minimum. Providing detailed information about an existing or past medical condition will help us to realistically evaluate treatment you may require in the future. This will help to ensure that you do not find yourself with unnecessary restrictions >> << 4. What about pre-existing medical conditions? We appreciate that some medical conditions may have taken place some time ago and no longer require treatment. In such cases we will try to be as flexible as possible in our underwriting and not automatically exclude past medical conditions. For this reason, it is important that you provide as much information as possible when applying for cover so that we can properly evaluate your application. At HealthCare International, we define a pre-existing condition as being an illness, injury or related medical condition, which within the last 5 years, you or any dependants included in your application have experienced symptoms or received treatment, medication, advice or investigation. Any illness or condition occurring between the time of signing and submitting your application to us will also be considered a pre-existing medical condition.>> http://www.health...ional.com/ http://www.health...arison.pdf En anden skrev: << Another option, you can try the group insurance that Thai Visa has. They will give you a quote by email. I have the same insurance through the Pattaya Expats Club it is with Thai Insurance Company, LTD and is exceoted at all Thai hospitals. They have 3 different policies of coverage, a 750,000 baht, a 1,000,000 baht and a 1,500,000 baht policy>> http://www.insura...rance.html Hvis du har konto hos Kasikorn Bank (og sikkert andre banker) så få lige din kone til at undersøge hvad de kan tilbyde af livsforsikring, for i lighed med banker i DK de sammarbejder(provision ) med diverse forsikrings selskaber. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 24/07-2011 19:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Undskyld, men der er jo nogle af os læsere der ikke er så gode til engelsk på skrift. Så vær venlig at at få det oversat inden I sætter det på siden. Tak
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 24/07-2011 19:43
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
SteenJ skrev: Undskyld, men der er jo nogle af os læsere der ikke er så gode til engelsk på skrift. Så vær venlig at at få det oversat inden I sætter det på siden. Tak Nu må sgu holde op SteenJ. det du skriver virker på mig som en uforskammethed, forventer du at Lung Yao, skal bruge tid på at oversætte denne tekst, fordi han er så flink at han kommer med et godt råd og henviser til en anden artikel/side som skrives på engelsk. Hvor utaknemmelig kan man være. Hvad med selv at gøre en indsats og anskaf dig en ordbog. Tak. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 24/07-2011 20:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
@ SteenJ Du kan jo gøre følgende næste gang: kopier den engelske tekst og indsætte den i google translate, så får du noget der ligner..... Det er ikke 100% men måske det letter forståelsen. Herunder har du teksten oversat med google translate, god fornøjelse. Har jeg brug for at levere oplysninger om min sygehistorie? Ja - Vi beder dig om at udfylde et simpelt medicinsk spørgeskema, og gøre vores yderste for at holde eventuelle begrænsninger i forhold til tidligere medicinske tilstande til et absolut minimum. At give detaljerede oplysninger om en eksisterende eller tidligere medicinsk tilstand vil hjælpe os med at realistisk vurdere behandling, du kan kræve i fremtiden. Dette vil bidrage til at sikre, at du ikke finder dig selv med unødvendige begrænsninger>> <<4. Hvad med allerede eksisterende medicinske tilstande? Vi sætter pris på, at nogle medicinske tilstande kan have fundet sted for nogen tid siden og ikke længere kræve behandling. I sådanne tilfælde vil vi forsøge at være så fleksible som muligt i vores underwriting og ikke automatisk udelukke fortidens medicinske tilstande. Af denne grund er det vigtigt, at du giver så mange oplysninger som muligt, når de ansøger om dækning, så vi kan passende evaluere din ansøgning. På HealthCare International, definerer vi en allerede eksisterende tilstand, som værende en sygdom, skade eller beslægtede medicinske tilstand, som inden for de sidste 5 år, dig eller nogen pårørende indgår i din ansøgning har oplevet symptomer eller modtaget behandling, medicin, rådgivning eller efterforskning. Enhver sygdom eller tilstand, der opstår i tiden mellem undertegnelsen og sende din ansøgning til os, vil også blive betragtet som en allerede eksisterende sygdomstilstand.>> http://www.health... http://www.health... Another skrev: <<En anden mulighed, kan du prøve den gruppe forsikring, som Thai Visa har. De vil give dig et tilbud via e-mail. Jeg har den samme forsikring gennem de Pattaya Expats Club er det med Thai Insurance Company, LTD og er exceoted på alle Thai sygehuse. De har 3 forskellige politikker for dækning, en 750.000 baht, en 1.000.000 bath og en 1.500.000 bath politik>>
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 24/07-2011 23:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
bannok skrev: jeg har ikke skrevet under på nogle forbehold. Jeg lavede heldredsundesøgelse, men mit blodtryk er ok og blodsukker er også ok. Jeg ved ikke hvordan det havde været hvis de ting var anderlelde, men de testede ikke for hiv, det er ellers normalt at gøre når man skal have en forsikring. Helbredstjekket har ingen betydning for dækningen, det har sikkert kun betydning for, om de ville tegne forsikringen. Skulle du ikke selv oplyse om tidligere sygdomme? Prøv at tjekke, om ikke der et eller andet sted står noget med tidligere sygdomme i dine betingelser. Det gør der ganske givet. Hvis der er tidligere sygdomme, vil de nok være undtaget, og hvis du har fortiet tidligere sygdomme, kan du risikere, at de kan opsige forsikringen på grund af det - også selvom den sygdom, du forsøger at få dækket ikke har noget med den fortiede sygdom at gøre. |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 25/07-2011 04:14
|
Tak for de mange gode svar. Det er første gang jeg skal lave en helbredsforsikring, og derfor er jeg lidt utryg og vil være 100% sikker på at alt er iorden ved evt. alvorlig sygdom. Det som jeg er nervøs for er forbeholdene som jo dækker bredt og Bupa kan meget let dække sig ind bag disse. Jeg er enig med BKN, Ole Jensen mf. i at det er en billig forsikring, men dækker den ikke ved alvorlig sygdom er den jo dyr og intet værd og de godt 20.000 bath er smidt ud. Jeg blev tilkendt førtidspension den 1-12-2009 pga. nedslidning og opløsningsmiddelforgiftning, dvs. på godt dansk, gigt og malerhjerne. Som sådan ikke synlige sygdomme, men sygdomme som har enormt godt af varmen, solen, kosten og livsstilen i Thailand, blev faktisk anbefalet af arbejdsmedicinsk klinik i Aalborg at bo under varmere himmelstrøg.. I Dk var jeg i vinters oppe på 21 piller om dagen, i Thailand 0, jeg har det godt i Thailand og mener ikke jeg er et "dårligt liv" som ikke kan forsikres i Thailand, men hvad siger andre førtidspensionister i Thailand til dette spørgsmål? Man kan jo godt være førtidspensionist uden at være døden nær eller indlagt til pleje, og det endda på ærlig vis. Jeres gode svar har givet mig lidt at arbejde videre med, så i eftermiddag vil Noi kontakte de omtalte selskaber og Siam Commercial Bank og høre hvad de kan tilbyde, og familien har også kendskab til et par formentligt gode selskaber som laver helbredforsikringer, men forsikringsjunglen er jo uoverskueligt for en lille tyksak som mig. |
|
|
|
| basse50 |
Lagt på d. 25/07-2011 05:45
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 94 |
Hej Bentmj ! . Jeg syntes ret relevant tråd der kører her, i og med mange af os der sidder bag skærmen her, måske på et tidspunkt påtænker os at flytte til Thailand. Om man er lidt godt i stand, eller har en lille skavank, eller intet fejler er det jo et " Must " at have en helbreds forsikring. Derfor kunne det jo være interssant om du vendte tilbage Bent hvad du finder ud af. God dag |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 25/07-2011 06:58
|
natty skrev: SteenJ skrev: Undskyld, men der er jo nogle af os læsere der ikke er så gode til engelsk på skrift. Så vær venlig at at få det oversat inden I sætter det på siden. Tak Nu må sgu holde op SteenJ. det du skriver virker på mig som en uforskammethed, forventer du at Lung Yao, skal bruge tid på at oversætte denne tekst, fordi han er så flink at han kommer med et godt råd og henviser til en anden artikel/side som skrives på engelsk. Hvor utaknemmelig kan man være. Hvad med selv at gøre en indsats og anskaf dig en ordbog. Tak. "Nogen mennesker elsker at træde på andre, nogen mennesker har svært ved at læse og skal bruge timer på at oversætte, nogen mennesker haar dårlig mave og får sure opstød, nogen mennesker hjælper, hvor der hjælpes kan, nogen mennesker passer bare sig selv." Hilsen SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 25/07-2011 07:00
|
Tak til Flyer SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 25/07-2011 15:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
bentmj skrev: Jeg vender lige forsikringsspørgsmålet endnu engang. Som mange herinde ved tog jeg permanent ophold i Surin fra den 10 juli, og jeg er forsikret de første 30 dage hos europæiske på min årsforsikring hvorefter det var planen at tegne helbredsforsikring hos Bupa som jeg er blevet anbefalet af mange herinde. Jeg var på hospitalet i Surin og få målt blodtryk og blodsukker til forsikringspolicen og mit blodtryk var høj. Jeg er jo en stor dreng på 110 kg. I torsdags betalte jeg 22.800 bath til Bupa for forsikringen gældende 1 år, minus 2000 bath i rabat fordi jeg blev anbefalet af en bekendt af assurandøren. Nu har vi så modtaget en skrivelse som jeg skal underskrive og acceptere at de ikke dækker ved sygdom som er relateret til fedme, forhøjet blodtryk, hjertekarsygdomme,hyperlipipdernia og diabetes. Forsikringen træder ikke i kraft før jeg har accepteret og underskrevet. Med denne skrivelse er de jo dækket godt ind og kan altid sige at de fleste sygdomme er relateret til ovennævnte sygdomme og dermed ikke betale. Har i nogen erfaring med dette og hvad mener i om dette? Noi ringede til assurandøren som ville fjerne disse forbehold når jeg var nede på 90 kg, og kom med en længere forklaring på min livsstil og kost, og der blev jeg vred for jeg mener hun kommer for tæt på. Nogen herinde som kan anbefalet et godt forsikringsselskab som kan og vil dække en 55 årig førtidspensionist resten af livet (100 år)uden disse forbehold til ca. samme pris? Noi mener der findes gode Thailandske selskaber, nogen som har erfaring med det? God søndag til jer alle. Bent. Hej bentmj. Jeg fik også Buba og AiA anbefalet da jeg flyttede her til i sin tid, men jeg syntes der var alt for mange ting de ikke ville dække + at jeg ville betale pr. måned og det kunne enten ikke lade sig gøre eller også steg prisen helt vildt, så jeg fandt i stedet det Thai/tyske selvskab AYUDHYA-ALLIANZ hvor jeg er dækket i hoved og røv for at sige det mildt og mine indbetalinger er en slags opsparing ind til jeg bliver 70år hvor de vil blive udbetalt med mindre jeg da har brugt dem allle på hospitals besøg jeg er rigtig glad for det selvskab og har måttet prøve det af en gang og må sige der var der bedre service/hurtigt osv. ind da det var min eropæiske der skulle betale gildet, så jeg er ikke det mindste nervøs for fremtidige uheld eller sygdom.
Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 25/07-2011 18:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Thai/tyske selvskab AYUDHYA-ALLIANZ hvor jeg er dækket i hoved og røv for at sige det mildt og mine indbetalinger er en slags opsparing ind til jeg bliver 70år hvor de vil blive udbetalt med mindre jeg da har brugt dem allle på hospitals besøg ....hvormeget indbetaler du så pr md.....har spurgt til noget der minder om det i banken....skulle jeg op på en nogenlunde dækning skulle jeg indbetale lidt over 11000 pr md..... ....fin nok men lige i overkanten for mit budget desværre for kunne være dejlig at ha råd til at holde rund fødselsdag som 70... om buddha vil smiler....tror nu det var noget med 4 eller 7 år i banken... |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 26/07-2011 04:58
|
|
handy skrev: Thai/tyske selvskab AYUDHYA-ALLIANZ hvor jeg er dækket i hoved og røv for at sige det mildt og mine indbetalinger er en slags opsparing ind til jeg bliver 70år hvor de vil blive udbetalt med mindre jeg da har brugt dem allle på hospitals besøg ....hvormeget indbetaler du så pr md.....har spurgt til noget der minder om det i banken....skulle jeg op på en nogenlunde dækning skulle jeg indbetale lidt over 11000 pr md..... ....fin nok men lige i overkanten for mit budget desværre for kunne være dejlig at ha råd til at holde rund fødselsdag som 70... om buddha vil smiler....tror nu det var noget med 4 eller 7 år i banken...Hej handy. Jeg betaler knap 4800THB pr. månde og det er den dyre pris. forde jeg vil have at det skal være pr. mdr. det er noget billiger hvis det er pr. år eller ½ år. men husker ikke disse priser da jeg nu har haft dette her i ca.2 år og som sagt har jeg af prøvet deres service da jeg i 2010 i Phuket blev overfaldet af den elefant jeg passede og der ved brækede armen, super service og ene værelse i god standart, og da jeg flyttede til nord øst Thailand kort efter og der med skulle have gipsen af her oppe, var der heller ikke nogen problemer med det nye hospital, alt var dækket med det samme, så hurtig ekspidition og fuld tilfredshed fra mig..... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 26/07-2011 05:07
|
|
bentmj skrev: Jeg vender lige forsikringsspørgsmålet endnu engang. Som mange herinde ved tog jeg permanent ophold i Surin fra den 10 juli, og jeg er forsikret de første 30 dage hos europæiske på min årsforsikring hvorefter det var planen at tegne helbredsforsikring hos Bupa som jeg er blevet anbefalet af mange herinde. Jeg var på hospitalet i Surin og få målt blodtryk og blodsukker til forsikringspolicen og mit blodtryk var høj. Jeg er jo en stor dreng på 110 kg. I torsdags betalte jeg 22.800 bath til Bupa for forsikringen gældende 1 år, minus 2000 bath i rabat fordi jeg blev anbefalet af en bekendt af assurandøren. Nu har vi så modtaget en skrivelse som jeg skal underskrive og acceptere at de ikke dækker ved sygdom som er relateret til fedme, forhøjet blodtryk, hjertekarsygdomme,hyperlipipdernia og diabetes. Forsikringen træder ikke i kraft før jeg har accepteret og underskrevet. Med denne skrivelse er de jo dækket godt ind og kan altid sige at de fleste sygdomme er relateret til ovennævnte sygdomme og dermed ikke betale. Har i nogen erfaring med dette og hvad mener i om dette? Noi ringede til assurandøren som ville fjerne disse forbehold når jeg var nede på 90 kg, og kom med en længere forklaring på min livsstil og kost, og der blev jeg vred for jeg mener hun kommer for tæt på. Nogen herinde som kan anbefalet et godt forsikringsselskab som kan og vil dække en 55 årig førtidspensionist resten af livet (100 år)uden disse forbehold til ca. samme pris? Noi mener der findes gode Thailandske selskaber, nogen som har erfaring med det? God søndag til jer alle. Bent. Jeg ville om ingen omstændigheder skrive under, som du selv siger er de jo så stort set dækket ind for det hele, selvfølgelig er det ikke godt at være over vægtig jeg vil da også gerne tabe måske 10kg men ikke nødvendigvis da jeg jo egentlig har det fint som jeg er 82kg men at skulle have det på duttet af en forsikring for at de ville dække mig nej aldrig, så skulle det da være helt ekstremt over vægtig hvad jeg ikke syntes du ser ud som om du er på dit profil billed, men det er jo bare min mening..... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 26/07-2011 05:21
|
|
bannok skrev: Du kan pøve og snakke med Thai Life frosikring, det koster omkring 27000 Bath om året, og så kommer en ambulance forsikring på 2000 bath, så omkring 29000 kr. og jeg har ikke skrevet under på nogle forbehold. Jeg lavede heldredsundesøgelse, men mit blodtryk er ok og blodsukker er også ok. Jeg ved ikke hvordan det havde været hvis de ting var anderlelde, men de testede ikke for hiv, det er ellers normalt at gøre når man skal have en forsikring. Den forsikring jeg har dækker for det hele, men kun hvis du bliver indlagt, et visit hos lægen og medicin udgifter til følge må jeg selv betale, med andre ord de dækker kun når du bliver rigtig syg, hvad også er det væsentlige. Ja der er min forsikring så inkl. det hele, jeg kunne også vælge at få min billiger og så dække den kun som din, men da har jeg valgt at være fuldt ud dækket ind, så jeg aldrig behøver at skulle tænke på penge i tilfælde af sygdom eller ulykke, men det er jo mine behov det er jo forskelligt fra person til person.... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

...men skal jo helst føle sig tryk ...

og mine indbetalinger er en slags opsparing ind til jeg bliver 70år hvor de vil blive udbetalt med mindre jeg da har brugt dem allle på hospitals besøg
jeg er rigtig glad for det selvskab og har måttet prøve det af en gang og må sige der var der bedre service/hurtigt osv. ind da det var min eropæiske der skulle betale gildet, så jeg er ikke det mindste nervøs for fremtidige uheld eller sygdom.