Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Non-Immigration Visum til Thailand
 Udskriv debat
Visum Spørgsmål (igen igen)
Anonym Bruger
Jeg har søgt lidt på DTW om visa spørgsmål. Men jeg ville lige være sikker på et updateret svar.

Jeg skal afsted til Thailand i 106 dage. Spørgsmålet er så hvilket visum jeg skal vælge?

Non-Immigrant (double entry ét år).

el.

Tourist (double entry 180 dage).

Jeg er under 50 år, men thai gift.

hvis jeg vælger tourist, så skal jeg vel have et stempel i passet inden 60 dages stay i Thailand ik sandt? og hvor foregår dette?

jeg har hørt lidt om at man kan få (søge) disse stempler på distrikskontorene/politistationer m.m. rundt om de de fleste større byer i Thailand? Eller skal man virkelig til fx. Laos på disse visa-runs og få nyt stempel v. grænsen?? og gælder dette stempel så i yderligere 60 dage??

håber nogle kan hjælpe da jeg endnu ikke har været i thailand over 60 dage.

på forhånd tak.

Robert Kronberg
JS skrev:
Jeg har søgt lidt på DTW om visa spørgsmål. Men jeg ville lige være sikker på et updateret svar.

Jeg skal afsted til Thailand i 106 dage. Spørgsmålet er så hvilket visum jeg skal vælge?

Non-Immigrant (double entry ét år).

el.

Tourist (double entry 180 dage).

Jeg er under 50 år, men thai gift.

hvis jeg vælger tourist, så skal jeg vel have et stempel i passet inden 60 dages stay i Thailand ik sandt? og hvor foregår dette?

jeg har hørt lidt om at man kan få (søge) disse stempler på distrikskontorene/politistationer m.m. rundt om de de fleste større byer i Thailand? Eller skal man virkelig til fx. Laos på disse visa-runs og få nyt stempel v. grænsen?? og gælder dette stempel så i yderligere 60 dage??

håber nogle kan hjælpe da jeg endnu ikke har været i thailand over 60 dage.

på forhånd tak.

Kontakt konsulatet i Hvide Sande og spørg dem, hvad de vil se af dokumentation for at udstede et 1-års MULTIPLE non-immigration visa O (ægteskaCool. De vil nok kun se vielsesattesten, men måske en flybillet (det er forskelligt).

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Anonym Bruger
jeg planlægger at tage til ambassaden i Hellerup imorgen, mit indtryk er dog at de der ikke er særlige venlige hvad angår vedledning. jeg vil derfor gerne være lidt forberedt.

jeg satser på et non-immigrant visum til 900 kr (multiple)., jeg har alt hvad står på siden de vil have. så håber at de kan lykkes...jeg er nu bare kommet i tvivl om jeg kan forny det på immigrationen i Soi Suan Plu - BKK eller om jeg skal på de famøse visaruns ??
Redigeret af Anonym Bruger d. 16/08-2011 19:02

Robert Kronberg
JS skrev:
jeg planlægger at tage til ambassaden i Hellerup imorgen, mit indtryk er dog at de der ikke er særlige venlige hvad angår vedledning. jeg vil derfor gerne være lidt forberedt.

Idet jeg skal afsted ret snart, så skal det være noget som stensikkert virker og som jeg læser det skal jeg alligevel have dobbelt entry til non-immigration visum som samtidigt er noget dyrere...

men lad os sige at jeg vælger tourist visum (2x60 dage) hvor og hvordan kan disse så fornyes/re-entry ???

Min erfaring er, at ambassaden er noget besværlig, så du burde hellere snakke med konsultatet i Hvide Sande. De er også ganske venlige.

Men hvis du vælger fx double entry tourist visa, og du får det, så kan det forlænges med 30 dage på immigrationen i den provins, hvor du opholder dig, eller det immigrationskontor, som du hører til (et single entry tourist visa kan naturligvis forlænges på samme vis). Det er ganske simpelt, og du skal blot møde op og udfylde en formular og betale 1.900 baht.

Får du double entry, så skal du således rejse ud og ind efter 90 dage (60 dage + 30 dages forlængelse), og atter efter 60 dage forlænge det med 30 dage på et immigrationskontor.

Hilsen, Robert

"

poulditlev
hvad dokumenter skal man medbringe hvis man vil søge en et års visa på imigration i pattaya

Conrad
Det kommer bl.a. an paa hvilket visa (extension) du vil soege.

Er du over 50 aar kan du soege retirement extension.

Er du gift kan du ansoege med baggrund i dette

Der er ogsaa andre muligheder.

Det kommer ogsa an paa om du kom ind i Thailand paa et visa eller paa 30 dages ankomststempel.

Saa oplys noget mere hvis du vil have et svar du kan bruge til noget.

Conrad

poulditlev
hej jeg tænkte på retirement visa jeg er over 50 og kommer på en 1 års visa

Bjarke85
du skal huske du skal søge det i Danmark, ikke i Thailand. Det er kun forlængelse når dit visum udløber, du skal forny det på immigrations kontoret du hører til

Robert Kronberg
Den danske ambassade kan udstede et papir, som du kan benytte til forlængelse af dit visum på immigrationskontoret i den provins, hvor du bor.

Hilsen, Robert

poulditlev skrev:

hej jeg tænkte på retirement visa jeg er over 50 og kommer på en 1 års visa

"

Conrad
Du skal i god tid (mindst 14 dage hvis du skulle mangle noget) inden dit visa udloeber henvende dig paa den Immigration hvor du bor/opholder dig og ansoege om retiment extension. Det er ikke et visa, men en forlaengelse af det visa du kom ind i Thailand paa.

Du skal udfylde et skema som du faaer paa Immigration.

Du skal medbringe:

dit pas samt have kopi af alle sider med stamdata, stempler og visa, paa kontoret kan du nok faa lavet fotokopier for faa ฿aht

2 vellignende nyere billeder af dig selv, de kan sikkert ogsaa faaes paa kontoret mod betaling

brev fra Den danske ambassade i Bangkok eller fra en dansk konsul i Thailand, for at faa det brev udstedt skal du fremvise dit pas og breve/dokumentation fra dit/dine pensionsselskaber. For at Immigration vil godkende det skal pensionen vaere mindst ฿aht 65,000 pr. md. brutto, dvs. foer skattetraek. Det koster nok ฿aht 1,000.

฿aht 1,900 til at betale for forlaengelsen.

Maaske vil de se din thai bankbog, ny ajourfoert eller dit thai ATM kort og have kopi deraf.

Ovenstaaende gaelder for Immigration i Phuket, det er alm. kendt at forskellige Immigrations kan have deres egne saerlige regler, saa det er nok en god ide at spoerge hvor du vil ansoege om hvad de kraever der.

Skulle jeg have glemt noget, er der nok andre som kan supplere. Maaske husker jeg beloebene lidt forkerte.

Hvis du rejser ud af Thailand skal du have en genindrejse tilladelse ellers annuleres din retirement extension, du kan efter at have faaet din extension koebe en genindrejse tilladelse til en gang eller til flere. Saa vidt jeg husker koster 1 gang ฿aht 1,100 og flere gange ฿aht 3,900. Her skal du ogsaa bruge paskopier og billede.
Du kan blive i Thailand lige saa laenge du kan faa udstedt forlaengelserne, uden at have noedig at forlade landet.

Retirement extension vil gaelde i 1 aar fra den dato du ankom til Thailand paa dit visa, saa du faaer ikke 1 aar den foerste gang. Den aarlige forlaengelse skal saa foretages inden den dato og kan foretages 1 maaned inden og goer det i god tid, hvis der nu skulle vaere noget ekstra som Immigration oensker.

Desuden skal du oplyse din adresse hver 90. dag, den dato er afhaengig af din indrejsedato og har ikke noget med retirement extension at goere, du kan anmelde adressen 14 dage foer og 1 uge efter og faar saa 90 dage fra den dato du anmelder. Nogle steder kan man anmelde pr. post, men det har jeg ingen erfaring i.

Min erfaring er at moede op midt paa ugen og naar kontoret aabner, saa er der faerrest kunder i butikken og saadan en dag kan man vaere ude igen paa under en halv time.
Jeg har ogsaa observeret at det er bedst at vaere ordentligt paaklaedt, at moede op i flip-flop, shorts og undertroeje fremmer ikke ekspeditionen.

God fornoejelse

Conrad

Conrad
Jeg glemte at skrive, at i stedet for pensionsbrev fra ambassaden eller en konsul, saa kan du ogsaa soege hvis du har mindst ฿ 800,000 paa en Thai bankkonto. Beloebet skal vaere der 2 maaneder foer du soeger foerste gang og 3 maaneder efterfoelgende. Immigration vil saa nok foruden at se en ajourfoert bankbog ogsaa have et brev fra din bank om at du har beloebet indestaaende.

Conrad

hugoboerge
Conrad skrev:

Jeg glemte at skrive, at i stedet for pensionsbrev fra ambassaden eller en konsul, saa kan du ogsaa soege hvis du har mindst ฿ 800,000 paa en Thai bankkonto. Beloebet skal vaere der 2 maaneder foer du soeger foerste gang og 3 maaneder efterfoelgende. Immigration vil saa nok foruden at se en ajourfoert bankbog ogsaa have et brev fra din bank om at du har beloebet indestaaende.

Conrad

@Conrad - glimrende gennemgang. Du burde lave en haandbog. Mvh.

poulditlev
mange tak for hjælpen

Bjarke85
Ja der burde egentlig blive lavet en sticky tråd, hvor alt omkring visum er skrevet ned. Både til Danmark og til Thailand, samt hvad man skal huske at have styr på osv. En tråd der ikke kan svares i, og som hele tiden ligger synligt. Og med alle links osv til blanketter og diverse.

Det tror jeg ville være en stor hjælp, men det er kun admin der kan det.

Robert Kronberg
Jeg vil lige supplere Conrads udemærkede forklaring med de 800.000 baht i X antal måneder skal tages bogstaveligt.

En af mine bekendte kom ved en fejl til komme en lille bitte smule ned under de 800.000 baht i en uges tid i løbet af de tre måneder (fordi han glemte at overføre), og selvom der var 800.000 i staren af de tre måneder og 800.000 i slutningen af de tre måneder, samt at der kun var en beskeden og kortvarig udsving i den forkerte retning, medførte en afvisning.

Hilsen, Robert

Spring til debat: