Se indlæg
 Udskriv debat
Familiesammenføring efter nye regler.
Snerle
Er der nogen der har erfaring med de nye regler efter 1. juli 2011. Særligt er jeg interesseret i dokumentationskravet til ansøger om to og et halvt års erhvervsarbejde indenfor de sidste tre år. Detter giver 40 point.
Er kravet opfyldt når ansøger kan dokumentere at hun ejer et stykke land hvor hun har gummi-produktion?
Er selvstændig virksomhed ligestillet med lønnet erhversarbejde?

NoiNarak
40 point

Man kan opnå 40 point, hvis man har haft ordinær fuldtidsbeskæftigelse i mindst 2½ år inden for de sidste 3 år i enten Danmark eller udlandet.

Ved ordinær beskæftigelse forstås lønnet beskæftigelse og selvstændig erhvervsvirksomhed uden offentligt tilskud. Fleksjob efter reglerne i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats sidestilles dog med ordinær beskæftigelse.

Hvis man er lønarbejder, skal beskæftigelsen være aflønnet efter gældende overenskomst eller udført under sædvanlige løn- og ansættelsesvilkår.

Snerle
Hej Noinarak
Tak for svar. Er dette fra en bekendtgørelse eller lignende. Hvor kan jeg finde det på skrift? Hvordan mon kravene er til dokumentation?

Robert Kronberg
Snerle skrev:
Hej Noinarak
Tak for svar. Er dette fra en bekendtgørelse eller lignende. Hvor kan jeg finde det på skrift? Hvordan mon kravene er til dokumentation?

Det står der: http://www.nyidan...120-point/

Der er ikke nogen konkrete regler om hvilken dokumentation man skal vise, men blot regler om, at man skal vise dokumentation.

Der står blot: "For at kunne få point for erhvervserfaring skal man skal selv vedlægge dokumentation for arbejdet. Det kan fx være kopi af ens ansættelseskontrakt, lønsedler, arbejdsgivererklæringer m.v."

Hvis man er selvstændig skal man formentlig godtgøre, at der er tale om fuldstidsbeskæftigelse, og så er det sikkert ikke nok at vise et skøde.

Det skal være usagt, hvor meget Udlændingeservice kan, vil eller må tage tage hensyn til, hvor vanskeligt det ofte er for en Thai at dokumentere fx disse ting.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: