Se indlæg
 Udskriv debat
OG vi finder os i det.. PAMPERvælde
mussehund
Moralens vogtere på langfærd: Ritt Bjerregaard (S), Uffe Ellemann (V), Mariann Fischer Boel (V), Anne Birgitte Lundholt (K) og Henning Dyremose (K).

Jeg erindrer min salig fars vise ord: Folk med høj moral har ingen penge. Folk med mange penge har ingen moral...
Pampere i alle partier foren Eder!

Som ovenfor skrevet.. De skulle skamme sig alle sammen..

Lad os for guds skyld få check på den fattige pensionist, eller de førtidspensionister, og efterlønner, der bruger systemet lidt kreativt, bare for at få til dagen og vejen, så Chefen og personalet på pensionsstyrelsen kan få lidt ekstra mammut for inddrivelsen af hver eneste krone fra den stakkels førnævnte på overførelses indkomst..

Så kan der jo blive råd til at oprette flere udvalg for den enkelte i det store ting... Der skulle jo gerne være et ben til alle, og det er den kære Jens fra styrelsen helt klar over..

Jeg græmmes bare.... Bare se Rits kommentar....... det siger vel alt... Hun har endnu engang fået et godt ben at gnave i....

Læs artiklen hvis i ikke allerede har gjort det.

http://ekstrablad...595480.ece

Rawirot
Det er dog noget af det klogeste og mest begavet du har henvist til mussehund. For en gangs skyld er jeg helt og aldeles enig i dine anskuelser. Et STORT 5 herfra. Og kan du komme med løsningen på problemet også gentager vi karakter givningen Bla bla bla
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
olejensen
mussehund skrev

Lad os for guds skyld få check på den fattige pensionist, eller de førtidspensionister, og efterlønner, der bruger systemet lidt kreativt, bare for at få til dagen og vejen, så Chefen og personalet på pensionsstyrelsen kan få lidt ekstra mammut for inddrivelsen af hver eneste krone fra den stakkels førnævnte på overførelses indkomst..

At politikere altid har været pampere er nok ikke nyt, og så er den politiske farve underordnet, men

mussehund, er personalet i pensionstyrelsen på resultatløn?

Hvis ikke mener jeg det er skudt helt over mål, at hænge dem ud for politiske afgørelser.

mussehund
Hej Ole

Jeg ved ikke rigtigt, hvor du vil hen med dit modspørgsmål, men det kan da selvfølgelig have sin relevans, ingen tvivl om dette. Jeg ved ikke hvad der røre sig i de forskellige ministerier i dag, men da jeg var i etaten, var resultatlønnen et incitament til yderligere tiltag.

Dette har måske med dine så sikker kommentarer omhandlende det samme, ændret sig nu.

Hvis du har ret, kan jeg selvfølgelig ikke skrive noget sådant, men hvis dette, som det jo blev indført i min tid, i specielle jobs, stadig er i effekt, så kan jeg godt tillade mig det, for denne udvælgelse af Thailand, Marokko og Tyrkiet er så speciel, at der må være en gulerod i dette.

Kim Ludvigsen
for denne udvælgelse af Thailand, Marokko og Tyrkiet er så speciel, at der må være en gulerod i dette.

Der er vel den gulerod, at de regner med at finde flere i de lande. Der er nok spild af tid at vælge Zambia og Afghanistan.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
mussehund
Hehe Kim

Jeg tror du har ret, men alligevel.. Skal vi nu ikke lade det ligge, og lade de kære mennesker Rit og de andre så have deres dejlige ben af 600.000.+ plus de ca. 400.000.- dkr. ekstra som honorarer, så deres pensioner ikke bliver berørt..

Jeg græmmes bare over, at noget sådant kan ske..

olejensen
mussehund skrev:
Hej Ole

Jeg ved ikke rigtigt, hvor du vil hen med dit modspørgsmål, men det kan da selvfølgelig have sin relevans, ingen tvivl om dette. Jeg ved ikke hvad der røre sig i de forskellige ministerier i dag, men da jeg var i etaten, var resultatlønnen et incitament til yderligere tiltag.

Dette har måske med dine så sikker kommentarer omhandlende det samme, ændret sig nu.

Hvis du har ret, kan jeg selvfølgelig ikke skrive noget sådant, men hvis dette, som det jo blev indført i min tid, i specielle jobs, stadig er i effekt, så kan jeg godt tillade mig det, for denne udvælgelse af Thailand, Marokko og Tyrkiet er så speciel, at der må være en gulerod i dette.

Hvis jeg har ret, ja det tror jeg da jeg har, at det med politiske ben ikke er noget nyt, bare se på hvad der bliver givet i/fra pladserne i EU.

Men mit spørgsmål var om der er resultatløn i pensionsstyrelsen som du jo egentlig påstår.

Og hvem i pensionsstyrelsen er på denne ordning?

At du har ondt af, at der skal kontrol af overførselsindkomster forstår jeg bare ikke.

For mig er socialebedragere ikke bedre fordi de bor i Thailand og ikke danmark eller Irak.

hugoboerge
De foelger jo bare de regler som gaelder ! At de saa maaske har vaeret med til at lave dem selv det er saa en anden sag.

Wittaya
At man som Dansk statsborger ( Jeg mener Danskere ) paa FP. foer 2003 og kan faa hele pensionen i Tyrkiet, samt et par andre lande udenfor EU er mig en gaade. Det er da saa forrykt som noget kan vaere. Om dette har noget med misundelse at goere fra min side, ja, det har det da det ....diskrimination af FP. foer 2003.

Hvis nogen kan finde rimeligheden i det, saa hoere jeg gerne !
Redigeret af Wittaya d. 06/08-2011 16:40
Med venlig hilsen Wittaya.

olejensen
Wittaya skrev:
At man som Dansk statsborger ( Jeg mener Danskere ) paa FP. foer 2003 og kan faa hele pensionen i Tyrkiet, samt et par andre lande udenfor EU er mig en gaade. Det er da saa forrykt som noget kan vaere. Om dette har noget med misundelse at goere fra min side, ja, det har det da det ....diskrimination af FP. foer 2003.

Hvis nogen kan finde rimeligheden i det, saa hoere jeg gerne !

Jeg tror ikke du finder andre en politikere der ikke kan se det uretfærdige i den gældene lov om pensioner.

Men det har jo ikke ret meget med socialberageri og kontrol af folk på overførselsindkomst at gøre.

Der er mange love der virker forkerte og det giver ikke ret til selvtægt af den grund.

Men desværre er der ingen der kan råbe politikere op eller er de bare viljedøve.

mussehund
Hr. Jensen

Problemet er ikke dit indlæg, men den forståelse du har for noget urigtigt..

Ingen har som du og din ven påstår, før 2003 mulighed for at få den fulde førtids/invalide pension med nogen steder uden for EU, men de mennesker der har været så heldige at de blev totalt smadrede efter 2003.

De kan skalte og valte som det passer dem.

Engang imellem kan det bare være så træls, med alle disse hjælpere og andet, som måske af en god mening tror de ved alt.

Det samme med Wittaya påstand om legalisering.. Det er da bare ikke sådant for alle...

Jeg er gift på amphur, og kontoret accepterede mine oversættelser uden problemer. Mit ægteskab er aldrig blevet registreret på den ene eller anden ambassade, men er godkendt Danmark.

Jeg ved ikke hvorfor alt skal gøres så vanskeligt, men måske skyldes det mange gange, det dejlige danske smil med en lille snert af humor...

mussehund
At du har ondt af, at der skal kontrol af overførselsindkomster forstår jeg bare ikke.

Hr. Jensen

Ovenstående påstand må vel stå for egen regning, for er der noget jeg slår til tønder for, så er det faktisk dette tiltag...Smile

olejensen
mussehund skrev:

Hr. Jensen

Ovenstående påstand må vel stå for egen regning, for er der noget jeg slår til tønder for, så er det faktisk dette tiltag...Smile

Ikke helt for du skrev da i din egen tråd om nedlæggelse af den afdeling i pensionsstyrelsen.

Jeg har fuld forståelse for de mennesker med pension før 2003, at de nu søger at tilrane samme fordel ved omgåelse af bopælspligten.

så det er ikke en opfundet påstand, men hvad du selv har skrevet.

mussehund
Hr. Jensen

Så er vi vel enige om den ting...

Håber du fortsat har en god søndag i det thailandskeWink

olejensen
mussehund skrev:
Hr. Jensen

Så er vi vel enige om den ting...

Håber du fortsat har en god søndag i det thailandskeWink

Nu er jeg lidt forviret, hvad mener du vi er enige om?

Du kommer efter min mening med to forskellige udmeldinger såHmmmmmm

Spring til debat: