Se indlæg|
Air Asia
|
|
| jaha |
Lagt på d. 18/11-2005 21:06
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 42 |
Jeg sad og studerede et link Robert på et tidspunkt lagde ind. Her kunne man læse en række lidet flatterede oplevelser med Air Asia - altså et af Thailands absolut billigste flyselskaber. Kritikken gik på, at selskabet næsten altid var forsinket - og endog kunne finde på at aflyse en afgang, hvis der ikke var passagerer nok. Dernæst var flyene ældgamle og piloterne havde ikke et certifikat og/eller erfaring på niveau med piloter i andre selskaber. Sidstnævnte blev vurderet som et "issue" i relation til sikkerheden. Jeg har ingen erfaringer med selskabet - men en ting ligger fast; de er billige og de har nogle gode forbindelser. mvh jaha |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 18/11-2005 21:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Jeg har fløjet med dem Bkk-Khon kaen. Ingen problemer, det var da ikke noget gammelt skidt.
Om piloten havde certifikat eller ej, det skal jeg lade være usagt, men det var da nogle dejlige flyveture.. Mvh. Suk.................... ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 19/11-2005 05:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Problemet med lavpris fly selskaber er at man skal koebe billetten i meget god tid paa deres internet side for at faa de billige rejser Plus at de kan blive meget forsinket Tag helst afsted dagen foer for at vaere sikker hvis du skal vidre med et rutefly Men saa er der maaske tale om en overnatning og hvor er besparelsen saa![]() Hvis man koeber billetten i lufthavnen er der ikke meget at spare og saa foretraekker jeg Thai Airways hvor jeg optjener miles![]() Har ogsaa floejet med Phuket Air fra Chang Mai til Chang Rai. Jeg syntes at det var et rart lille prop-fly og piloten floej udemaerket. Turen var ogsaa flot Der har jo vaeret megen kritik af Phuket Air![]() |
|
|
|
| isaan |
Lagt på d. 19/11-2005 10:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
Har fløjet med air asia i juli 2005 til singapore fra bkk. og retur uden problemer fine fly og til tiden og god service begge veje .![]() Bestiller igen hos dem næste gang . Hilsen isaan
|
|
|
|
| jaha |
Lagt på d. 19/11-2005 10:46
|
|
Hej Mister M Mener du at prisen er en helt anden hvis man bare møder op i lufthavnen uden at have forudbestilt ? mvh Jaha |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 19/11-2005 11:05
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej jaha, jaha skrev: Jeg sad og studerede et link Robert på et tidspunkt lagde ind. Her kunne man læse en række lidet flatterede oplevelser med Air Asia - altså et af Thailands absolut billigste flyselskaber. Jeg formoder, at det er en anden Robert end mig? |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 19/11-2005 11:09
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Jeg har engang skrevet om det i min ene weblog: http://www.weblog...ber-i.html Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 19/11-2005 15:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
jaha skrev: Hej Mister M Mener du at prisen er en helt anden hvis man bare møder op i lufthavnen uden at have forudbestilt ? mvh Jaha Ja, hvis du bestiller paa internettet ca 1 uge foer kan du faa en billet til ca 800 THB men hvis du koeber den i lufthavnen lige foer afgang koster den ca 1500 THB. TG tager omkring 2000 THB for samme billet men saa er afgangene sikre og du optjaener miles ![]() |
|
|
|
| jaha |
Lagt på d. 19/11-2005 16:33
|
|
Jeg tror at priserne holder ned til ca. 24 timer før afgang (hvis man skal tro nettet) - uanset om piloterne har certifikat eller ej ![]() Til Robert: Prøv at tjekke forum.thaivisa.com, da der 117 andre, der har spurgt om det samme. Det vil være en stor hjælp for dig lige at kigge det igennem. Derefter kan du specificere dit spørgmål her på D-T-W. Det var denne anbefaling, der gjorde, at jeg havnede på forum.thaivisa.com og så den lange debat om Air Asia. Skulle nogen få lyst, kan man finde interessant stof på følgende sider: http://www.airlin...r_asia.htm og http://www.thaivi...opic=50486 mvh Jaha |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 19/11-2005 17:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Jeg Kan kun sige: jeg flyver en hel del indenrigs og udenrigs i Asien. Saafremt det er muligt, saa foretraekker jeg at flyve med Air asia. Jeg tjekker ikke piloternes "koerekort" Det goer jeg heller ikke hos taxichaffoerne i Bangkok, men hvis de koere som "lort" saa "staar" jeg "af" foeler jeg mig utryg paa en flyvetur, saa finder jeg et andet selskab. ![]() ![]() Som jeg har skrevet i tidliger indlaeg "Pris og kvalitet haenger sammen"! Det er min ikke min opfattelse at det er sikkerheden de spare paa og service er der intet af og bliver man toerstig undervejs saa er det nogle dyre draaber! ![]() ![]() Men hvis jeg kan noejes med at betale 500-1000 danske kroner tur/ retur for flyveture af 40 min -2 1/2, times varighed ( det er billigere end rejse med toget i Danmark!) saa kan jeg godt leve med hulroevet saeder og at jeg selv skal tage en madpakke samt en flaske vand med. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jeg foeler mig mere tryg med air asia end jeg goer i en HT bus i myldretiden! ![]() ![]() Kort sagt: Jeg synes sgu de fine nok! ![]() ![]()
“Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Plus at de kan blive meget forsinket
Tag helst afsted dagen foer for at vaere sikker hvis du skal vidre med et rutefly
Men saa er der maaske tale om en overnatning og hvor er besparelsen saa