Se indlæg|
Forsikring mens man venter
|
|
| sjusju |
Lagt på d. 11/08-2011 20:28
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 61 |
Vi venter på svar fra Udlændinge Service på ansøgning om familiesammenføring. Efter syv uger har vi ikke engang modtaget en bekræftelse og et sagsnummer! Nu da de 3 måneder som den oprindelige rejseforsikring var gældende i er gået, hvad så? Er der nogen forslag til hvor og hvordan en ny kan tegnes. mvh Søren |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 11/08-2011 21:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
sjusju skrev: Vi venter på svar fra Udlændinge Service på ansøgning om familiesammenføring. Efter syv uger har vi ikke engang modtaget en bekræftelse og et sagsnummer! Nu da de 3 måneder som den oprindelige rejseforsikring var gældende i er gået, hvad så? Er der nogen forslag til hvor og hvordan en ny kan tegnes. mvh Søren lyder lidt mærkeligt med den bekræftigelse der må foreligge en fejl, for ved ansøgning om FS skal ULS give en bekræftigelse snarest,om at de har modtaget ansøgningen samt give procesuelt ophold. og hvis det ikke er givet kan det blive meget rodet når de 90 dage er gået. mht. til forsikring så kontakt det selskab der udstedte det gældende tidliger forsikrings bevis, hvis i da ønsker at de skal fortsætte med forsikringen. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 12/08-2011 02:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Kan kun bekræfte. Der er sket en fejl, din kone har krav på en bekræftelse på FS ansøgningen, Denne er samtidig hendes dokumentation for lovligt ophold overfor f.eks. politiet. Du bør kontakte ULS og forklare problemet.. Mit gæt er, at der kommer gang i tingene. Alt efter hvordan hun har indgivet ansøgningen, kan der nemlig (hvis der kun er fohhold gældende, som du har beskrevet) være tale om en overtrædelse af de forvaltningsmæssige principper.. Det opdager de formodentligt selv ret hurtigt, når du henvender dig |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 12/08-2011 08:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Hrmm - da jeg fik FS sidste år var de nu heller ikke så hurtige - jeg sendte 3 emails for at få en bekræftelse - og ringede så til sidst. Damen kunne meddele at jo de havde modtaget mine emails - de lå i sagen - men de havde ikke "tid" til at besvære dem. Vi fik en bekræftelse på at de avde modtaget ansøgningen om FS 7 uger efter den var indsendt ( 2 uger efter hun skulle have været hjem iht visa) Så ved ikke om man kan kalde det en fejl - iflg ULS er det normal procedure..... |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 12/08-2011 22:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
well.. Man kan synes det er irriterende (og det er der mange der gør). der begås en række fejl, og mange er ikke klar over deres rettigheder. desværre er det tit sådan, at man må søge juridisk assistance til selv småting. Ønsker man ikke at betale for juridisk assistance, kan man henvende sig med generelle spørgsmål til advokatvagten. Det burde ikke være sådan, men det er desværre virkeligheden. Hvad kan vi gøre ved det? Havde jeg svaret, var jeg nok ansat som orakel men en ting er sikkert.. Jeg er i haserne på dem, høfligt, men vedvarende, i de sager hvor jeg er i kontakt med dem. Mit bedste råd.. Vær...høfligt, men vedvarende insisterende, og spørg spørg. De har faktisk oplysningspligt i ansøgningssager. Det betyder, at kan man ikke forventes at have specialviden (jurist, revisor osv.) i en specifikt lovområde som vedrører en sag man er part i, så skal de vejlede og guide igennem. De skal sikre sig at alle relevante vinkler belyses og at intet er udeladt uforvarent.. Det lyder som en sæbereklame... Og det ender ofte også sådan. men kender man sine rettigheder, så løses mange ting pludseligt, som ved magi.. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 12/08-2011 23:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
TG950 skrev: de travlt med tælle penge for alle de gebyrer de suger , min kone blev familie sammen ført og hendes datter lige så før gebyrerne , dengang tog det 30 dage, nu tager alt en krig - ang forsikring , min kone været indlagt på rigshospital under ophold her i danmark , de gad ikke engang se forsikring, vi havde .
sjusju skrev: Vi venter på svar fra Udlændinge Service på ansøgning om familiesammenføring. Efter syv uger har vi ikke engang modtaget en bekræftelse og et sagsnummer! Nu da de 3 måneder som den oprindelige rejseforsikring var gældende i er gået, hvad så? Er der nogen forslag til hvor og hvordan en ny kan tegnes. mvh Søren lyder lidt mærkeligt med den bekræftigelse der må foreligge en fejl, for ved ansøgning om FS skal ULS give en bekræftigelse snarest,om at de har modtaget ansøgningen samt give procesuelt ophold. og hvis det ikke er givet kan det blive meget rodet når de 90 dage er gået. mht. til forsikring så kontakt det selskab der udstedte det gældende tidliger forsikrings bevis, hvis i da ønsker at de skal fortsætte med forsikringen. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| sjusju |
Lagt på d. 23/08-2011 15:13
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 61 |
Har nu haft kontakt til US flere gange. I 3 forsøg kunne jeg få oplyst sagsnummer, men her 9 uger efter at den er afleveret er der stadig ikke afsendt en bekræftigelse på modtagelsen. Svaret er hvergang, du må vente. De har fået mange ansøgninger inden d. 1.7. Jeg henviste til at en bekendt har afleveret d. 19.7 og har fået brev (efter 3½ uge) der bekræfter modtagelsen og besked om at der vil komme svar inden for 3 måneder. Hvorfor vi intet har hørt efter 9 uger er der ingen som kan fortælle, andet end at de har travlt. En jurist i Integrations ministeriet fortæller mig at det kan skyldes at vi har indleveret en ansøgning om ud/hjemrejse. Det kunne/skulle gøre at de "sylter" sagen i US. Vi har hørt det samme fra flere Thai bekendte. Søren |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 24/08-2011 09:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Jeg tror du skal væbne dig med tålmodighed. Det er / har lige været en sommerferieperiode. Så det gør det jo heller ikke hurtigere.... ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.