Se indlæg
 Udskriv debat
Hverdagen med kæresten/konen...
patirak
Da jeg er i mit første forhold nogensinde til en Thai-kvinde, så kunne jeg godt tænke mig at høre de danske mænd med Thai-koner/kærester om jeres erfaringer og oplevelser. F.eks. hvor og hvordan I oplever klare forskelle fra det, at være sammen med en Thai-kvinde og være sammen med en vestlig kvinde.

For mit vedkommende og i relation til min kæreste, så føler jeg mig ofte viklet ind både det moderne og det traditionelle - på en og samme tid.

Når vi f.eks. er ude at svømme sammen, så er hun ”tildækket” til lige under numsen – over sin vestlige bikini. Kort forinden kan jeg så have oplevet, at hun har rendt rundt i lejligheden topløs og kun iført et par g-strengs trusser. Kontrasten er total.

Mens hun i soveværelset og indenfor hjemmets fire vægge, må anses for at være noget nær hæmningsløs, så tøjler hun klart følelserne i det offentlige rum. Der bliver det højest til lidt holden i hånd, lette skjulte kærtegn og et par ”sniff-kys”, når følelserne løber helt af med hende Smile

Jeg er godt klar over hvordan kys/kram og offentlig blufærdighed ses på i Thailand og især den ældre befolkning. Men det er først efter, at jeg har involveret mig i et forhold til en Thai-kvinde, at jeg egentlig har tænkt nærmere over det og følt det på egen krop.

Når min kæreste f.eks. står derhjemme og laver mad, så ser jeg indimellem en traditionel Thai-kvinde for mig – og jeg føler mig nogle gange hensat til fortiden. Sekundet efter er hun så måske hoppet i en moderne kjole og et par høje hæle – og ”bang” så er vi pludselig tilbage i nutiden…

Generelt oplever jeg min hverdag med min kæreste som enormt kontrastfyldt. Vi bor og lever moderne - men alligevel bliver jeg via min kæreste hele tiden mindet om thai-tradition, religion osv. Nogle gange undres man – andre gange bliver man fascineret - men det er alt sammen med til at gøre hverdagen sjove og en hel del mere spændende….

Oplever I også jeres hverdag sådan? Oplever I også at kærester/koner er både traditionelle og moderne på samme tid? Var der noget, der specielt overraskede jer i starten af forholdet?

Jeg synes, det kunne være rigtig spændende at høre jeres oplevelser.

Sicarius
Jeg føler at den vigtigste ledetråd i mit forhold til min thai kone er accept .Jeg har nydt at tage med hende til Tempel og have set hendes hengivenhed for at tænde hendes lys, og andet .Om så jeg af religiøse årsager på ingen måde billiger denne religion .Men jeg bruger som udgangspunkt den skabelon at tænke på, at som mand, er der så forfærdeligt, frygteligt mange måder, man kan ødelægge sit forhold til sin hustru på, og netop med denne viden om de mange måder, at gøre det på, så at gøre lige det modsatte!

For eks : Allerinderst vil jeg gerne være fri for hendes religion og sige at jeg ikke gider hendes lys og røgelse! Men istedet for at sige den slags, som kun kan føre til noget skidt, så acceptere jeg det! - Lader hende .På andre punkter som jeg ikke godkender,billiger jeg også hendes frihed fuldt ud .Hvem er jeg at jeg skal bestemme over hvad hun ønsker? - Hun får fuldt ud lov til frit at leve hendes liv! Og jeg gør jo krav på det samme, så hvorfor ikke med rette give hende det?

Jeg som selv synes at jeg giver meget, kræver så også meget til gengæld .For eks. Jeg kysser hende offentligt når det passer mig, jeg holder hende i hånden når det passer mig! .Og hun er heldigvis så udviklet mentalt at hun ikke ser noget i det!
Hun opfører sig på dette punkt som en vesterlænding!

Jeg siger at når JEG jo viser Thaierne så altomfattende respekt for deres kultur og levevis, at så fortjener jeg også at DE respektere min kultur og min levevis! Jeg siger tit til min kone : Jeg er farang, jeg er ikke thai, og derfor gør jeg ting der er normalt for os faranger!

Nej, jeg lever ikke i fuldkommen harmoni med Thailand .Men jeg bliver behandlet med stor respekt fordi at folk har set at jeg behandler dem med respekt! At du føler en vis forvirring over din kone, der det ene øjeblik er sådan, og så sådan, synes jeg er noget du kan afskrive, ved simpelthen at sige : Lad hende gøre som hun vil! Og gør så selv hvad du vil .Lev dit liv .Koncentrér dig om at være DIG og ikke så meget at se andre som under et mikroskrop .Lad livet flyde forbi dig .Lad det ske!

Acceptér at nogen er nu engang som de er .Og være glad for de sider du elsker din hustru for .Som jeg gør .Jeg godkender ikke alt min kære gør, men er holdt op med at være irriteret over det, fordi jeg lige fra en start erkendte at kun ved at acceptere hendes forskellighed, ville vi nå frem til lykken sammen! Det går så flydende og dejligt når bare man acceptere andre for hvordan de er!

Det er alt i alt, en lidt spinkel oplysning om hvordan mit forhold er, og hvordan det fungere godt, men jeg vil nøjes med at sige så lidt! Men jeg må tilføje, at det fungere VIRKELIGT GODT på grund af ACCEPT!
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill

patirak
Sicarius skrev:
Jeg føler at den vigtigste ledetråd i mit forhold til min thai kone er accept .Jeg har nydt at tage med hende til Tempel og have set hendes hengivenhed for at tænde hendes lys, og andet .Om så jeg af religiøse årsager på ingen måde billiger denne religion .Men jeg bruger som udgangspunkt den skabelon at tænke på, at som mand, er der så forfærdeligt, frygteligt mange måder, man kan ødelægge sit forhold til sin hustru på, og netop med denne viden om de mange måder, at gøre det på, så at gøre lige det modsatte!

For eks : Allerinderst vil jeg gerne være fri for hendes religion og sige at jeg ikke gider hendes lys og røgelse! Men istedet for at sige den slags, som kun kan føre til noget skidt, så acceptere jeg det! - Lader hende .På andre punkter som jeg ikke godkender,billiger jeg også hendes frihed fuldt ud .Hvem er jeg at jeg skal bestemme over hvad hun ønsker? - Hun får fuldt ud lov til frit at leve hendes liv! Og jeg gør jo krav på det samme, så hvorfor ikke med rette give hende det?

Jeg som selv synes at jeg giver meget, kræver så også meget til gengæld .For eks. Jeg kysser hende offentligt når det passer mig, jeg holder hende i hånden når det passer mig! .Og hun er heldigvis så udviklet mentalt at hun ikke ser noget i det!
Hun opfører sig på dette punkt som en vesterlænding!

Jeg siger at når JEG jo viser Thaierne så altomfattende respekt for deres kultur og levevis, at så fortjener jeg også at DE respektere min kultur og min levevis! Jeg siger tit til min kone : Jeg er farang, jeg er ikke thai, og derfor gør jeg ting der er normalt for os faranger!

Nej, jeg lever ikke i fuldkommen harmoni med Thailand .Men jeg bliver behandlet med stor respekt fordi at folk har set at jeg behandler dem med respekt! At du føler en vis forvirring over din kone, der det ene øjeblik er sådan, og så sådan, synes jeg er noget du kan afskrive, ved simpelthen at sige : Lad hende gøre som hun vil! Og gør så selv hvad du vil .Lev dit liv .Koncentrér dig om at være DIG og ikke så meget at se andre som under et mikroskrop .Lad livet flyde forbi dig .Lad det ske!

Acceptér at nogen er nu engang som de er .Og være glad for de sider du elsker din hustru for .Som jeg gør .Jeg godkender ikke alt min kære gør, men er holdt op med at være irriteret over det, fordi jeg lige fra en start erkendte at kun ved at acceptere hendes forskellighed, ville vi nå frem til lykken sammen! Det går så flydende og dejligt når bare man acceptere andre for hvordan de er!

Det er alt i alt, en lidt spinkel oplysning om hvordan mit forhold er, og hvordan det fungere godt, men jeg vil nøjes med at sige så lidt! Men jeg må tilføje, at det fungere VIRKELIGT GODT på grund af ACCEPT!

Hej Sicarius,

Tak for din historie. Accept og respekt lyder som en god opskrift. Hvorfor er det du ikke bryder dig om hendes religion? Personligt synes jeg det er rart at leve sammen med en, der tænker lidt "dybere" end kun på sig selv. Er ikke selv religiøs, men synes ikke det skader - tværtimod.

Sicarius
Hehe ... ja fordi at jeg i kraft af min religion har sandheden om at det er den sande religion jeg dyrker .Sådan tænker alle sikkert der tilhører deres respektive religion .Min religion er grundlagt på kristendommen .Og som du sikkert véd så bryder Gud sig ikke om at man dyrker andre "guder" eller religioner .Jeg er glad for at vide at han sikkert ikke dømmer hende så hårdt, fordi der er ikke et gran af ondt i hende, og hendes religion får hende ikke til at deltage i onde handlinger .Snarer tomme og overtroiske handlinger som hun selv lider under allermest!

Jeg går meget op i Gud .Jeg tror på det evige liv .Jeg tror på at Gud gør en ende på det onde en dag .I snarlig fremtid .Jeg tror på at vi må gøre et valg for at vise Ham, at vi står på hans side .Ja nu tænker du sikkert : Er han et Jehovas Vidne?

Faktisk ikke .Men jeg har for mange år siden, cirka 22 år siden, studeret 1½ år med dem .Men holdt så op, fordi jeg fik en dyb depression, og jeg ikke længere kunne tilkendegive hvad jeg dengang anså for at være sandheden om Gud!

Jeg har ikke ændret meget på den opfattelse, jeg vil snarer sige at jeg har forfinet nogle ting som hvor Jehovas Vidner efter min mening er lidt grovkornet .Men man skal vel bare være stærk nok til ikke at lade dem diktere ALT og ALLE TING?

De er ikke glad for at blive modsagt .At folk har en egen mening .Og det måtte jeg jo sørgeligt nok erkende var sandt .Men det har ikke fået mig til at tage afstand fra hvad de lærer ud fra Bibelen! - For hvorfor skulle jeg det? Det er jo dem det er noget galt med, og ikke Gud!

Mange véd jeg ville bruge det som en undskyldning .Men når livet står spil, synes jeg det er en meget letkøbt undskyldning!

Jeg forsøger for tiden at vende tilbage til dem .Dennegang i den by jeg i Thailand bor i .Jeg har faktisk fundet et nye sted at bo, gennem en farang der er Jehovas Vidne, som sagde at der blev bygget nogle lækre lejligheder lige ved deres Rigssal der var ved at blive bygget også! .Jeg gik derhen, og syntes straks om min nye lejlighed .Efter at jeg så fik kræft, begyndte jeg at tænke over, at jeg måske burde tage del i forkyndelsen af sandheden i Thailand .Om så jeg stadigt efter 4 år ikke kan tale det godt nok!

Denne tanke kom som følge af noget denne farang havde sagt .På grund af mine dårlige erfaringer med Jehovas Vidner i Danmark har jeg gennem de sidste 22 år være frastødt fra at være i selskab med dem! Men har som sagt ikke vraget min tro og tilbedelse af Gud!

Nu planlægger jeg at komme tilbage og se om jeg efter denne kræftbehandling magter at tage del sammen med thailandske forkyndere! Jeg har håb, at det vil være helt andre forhold, der vil være alt andet end hvordan det var i Danmark .Men jeg har ikke endeligt taget stilling til det .Jeg er ikke helt oppe på mærkerne .Jeg har problemer med at tale nu .Og jeg kan ikke thai!

Men derfor kan jeg da godt vise god vilje og komme til møderne, indtil det går op for mig om jeg kan være til gavn eller ikke!

Og nu ligger Rigssalen ikke mere end 15m væk! Så bliver det ikke nemmere! Smile
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill

chaingmai
det er jo dejligt,at du har det godt med din tro jeg er overbevist om der er noget om det gamle ordsprog ,,troen flytter bjerge" LOL LOL

Spring til debat: