Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Solsikker /Lopburi
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 17/11-2005 13:51
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hej som jeg var inde paa i et andet emne saa forventer jeg vi aabner d. 26-11 .. Ja ja rolan du har ret, jeg brugte det bare lige som eksempel.. Der er bare noget der tyder paa at min leverandoer har byttet om paa navnene paa froeene, saa det er de orange/brune vi starter ud med. I stedet for de roede... Men skidt de er stadig flotte og ny i Thailand. Alle med Dansk pas har VIP entre. Men vil man med til middagen saa send lige en besked saa vi ved hvor mange der kommer. ellers skal i sgu spise sumdam bue... ![]() eller tudser, var det noget Jeg skal til moede i morgen paa thetsabahn og en af de naeste dage regner jeg med at vide helt konkret hvad og hvor meget vi laegger ud med. saa skal der nok komme en opdatering. Og lad nu vaere med at taenke paa vi ind i mellem bider lidt af hinanden her paa siden, det er et aabent forum og vi kan alle sige hvad vi mener. Saa det skal jo give nogle harske kommentarer ind i mellem. Ingen mennesker er ens.. mvh Le-si |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 19/11-2005 07:55
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Det med at mennesker ikke er ens har du helt ret i Leif og det er solsikker aabenbart heller ikke. Min kone kan slet ikke faa dem til at gro.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 19/11-2005 13:45
|
Hejsa Clyde Det skal hun ikke vaere ked af for det er slet ikke saa nemt som man umiddelbart skulle tro... Jo i DK men ikke i Thailand.. Det har vaeret forsoegt her ude foer med roede solsikker har jeg fundet ud af, men de blev kun 30 - 40 cm hoeje.. mine er omkring 180 cm hoeje nu... De gule bliver typisk ogsaa kun godt en meter hoeje.. Det er jorden her ude som ikke er saa egnet til solsikker.. Men hvis man goer en ihaerdig indsats i et par aar saa kan man godt faa jorden gjort brugbar igen. thaier kender kun den nemme loesning.. afbraending og kemikalier, men det giver paa sigt et skidt resultat.. Baade for planter og mennesker. Inde i centrum ved jeg ikke om det er nem at finde, men ellers brug en halv dag paa at koere til Bangbon de sidste kilometer inden ringroad west stopper er der ikke andet end have tilbehoer og blomster, de har garanteret noget muld som kan bruges. Varme - masser af vand - god muld det er det solsikker kan li. Og i kan sikkert ogsaa faa den rigtige goedning i smaa maengder.. Hvis det er havemuld saa skal i ikke bruge noget naar i saar, men naar solsikkerne er 10 - 15 cm hoege saa giv dem lidt.... 15-15-15 goedning. Saa om 60 - 75 dage skriver du om jeres fine solsikker.. ![]() mvh Le-si |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 27/11-2005 17:31
|
Som skrevet har vi haft aabent her i weekenden og det er stort set gaaet som forventet.. Ikke det helt vilde ryk ind, men jeg har saa heller ikke brugt en halv million paa reklame, det skulle weekenden her vaere.. I morgen bliver der saa officiel aabning med borgmester og tv 5... Det skulle blive vist tirsdag, jeg ved endnu ikke hvad klokkeslet. TV 7 og ITV har ogsaa meldt ud de kommer, men hvornaar ved jeg ikke endnu. Ha ha det er da meget sjovt og et lille bevis paa at man godt kan lave noget i Thailand som giver lidt genlyd.. Om det giver penge, hmm det ved jeg ikke, men alt andet lige giver det en plads i den oeverste ende af hirakiet her lokalt. Og lidt frynse goder. Le-si |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 27/11-2005 18:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hvad med nogle bileder![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 30/11-2005 09:02
|
Ja ja Rolan du er da ogsaa saa utaalmodig ![]() Naa men saa skidt, jeg kan ikke umiddelbart finde noget om hvordan man goer saa jeg sender lige 2 pic til Kim, saa skal jeg nok faa min side opdateret en af de naeste dage. 1. Hvor Bormesteren og undertegnede kommer i Tv 5 og saa min egen favoret solsikke.. Den er helt unik og nej den er ikke comp. lavet. Jeg skal have lavet nogle nye pic af den i dag for de smaa blomster som kommer nedad foelger den store, den ene side bliver roedlige den anden gullige. [img]http://www.dansk-thai.dk/temp/leif01.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://www.dansk-thai.dk/temp/leif02.jpg[/img] is not a valid Image. Le-si Redigeret af xxxx d. 01/12-2005 01:18 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/12-2005 04:29
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa, Indslaget har lige været vist i TV :-) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 06/12-2005 04:38
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej Leif. Min kone er helt roed af missundelse. De er sgu flotte. Godt koert. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 06/12-2005 10:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Godt gået Leif - de er flotte.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 06/12-2005 10:26
|
|
ja det må jeg sige de er flotte leif ærgeligt man ikke kan se det på tv du kunne jo sætte udsendelsen op på din hjemme side er du ikke lidt stolt ![]() |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 06/12-2005 10:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
During November to January, large number of Thai and foreign visitors will travel 30 kms along Lopburi-Saraburi Road and Highway No.21 to see the yellow-golden fields of sunflowers. There is also a Sunflower Festival, a special event many Thais celebrate, but that is relatively unheard among foreign tourists. ![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 06/12-2005 13:59
|
Hejsa takker for roserne. Rolan om jeg er lidt stolt.. hmmm jo det er da da sjovt nok at lave noget som bliver hoert / set, alt andet lige giver det da noget til selvtilliden. Men det har sq ogsaa kostet baade penge og masser af arbi. Mister M. det er delvis rigtig det du skriver, jeg ved ikke hvor du har fundet de oplysninger... tambon Khoktum har 60% af alle solsikke marker her i Thailand, saa det var jo en naerliggende ide at lege lidt med det. Men det er Rute 3017. Highway 21 ved jeg ikke lige hvor er, men highway 1 passerer igennen Lopburi og i Saraburi deler den sig og Highway 2 gaar mod Korat / udon.. paa torsdag kommer ITV og TV 11¨s landsbrugs program sender ogsaa noget om det paa et tidspunkt i forbindelse med jordforbedring. Saa jeg tror naesten der bliver en chance for at se det, for jeg kunne godt forestille mig Global Network tager det op igen. Og nej jeg er heller ikke faerdig med at lege, i naeste omgang bliver det roede/sorte solsikker. ![]() Le-si |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 06/12-2005 16:38
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Leif Tillykke med det flotte resultat. Men jeg har stadig ikke fattet, hvordan får du de specielle farver, er det frøene, jorden eller noget helt andet der er årsag til de flotte farver. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 07/12-2005 19:31
|
Hejsa John. Det er en stats hemmelighed som jeg skrev bliver de naeste dybroede / sorte Og saa har jeg nogle gule hvor froestanden ogsaa er daekket af kronblade.. Ja og de gule paa ca 4 m med op til 60 blomster pr. plante. Eller sagt paa en anden maade mere end 20 forskellige gule.Naa pyt, nej det er saamaend bare nogle froe jeg har koebt hos bla. Daehnfelt Garden i Odense og hammenhoegs, lidt dyrt maaske for en lille pose med 15 - 20 froe koster jo smaa 100 thb plus forsendelse, men jeg har forhandlet lidt med daehnfelt saa jeg kan faa dem billigere ved at koebe kilo portioner. For ud af 20 froe kan man ikke regne med der kommer mere end ca 15 planter. Den paa billedet ovenover var ogsaa helt unik, men selvom solsikker ikke lige er den blomst der har sagt mig mest er det da ved at vaere sjovt, for der kommer stort set nye farve kombinationer hver dag.. Og hvordan pokker en plante kan dele sig i 2 halvdele hvor den ene side er roed den anden gul, det ved jeg ikke. Og skulle en af jer have forbindelse til Italien, saa er jeg interesseret i nogle froe af den hvide solsikke. Jeg har godtnok en som er naesten hvid, men det er jo ikke sikkert bierne har soerget for det i naeste omgang. Jeg forventer at lave lidt om paa den traditionelle solsikke periode, ved at have dem hele aaret ogsaa fordi passific seeds har luftet muligheden for at bruge min jord som model for jordforbedring. Ok Mister M, men det er saa fordi jeg ikke kalder rute 21 for en Highway. Og rigtigt den passerer igennem Tambon Khoktum ca 12 km her fra. Le-si |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 07/12-2005 20:37
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Leif Jeg undrede mig bare, om sommeren ser jeg enkelte solsikke i villa haverne omkring hvor jeg bor, men de er alle gule. Jeg anede ikke man kan købe frø i forskellige farver, men det måtte jo komme - det ender vel med at det bliver en hel videnskab som med roser. ![]() ![]() Med hensyn til jordforbedring i Thailand, kan du så ikke skrive lidt om det. Jeg har set at du i tidligere indlæg nævner at de ofte søger den nemme løsning i Thailand, her går jeg ud fra at du mener brugen af kunstgødning, som jo ikke er jordforbedring. John Redigeret af John d. 07/12-2005 20:40 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 07/12-2005 20:43
|
|
hemeligheden er at han vander dem med rødvin![]() nej pjat kan det være forde at den røde side for mest sol eller skifter den røde og gule farve side |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 07/12-2005 20:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
le-si jeg kan ikke andre en komme med rosen ord til dig. Bare det at du ikke som os andre bare sidder pa r.... og ikke lave noget men at du har fundet noget op det tag jeg hatte af for. Jeg havde en ven i Pattaya som provet paa at dyrke kartofter og som havde laegge kartoffer med fra Danmark det gik ogsaa godt men saa fik han en sag med politi og maade tage hjem til danmark med havde blivet aftale med politi at hvis han tog hjem kunne han saa kommet tilbage igen men den dag han saa staa i lufthavnen og skulle ind igen bliv han besked paa at han hvad udonsker i thailand. Man kan ogsaa vare uheldig hvis prover at lave noget. Redigeret af thaikurt1 d. 07/12-2005 21:00 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
|
Lagt på d. 08/12-2005 06:49
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hejsa thaikurt nå du kender osgå kartoffel finn ja han kommer vist aldrig ind i thailand igen bamsen |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 08/12-2005 06:51
|
Jeg mener de har vaeret i DK ca 3 aar, men stadig meget lidt kendt.. Jordforbedring... Jamen jeg bruger bare natur metoden... Ukrudt / graes fraeses ned sammen med ko / hoense goedning og saa en lille smule kunstgoedning naar der saas.. Naar saa jorden langt om laenge igen bliver til jord og ikke haarde knolde skal der vandes meget lidt, for jorden kan holde paa vandet Solsikkerne har kun faaet vand 1 gang her i sidste uge.. Problemet er at man bruger tallerken plov som kun vender jorden lidt, man braender af og sproejer helt vild. Resultatet er at man skal bruge en lufthammer for at gravet et lille hul i jorden. naar der kommer regn vil det meste af vandet bare forsvinde ned i revnerne og foerst efter et stykke tid begynde at blive opsuget af det overste lag. For derefter at blive braendt vaek af solen meget hurtigt. Saa det er faktisk slet ikke saa kompliceret, men kraever bare lidt mere arbejde. Kurt det med din ven har nok ikke lige vaeret for hans kartofler, han har sikkert traadt en eller anden over taerne eller lavet noget andet knap saa heldig. Men det er rigtigt nok misundelsen er stor her ude og man skal helst vaere paa god fod med den udoevende magt i sit lokal omraade-- saasom Politi - borgmester osv. Og det kan man ogsaa godt uden at skulle betale for det..... Jeg havde ogsaa kartofler med her ud, men det er for varmt her nede i landet til det.. Men i nord thailand kan man dyrke dem. Og nej de faar ikke roedvin, det er Gadirb saft jeg bruger det er ikke saa dyrt.. ha ![]() ![]() Men man kan faa vinter gaekker til at optage frugt farve naar de saettes i en vase, det ser helt sjovt ud. Det kan i jo snart forsoege jer med i DK ![]() Le-si |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 08/12-2005 07:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Ja bamsen det gaar jeg. Men paa en maade saelger alle jo det samme som kartoffel finn blevt smid ud paa. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.