Se indlæg|
Blah sum - Risfermenteret fisk
|
|
| Sicarius |
Lagt på d. 17/08-2011 14:39
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 88 |
Jeg elsker Blah Sum ud over al forstand! Og vil meget, meget gerne lære hvordan man selv laver den! Det er ikke et emne på YOU TUBE desværre ..så ville høre om I her har adgang til den basale viden der skal til for at lave den! Håber det bedste! You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 17/08-2011 15:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Ved ikke om det er den slags her du søger ? http://www.joysth...sour-fish/ |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 17/08-2011 15:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
ปลาส้ม Heller ikke sikker, men her er også et bud: http://www.alltha...94%29.html |
|
|
|
| Sicarius |
Lagt på d. 17/08-2011 16:59
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 88 |
I begge tilfælde rigtigt ..Tusind tak .. pla som skulle jeg havde googlet ..men nej det vidste jeg ikke ..skrev blah sum ...
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 17/08-2011 22:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
สูตรวิธีการทำ ปลาส้ม ส่วนผสม 1. ปลกตะเพียน 1 กิโลกรัม 2. เกลือ 400 กรัม 3. ผงรสดี 1 ช้อนโต๊ะ 4. ข้าวสุก 100 กรัม 5. กระเทียม 100 กรัม 6. น้ำเปล่า 1 กิโลกรัม วิธีทำ 1. ล้างทำความสะอาดปลา เอาไส้ออกให้หมด 2. ใช้มีดบั้งที่ตัวปลา 3. ผสมเกลือกับน้ำเปล่า คนให้ละลาย 4. นำปลามาแช่ในน้ำเกลือประมาณ 2-3 ชั่วโมง 5. ใช้มือจับดูปลาให้ปลามีลักษณะแข็ง ๆ 6. พอแช่ได้ที่นำมาล้างน้ำเปล่าทิ้งไว้ให้สะเด็ดน้ำ 7. คลุกกับข้าว กระเทียม ผงรสดี 8. นำไปบรรจุลงในถุงพลาสติก 9. ทิ้งไว้ประมาณ 4-5 วัน จนเปรี้ยว 10. นำไปทอดก่อนรับประทาน Opskrift på pla som 1 kg. Fisk (der er angivet thailandsk karpe, som ikke har dansk navn. På engelsk hedder den ”silver carp, men der kan bruges den alm. Bighead også . Sild kan bruges, har jeg fået oplyst.. ) 400 g Salt 1 spk. Bouillon pulver (der er nævnt et thailandsk mærke: ”Rot dee”) 100 g kogte ris 100 g Hvidløg 1 kg. Fiskesauce (nam pla) Fremgangsmåde. 1. Rens fisken. (rens for alle tarme) 2. Fileter fisken 3. Opløs saltet i fiskesaucen og rør grundigt 4. Mariner fisken i saltlagen i 2-3 timer 5. Brug fingrene til at mærke om fisken føles hård 6. Når fisken er færdig, rens saltlagen af og kasser denne. 7. Bland ris, hvidløg og bouillon pulver 8. Pak det hele i en plasticpose 9. Lad ligge i 4-5 dage, indtil helt syrnet 10. Steges inden det spises.. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.