Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Bank-konto til vores søn i thailand - har dansk pas.
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 08/08-2011 20:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
ville høre om nogen her ,har erfaring med oprette en bankkontoi thailand, til barn med dansk pas, kunne godt tænke os at vores søn kunne få en konto i sit eget navn, ikke flere med mors navn - ha ha
DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| noi |
Lagt på d. 08/08-2011 20:44
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 59 |
fckguld skrev: ville høre om nogen her ,har erfaring med oprette en bankkontoi thailand, til barn med dansk pas, kunne godt tænke os at vores søn kunne få en konto i sit eget navn, ikke flere med mors navn - ha ha ha,ha, den med mor's navn var god, men hvis barnet som minimum har Thai id kort, 7 år, og kan skrive sit eget navn ja så skulle der ikke være noget problem, mine egne børn har fået egen konto på disse betingelser. noi,
Den der følger i andres fodspor,kommer aldrig foran. ( konfutse ) [img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2d/Confucius_02.png/180px-Confucius_02.png[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 08/08-2011 20:47
|
|
noi skrev: tak , han er kun 2 år , ville lave en opsparing til ham derude- øv bliver endnu en konto til lillemor ha - ha
fckguld skrev: ville høre om nogen her ,har erfaring med oprette en bankkontoi thailand, til barn med dansk pas, kunne godt tænke os at vores søn kunne få en konto i sit eget navn, ikke flere med mors navn - ha ha ha,ha, den med mor's navn var god, men hvis barnet som minimum har Thai id kort, 7 år, og kan skrive sit eget navn ja så skulle der ikke være noget problem, mine egne børn har fået egen konto på disse betingelser. DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| noi |
Lagt på d. 08/08-2011 20:56
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 59 |
fckguld skrev: noi skrev: tak , han er kun 2 år , ville lave en opsparing til ham derude- øv bliver endnu en konto til lillemor ha - hafckguld skrev: ville høre om nogen her ,har erfaring med oprette en bankkontoi thailand, til barn med dansk pas, kunne godt tænke os at vores søn kunne få en konto i sit eget navn, ikke flere med mors navn - ha ha ha,ha, den med mor's navn var god, men hvis barnet som minimum har Thai id kort, 7 år, og kan skrive sit eget navn ja så skulle der ikke være noget problem, mine egne børn har fået egen konto på disse betingelser. jamen prøv at oprette en konto i barnet's navn med evt. mor som indskyder, uden hæve/brugsret og barnet som primær ejer, det burde kunne lade sig gøre. noi,
Den der følger i andres fodspor,kommer aldrig foran. ( konfutse ) [img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2d/Confucius_02.png/180px-Confucius_02.png[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 08/08-2011 21:03
|
|
noi skrev: Tak , ved der er danskere der har konto derude .
fckguld skrev: noi skrev: tak , han er kun 2 år , ville lave en opsparing til ham derude- øv bliver endnu en konto til lillemor ha - hafckguld skrev: ville høre om nogen her ,har erfaring med oprette en bankkontoi thailand, til barn med dansk pas, kunne godt tænke os at vores søn kunne få en konto i sit eget navn, ikke flere med mors navn - ha ha ha,ha, den med mor's navn var god, men hvis barnet som minimum har Thai id kort, 7 år, og kan skrive sit eget navn ja så skulle der ikke være noget problem, mine egne børn har fået egen konto på disse betingelser. jamen prøv at oprette en konto i barnet's navn med evt. mor som indskyder, uden hæve/brugsret og barnet som primær ejer, det burde kunne lade sig gøre. DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| Leif56 |
Lagt på d. 08/08-2011 22:02
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Hej! Jeg ved ikke om man kan lave en konto til en på 2 år, men prøv Kasikorn bank, jeg tror de er mere fleksible end mange andre! Leif |
|
|
|
| lilleper |
Lagt på d. 08/08-2011 22:35
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
vi fik lavet en konto i thai goverments bank det var den eneste vi kunne finde der ville åbne en konto til et barn men vores søn har dobbelt pas og det var konen der gjorde det i hans navn da han var omkring 3 år |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 08/08-2011 22:55
|
|
lilleper skrev: ja så det lettere, men vi kun det rødbede farvet dk pas . tak
vi fik lavet en konto i thai goverments bank det var den eneste vi kunne finde der ville åbne en konto til et barn men vores søn har dobbelt pas og det var konen der gjorde det i hans navn da han var omkring 3 år DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 09/08-2011 07:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Så vidt jeg ved eller husker, kan man lave hvad der svarer til det vi kender som en slags børneopsparing. Det var også i en Government bank (Omsind )
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 09/08-2011 07:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Tag til Pattaya og opret en konto i Kasikorn Bank Du skal bruge Pas + Visitkort fra hotel. Så klare de den i løbet af 5 min Du får også internetbank tildelt. Har selv 2 bank kontis. |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 09/08-2011 10:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
kan man lave en konto i Thailand via nettet og altså uden personligt fremmøde? |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 09/08-2011 11:09
|
Hej Det kan du ikke der skal nok underskrives en 3-4 sider i banken og det kræver personligt fremmøde. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/08-2011 11:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
styx32 skrev: Tag til Pattaya og opret en konto i Kasikorn Bank Du skal bruge Pas + Visitkort fra hotel. Så klare de den i løbet af 5 min Du får også internetbank tildelt. Har selv 2 bank kontis. Go´ daw Økseskaft! ![]() Har du læst hvad FCKguld skrev : til barn med dansk pas, kunne godt tænke os at vores søn kunne få en konto i sit eget navn Det som du foreslå har han sikkert SELV fundet ud af for længe siden. ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/08-2011 12:00
|
|
L skrev: kan man lave en konto i Thailand via nettet og altså uden personligt fremmøde? Du kan muligvis "download" dokumenterne, MEN som Styks32 skrev skal du personligt møde op i banken, legitimere dig og ikke mindst underskrive disse formularer. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/08-2011 12:19
|
|
Rawirot skrev: Så vidt jeg ved eller husker, kan man lave hvad der svarer til det vi kender som en slags børneopsparing. Det var også i en Government bank (Omsind )Og så vidt jeg husker var det IKKE en spæret konto til barnets 14-18-21 års fødselsdag som vi kenden fra DK. Men det var for mange år siden, så ved jeg ikke om de har ændret politik. Det var mere tale om en "legat opsparingskonto" til at financiere barnets skolegang i Thailand, MEN hvor f.x. en kone/kæreste kunne hæve efter behag ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 09/08-2011 12:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
fckguld skrev: ville høre om nogen her ,har erfaring med oprette en bankkontoi thailand, til barn med dansk pas, kunne godt tænke os at vores søn kunne få en konto i sit eget navn, ikke flere med mors navn - ha ha Hvorfor laver du ikke bare et thai pas, det har dit barn ret til at få. Thailand forventer ligefrem, at barnet har et thai pas, når i rejser ind og ud af thailand, ved længere thai rejser, over 30 dage, er det ligefrem en fordel, da i slipper for at tænke på visaer. |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 09/08-2011 13:07
|
Det er da fuldstændig lige meget hvilket navn kontoen bliver oprettet i sønnen kan da bare beholde hævekortet og kode til senere brug når han bliver ældre. Det har vi da gjort til min kones mor og det virker rigtig godt.. Lung Yao skrev: styx32 skrev: Tag til Pattaya og opret en konto i Kasikorn Bank Du skal bruge Pas + Visitkort fra hotel. Så klare de den i løbet af 5 min Du får også internetbank tildelt. Har selv 2 bank kontis. Go´ daw Økseskaft! ![]() Har du læst hvad FCKguld skrev : til barn med dansk pas, kunne godt tænke os at vores søn kunne få en konto i sit eget navn Det som du foreslå har han sikkert SELV fundet ud af for længe siden. ![]() . |
|
|
|
| 888 |
Lagt på d. 09/08-2011 17:55
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 77 |
Det med at oprette konto i en andens navn, og så tro at man er sikker, bare fordi man har hævekortet og bankbogen gemt af vejen holder ikke. En simpel politi anmeldelse er nok til at få banken til, at udstede nyt kort og ny bog.
888
|
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 09/08-2011 18:15
|
|
phom skrev: ville vi også have gjort da vi lige var der nede ,men glemte vores vielses attester, havde styr på dåbsattest godkendt af udenrisministeriet og alt andet , ville bare høre om der kunne laves en konto´ eller opsparing uden thai pas.
fckguld skrev: ville høre om nogen her ,har erfaring med oprette en bankkontoi thailand, til barn med dansk pas, kunne godt tænke os at vores søn kunne få en konto i sit eget navn, ikke flere med mors navn - ha ha Hvorfor laver du ikke bare et thai pas, det har dit barn ret til at få. Thailand forventer ligefrem, at barnet har et thai pas, når i rejser ind og ud af thailand, ved længere thai rejser, over 30 dage, er det ligefrem en fordel, da i slipper for at tænke på visaer. DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 09/08-2011 18:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
Hvis det er en børneopsparings konto, så vil den utvivlsomt give et bedre afkast i en dansk bank, men på den anden side, så er Thai Baht’en sikker meget stærkere om 15-20 år i forhold til nu. Thai pas kan også laves i Danmark, så det er bare om at bestille tid, ellers kan du jo bruge et par dage på projektet næste gang du er i Bangkok. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.