Se indlæg
 Udskriv debat
En dansker flytter til Thailand
Webmaster

Facebook
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster

Fandt det lige passende at indsætte del 2 også.
God fornøjelse :-)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
tingtong
ADVARSEL: vel nok den mest overflødige udsendelse jeg længe har set.....3 timer tog det mig at komme igennem den, fordi jeg faldt i søvn 4 gange undervejs.GAAAAB

bimmelim
Ja så er det vist heller ikke mere kedelig.
Syntes nu det er ok at se, også uden at falde i søvn ;-)

www.kgi.dk
Anonym Bruger
Må gi' Tingtong ret...

Aldeles kedeligt og overflødigt.

hugoboerge
Egentlig ikke nogen saerlig god udsendelse. Det ville have hjulpet hvis der havde vaeret supplerende billeder video clips. Intervieweren virkede lidt for "Karl Smart" agtig. Jeg faldt dog ikke i soevn.

iThai
hehe...
Det er da en OK udsendelse, fra en lille lokal station et sted i Jylland.
Har lige set den første del, og den eneste kommentar jeg har er, at
ham Michael efter to år stadig virker ret grøn, og fokusere på meget overfladiske
ting, som enhver langtidsturist også har nået at observere.
Ja der kunne godt have været nogle indslag fra Thailand, men det kommer måske i 2. del som jeg vil se nu...
ithaiuthai@hotmail.com

iThai
iThai skrev:
hehe...
ham Michael efter to år stadig virker ret grøn, og fokusere på meget overfladiske
Ja der kunne godt have været nogle indslag fra Thailand, men det kommer måske i 2. del som jeg vil se nu...

Frown
ithaiuthai@hotmail.com

tingtong
iThai skrev:
iThai skrev:
hehe...

Frown

Rolll LOL LOLRead the rules

iThai
tingtong skrev:
iThai skrev:
iThai skrev:
hehe...

Frown

Rolll LOL LOLRead the rules

Grin
ithaiuthai@hotmail.com

Robert Kronberg
iThai skrev:
hehe...

Da jeg startede anden del, lignede det første del? Så jeg slukkede, men måske har jeg lavet noget forkert?

Nuvel, udsendelsen er jo ikke om en thai-ekspert, men om en mands oplevelser på et universitet i Thailand, hvor man vel får begrænset erfaring om Thailand, udover det man lærer, hvor meget det end er.

Jeg har set opgaver fra universiteter i Thailand, og det var opgaver, som jeg kunne løse, selvom det ikke er mit felt... Dog er det usagt, hvad han studerer og på hvilket niveau.

Men igen, udsendelsen handler om ham og ikke hans viden om Thailand.

Dog undrer det mig fx, at han udtaler, at temperaturen i Thailand max falder til 25 g (eller sagde han 17 i yderste konsekvens?). Så læser han åbenbart ikke aviser om temperaturen i den kolde tid i bjergområderne i Nordthailand... Den kan blive meget lav, og der er ingen varmeapparater.

I øvrigt har jeg aldrig jakke på i en biograf, men en thai-kvinde vil ofte medbringe et sjal i særlige anledninger, hvor de er meget bare.

Og som studieværten tørt bemærkede, så var hans påklædning en smule "over". Thaiere (og danskere), der går sådan klædt, er enten meget lavt i hierarkiet eller meget højt (hvis der ikke er tale om en særlig anledning).

Selvom man skulle have jakkesæt på, så vil man ofte undlade slipset - eller modsat, så har man slipset, men ikke jakken. Normalt har man hverken slips eller jakke på.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
iThai
Robert Kronberg skrev:
iThai skrev:
hehe...

Da jeg startede anden del, lignede det første del? Så jeg slukkede, men måske har jeg lavet noget forkert?

Nuvel, udsendelsen er jo ikke om en thai-ekspert, men om en mands oplevelser på et universitet i Thailand, hvor man vel får begrænset erfaring om Thailand, udover det man lærer, hvor meget det end er.

Jeg har set opgaver fra universiteter i Thailand, og det var opgaver, som jeg kunne løse, selvom det ikke er mit felt... Dog er det usagt, hvad han studerer og på hvilket niveau.

Men igen, udsendelsen handler om ham og ikke hans viden om Thailand.

Dog undrer det mig fx, at han udtaler, at temperaturen i Thailand max falder til 25 g (eller sagde han 17 i yderste konsekvens?). Så læser han åbenbart ikke aviser om temperaturen i den kolde tid i bjergområderne i Nordthailand... Den kan blive meget lav, og der er ingen varmeapparater.

I øvrigt har jeg aldrig jakke på i en biograf, men en thai-kvinde vil ofte medbringe et sjal i særlige anledninger, hvor de er meget bare.

Og som studieværten tørt bemærkede, så var hans påklædning en smule "over". Thaiere (og danskere), der går sådan klædt, er enten meget lavt i hierarkiet eller meget højt (hvis der ikke er tale om en særlig anledning).

Selvom man skulle have jakkesæt på, så vil man ofte undlade slipset - eller modsat, så har man slipset, men ikke jakken. Normalt har man hverken slips eller jakke på.

Hilsen, Robert

Hehe...ja inderne på Sukhumvit, der går rundt og sælger Folex ure og tørrede ærter/peanuts osv. har også gerne slacks og skjorte på. Og det har mange andre 'bumser' også, men alligevel er den påklæding stadig noget thaierne går meget op i, og de ser op til disse mennesker som om de er noget. Dog er eksemplet med inderne, til at gennemskue for selv de lavest uddannede thaier.
Jeg kender også nogle udlændinge, der fejlagtigt tror, at de skaber en respekt om deres person, blot fordi de iklæder sig skjorte og lange bukser. Hertil kan kun siges, at andre regler gør sig gældende for (hvide) udlændinge.
ithaiuthai@hotmail.com

dutling68
jeg vil gerne anbefalde denne her film.....

http://thepirateb...worlds.avi

Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

sank
Smile Ja jeg syntes nu hans påklædning lignede forretnings Thaier ? boede i sommer på et hotel i BK hvor det stort set var thai forretningsfolk ? og alle have Jakke og slips på til morgenbordet ? virkede som de kørte til møder hver dag ? men ok som student er det muligvis lidt overdreven ? har kun været sammen med en og han var nu også nobel klædt Frown

Robert Kronberg
sank skrev:
Smile Ja jeg syntes nu hans påklædning lignede forretnings Thaier ? boede i sommer på et hotel i BK hvor det stort set var thai forretningsfolk ? og alle have Jakke og slips på til morgenbordet ? virkede som de kørte til møder hver dag ? men ok som student er det muligvis lidt overdreven ? har kun været sammen med en og han var nu også nobel klædt Frown

Vise firmaer har den policy om påklædning, men typisk er de enten meget lavt placerede eller er hardcore forretningsfolk i den højere ende.

Jeg ser næsten aldrig en dansker med jakkesæt og slips, hvis der ikke er tale om en speciel anledning eller en hardcore forretningsmand (eller diplomat).

Sagt på en anden måde, så har jeg aldrig mødt en velstående Thai, der sad i jakkesæt eller med slips, aldrig (men okay, jeg har ikke mødt Taksin og ligestillede, men næsten).

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Lung Yao
Robert Kronberg skrev:
..............................................................................................................................................
Vise firmaer har den policy om påklædning, men typisk er de enten meget lavt placerede eller er hardcore forretningsfolk i den højere ende.

Jeg ser næsten aldrig en dansker med jakkesæt og slips, hvis der ikke er tale om en speciel anledning eller en hardcore forretningsmand (eller diplomat).
Sagt på en anden måde, så har jeg aldrig mødt en velstående Thai, der sad i jakkesæt eller med slips, aldrig (men okay, jeg har ikke mødt Taksin og ligestillede, men næsten).
Hilsen, Robert

Så har du aldrig mødt mig hverken ved ankomsten fra DK eller ved afgangen til DK: Altid jakkesættet på (selv om den bliver lidt krølet efter 10-11t. flyvetur), kunne aldrig drømme om at rejse i T-shirt og flip-flapper.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

vandango
Ville da gerne klæde mig pænt i Thailand, skjorter, lange bukser og pæne sko, men på de korte ture jeg rejser, kan jeg ikke pga. varmen.

Har dog oplevet få gange på lidt længere ture, at jeg går og fryser når temperaturen falder nogle grader, der kunne det så godt lade sig gøre.

jimmikoldenborg
Gud hvor er det tørt:-)
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
Spring til debat: