Se indlæg
 Udskriv debat
Risengrød
thaikurt1
Hvis man som dansker få lyst til risengrød med sukke og kanel og en smør klat
det kan lade sig gøre selv og man kun har de ris her fra.

Man tager det ris man mener man skal brug ned i en riskoger og lad det koger færdig
så tilsætte man mælk efter behov en til man mener at det risengrød.

Husk ikke at bruge for meget ris der skal være plads til man kan komme mælk i.

Det tager ca 1 time at lave risengrød

Velbekomme
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Frank
thaikurt1 skrev:
Den, som ikke lukker sin mund op, må lukke sin pung op.

Når det kommer til pengene, hører kærligheden op.

Den der sparer på sine ord, handler klogt."

Dansk ordsprog)

Konklusionen på de tre ordsprog må vel være, at kærlighed er en uklog sti at begive sig ud på. Det er mere klogt at åbne pungen .Smile

steen nielsen
thaikurt1 skrev:

Man tager det ris man mener man skal brug ned i en riskoger og lad det koger færdig

Velbekomme

Hvorfor ikke bare købe grødris i villa marked der står et eller andet japansk / kinisisk på posen jeg ikke kan læse blå skrift med et rødt symbol midt på posen samt et rødt s
Alting skal rives ned - undtagen Gulerødderne - de skal rives op!

claus31130
Vi har haft den oppe at vende før :

http://dansk-thai...post_81195

http://www.cs-web.in.th/
thaikurt1
Jeg lave risengrøden i dag som jeg beskrev det og alle her kunne spiste det.Smile

Så i morgen skal vi havde Ris à l'amande.

Hvorfor købe ris i villa marked som sandsynlig er meget dyrt når man har ris hjemme.

Ja men ikke hvor nemt det er at lave i en riskoger. Tuttelu Tralla
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

sank
Smile Jeg holder mig nu til Risalamanden med kirsbærsovs som også kan købes i Frendship Pfft

thaikurt1
Tak sank det var jeg ikke klar over kunne købes i Frendship.

dutling68
thaikurt1 skrev:

Velbekomme

kunne man få nogle ca mål hvor mange dl af div....eller er det bare som med ris lige meget af hver.......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

AL 48
sank skrev:
Smile Jeg holder mig nu til Risalamanden med kirsbærsovs som også kan købes i Frendship Pfft

Det ville jeg også gøre frem for at bruge Thaikurt´s opskrift.
Vand i risengrød eller grød til ris a lá mande,--ALDRIGAngry
Det må være en slankeopskrift.
God appetit.

TG950
ja, og da jeg boede til leje på Hotel Gitterly i Vordingborg lavede jeg Risengrød på Melitta kaffebrygger ( det tog også 6,5 timer ) så gik den dag også Wink

Out Of Topic.

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

AL 48
Fint,- godt at være kreativYo baby

sony
Se nu har jeg fået løst til risengrød i aften, og har fået at vide man kan lave det fra grunden på ca 7 - 10 minutter i en microovn.

Så jeg er sgu spændt på hvordan det bliver, eller om jeg skal ned i thai take awai og have aftensmad.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Sank, kan du venligst beskrive hvor i Friendship du har fundet alamanden? Ris i alle typer har de sku mange af men den med alamand kan jeg ikke finde. Er det ovre under kølevarer/mælk hvad hedder den så på thai?

Skeptikeren, som ikke har smagt denne delikatesse siden Kongens Bar stoppede.

chaingmai
nu ved jeg jo ikke om du laver sjov,men ris a,la,mande laves af kold risengrød blandet op med flødeskum (let pisket) hakkede mandler vanillie efter behag

Næh jeg laver aldrig sjov med fødevarer. Jeg spørger fordi jeg af ren dovenskab ikke orker selv at lave retten, så hvis jeg som i DK kan købe den færdig til rimelig mønt så foretrækker jeg det.

Skeptikeren som ellers elsker at lave mad

sank
Crying Beklager undskyld undskyld jeg nærmer mig ikke gryder ? så jeg mente fordi fruen kom hjem med Kirsber sovs og gik i gang med grød ? men har nu spurgt ? og den have hun taget med fra DK Kick you

Det kommer sku til at koste næste gang du og fruen kommer til Pattaya.

Skeptikeren som nu kan tørre mundvandet af til ingen nytte

sank
Crying Ja ja har sendt PB Angel

sony
sank skrev:
Crying Beklager undskyld undskyld jeg nærmer mig ikke gryder ? så jeg mente fordi fruen kom hjem med Kirsber sovs og gik i gang med grød ? men har nu spurgt ? og den have hun taget med fra DK Kick you

Ok så kan jeg bedre forstå det smagte så godtPfft

Ps det indlæg med at lave risengrød i en microovn passede ikke helt med de 10 minutter jeg havde fået at vide, det tog mig i hvert fald 50 minutter. Men ok man slap for at have en gryde der var brændt på om ikke andet.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

thaikurt1
dutling68
kunne man få nogle ca mål hvor mange dl af div....eller er det bare som med ris lige meget af hver.
.....

Nej har ingen mål da det er op til en selv hvor meget ris man bruger.

Spring til debat: