Se indlæg
 Udskriv debat
Den forunderlige Thai- logik!
Rasmus
Som bekendt er Thai-logik et kapitel helt for sig, ikke mindst i den noget speget affære mellem firmaet i Tyskland VS. Den Thailandske regering, som så godt er beskrives her på DTW i tråden: Kronprinsens fly "beslaglagt"

http://www.dansk-...ost_166995

De af os som har tilbragt en stor del tid i Thailand - og ikke mindst dem af os som er Thaigift - kan helt sikkert komme med div. eksempler på denne noget forunderlige form for logik. En logik, som til tider kan tage pippet fra de meste hærdet Thailands kyndige (?) Hammer

Lad os få nogle gode eksempler herpå:

Rasmus

Anonym Bruger
Thai logik:

- én naiv falangkæreste = mange penge.
- mange naive falangkærester = mange flere penge.

natty
JS skrev:
Thai logik:

- én naiv falangkæreste = mange penge.
- mange naive falangkærester = mange flere penge.

Det er da ikke en forunderlig form for logik, og ikke nogen speciel thai-logik, men logik for burhøns.

Men da jeg mener du har skrevet det mange gange, må du jo have nogle, sikkert gentagne, dårlige erfaringer.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

kimkingo
Hvis du kører galt, så er det ofte den rigeste (falang) som har skylden.Bla bla bla
Han har jo rådLOL LOL

Ingen turister på f.eks. Koh Samui, så sættes prisen bare op 2½ gange, så plukkes de få der kommer.

God thai logik

Robert Kronberg
kimkingo skrev:
Hvis du kører galt, så er det ofte den rigeste (falang) som har skylden.Bla bla bla
Han har jo rådLOL LOL

Udover en vis sandhed, så tror jeg ikke lige, at forsikringselskabet køber den - de gider da ikke betale penge, hvis de kan slippe, uagtet om kunden er Thai eller farang.

Hvis farangen betaler, så er det ofte, fordi han ikke har ringet til sit forsikringselskab omgående, og så er årsagen til uheldet irrelvant.

Jeg har sagt det før og siger det igen, uagtet hvor meget politi, der kommer, og hvad de end siger, så ring til forsikringselskabet omgående og nægt at kommunikere med politiet, indtil forsikringselskabet er dukket op.

Det er derfor, at man har en forsikring.

Ja, det også også en slags thai-logik, men sådan er det.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
FCKdk
Robert Kronberg skrev:
kimkingo skrev:
Han har jo rådLOL LOL

Udover en vis sandhed, så tror jeg ikke lige, at forsikringselskabet køber den - de gider da ikke betale penge, hvis de kan slippe, uagtet om kunden er Thai eller farang.

Hvis farangen betaler, så er det ofte, fordi han ikke har ringet til sit forsikringselskab omgående, og så er årsagen til uheldet irrelvant.

Jeg har sagt det før og siger det igen, uagtet hvor meget politi, der kommer, og hvad de end siger, så ring til forsikringselskabet omgående og nægt at kommunikere med politiet, indtil forsikringselskabet er dukket op.

Det er derfor, at man har en forsikring.

Ja, det også også en slags thai-logik, men sådan er det.

Hilsen, Robert

Det fandme uhyggeligt, do....Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

jesperfrb
Jo færre gæster, jo mindre rabat, eller prisen sættes op!
Det samme med pigerne, færre kunder, så sættes prisen op, for pengene skal jo sendes hjem!

Har oplevet det så mange gange på hoteller i Thailand!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Siden jeg kom til Thailand/Bangkok første gang, det var ren forretning, og jeg oplevede thaier på slap line i samtaler på højt niveau, ikke alene firmaets lokale, men også de læger,sygeplejersker, professorer etc. alle med denne ejendommelige form for logik, så jeg døbte den dengang:

Thaiernes ulogiske form for logik

Og nu da jeg lever herude godt 20 år senere er det nøjagtig det samme. En af de første ting der undrede mig da vi begyndte at lede efter hus eller lejlighed. Priserne?

Du kan se alle former for bolig til salg eller leje, de har måske stået tomme i mange år, dengang de blev annonceret kostede de f.e.ks. 10.000 mdr. det gør de stadig. En thai vil hellere have ingen leje end sætte prisen ned og så være sikker på at få bare en hvis indtægt. Logik ikke?

Skeptikeren

888
Bestil flere retter mad, og undgå at spise op.
Logik i fattige Thailand.
I rige Danmark gør man en dyd ud af at spise op.
888

888
Indretningen af lejligheder og huse.
Soveværelset har store vinduer, mens stuen ingen vinduer har.
888

Rawirot
jesperfrb skrev:
Jo færre gæster, jo mindre rabat, eller prisen sættes op!
Det samme med pigerne, færre kunder, så sættes prisen op, for pengene skal jo sendes hjem!

Har oplevet det så mange gange på hoteller i Thailand!

Det er der vel en slags logik i ? Mindre arbejde for større betaling. Det kan selv en dansker se ideen med. Pfft
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
keniko
Meget vaskepulver = Renere tøj.

Meget Shampoo = Renere hår.

Disse thai-logiske regler gælder for stort set alle rengøringsmidlerHehe-guy

Hvis noget knirker = Spøgelser eller genfærd.

Giv en frø/skrubtudse læbestift og pudder på = Så kan man få oplyst lotto tal.

Et lille sår/rift eller forkølelse = 50/50% om man overlever.

Mvh

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

TG950
det mest logiske vil vel være at logiken gik op for selv en Thai Wink
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Spring til debat: