Se indlæg|
Med hovedet og hjertet
|
|
| jensendk |
Lagt på d. 26/09-2011 13:15
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Hav altid hovedet med dig - siger nogen. Jeg har nu ikke lige fundet kærligheden i Thailand - endnu. Men der er kommet mange fra mine venner som siger du kommer til at skulle betale fremover et beløb til hendes / familie fremover. Jeg troede det nu var Sim Sot det drejede sig om samt 1 baarht Guld. Godt nok ved jeg at vi her i Danmark har nogle meget strikse reglementer ang. giftemål af thaikvinder. En sagde til mig forleden at hvis du gifter dig med en fra Thailand har du ikke andet end problemer. Jeg følger nu bare mit hjerte og nok måske en del hovedet. Hvad skal jeg tro på. Jeg ville gerne finde hende på en datingside. Kærlighed er godt også selvom der fra starten af er en sprogbarriere. Hvad er der galt med mig ? |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 26/09-2011 13:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Der er vel ikke noget galt med dig???? Jeg havde da også hørt diverse ting før jeg mødte kærligheden i Bangkok, godt nok ved et spontant møde, men alligevel Jeg har ikke i de nu snart 12 år vi har været sammen sendt en rød reje til hendes familie (og det er ikke nærighed) men fordi at hendes familie klarer sig fint uden sponsorrat fra de fjerne lande, at det så ikke er normen er en anden ting. Så held og lykke og følg dit hjerte, men husk også at bevar fornuften, ikke alt er lysegrønt derude. Vh. Niels |
|
|
|
| jensendk |
Lagt på d. 26/09-2011 13:51
|
|
Tænkte det nok. Men jeg kunne nu aldrig vide mig sikker. Husk på at du/jeg bliver gift ind i en anden kultur. En kultur som der ikke lige kan laves om på med det samme. Man gifter sig jo også med på en måde brudgommens familie. Du er jo en del af det. Thai og dansk kultur er jo vidt forskellige. |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 26/09-2011 13:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Jeg kan godt skrive lange historier om hvad jeg har oplevet igennem alle disse år med min dejlige kone, og vi har bestemt mærket og skulle håntere kultur og aldersforskel, ikke altid nogen dans på roser, men det lader til at det alliugevel går op i en højere enhed samt harmoni. Heldigvis er hun så ung at hun er bekendt medog har lært at der er andre værdier ude i verden, end de Thailandske værdisæt, ikke at hun har glemt hvor hun kommer fra, bestemt ikke, men hun har også adopteret de værdisæt vi har. Lad være med at være alt for skræmt med alle de historier du hører og læser om, selvfølgelig er der "dårlige" piger, men når det er sagt så er der altså også mange Thaipiger som finder sig en uduelig partner, så det er nok begge veje Niels |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 26/09-2011 14:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
jensendk skrev: Hav altid hovedet med dig - siger nogen. Jeg har nu ikke lige fundet kærligheden i Thailand - endnu. Men der er kommet mange fra mine venner som siger du kommer til at skulle betale fremover et beløb til hendes / familie fremover. Jeg troede det nu var Sim Sot det drejede sig om samt 1 baarht Guld. Godt nok ved jeg at vi her i Danmark har nogle meget strikse reglementer ang. giftemål af thaikvinder. En sagde til mig forleden at hvis du gifter dig med en fra Thailand har du ikke andet end problemer. Jeg følger nu bare mit hjerte og nok måske en del hovedet. Hvad skal jeg tro på. Jeg ville gerne finde hende på en datingside. Kærlighed er godt også selvom der fra starten af er en sprogbarriere. Hvad er der galt med mig ? Jeg syntes også du er ganske normal :-) Personligt, ville jeg ønske at jeg havde mødt min Thai-kæreste langt tidligere i livet men sådan skulle det åbenbart ikke være. Jeg kunne ihvertfald godt have undværet mit tidligere ægteskab med min danske kone…. (og hvis du vil høre skræmmehistorier om danske kvinder, så kan du bare sige til... ![]() Anyway, som jatour82 siger, så lad være med at lade dig skræmme, for så meget forskel er der altså heller ikke. Det drejer sig jo i bund og grund om man holder af hinanden eller ikke. Det er klart at der er kulturforskelle, men det mener jeg ikke altid er en svaghed. Jeg synes f.eks. at det er en styrke, at jeg bor og lever sammen med en kvinde der værdsætter sin religion, hendes kultur og traditioner. Andre syntes måske det er et helvede, men så forstår jeg ikke hvorfor man vælger at gifte sig med en fra en anden kultur. For mig gør det, at hun ikke virker overfladisk og ligeglad med sit liv, hendes fortid og de værdier hun er vokset op med. At hun ikke gider æde rugbrød og sild til jul eller syntes det er mærkeligt at vi løber rundt om et juletræ inde i stuen, det kan jeg sagtens leve med. Hvis du blot accepterer at der er forskelle og du ikke kan eller bør ændre på de forskelligheder der er, så mener jeg hele verden ligger åben for dig. Det eneste der er rigtig svært - (og det gælder uanset om det er i Danmark eller Thailand) - er at finde en kvinde som har de samme følelser for dig, som du har for hende. Om du møder hende på et dating site, i Seven Eleven, i bowlingcentret eller på en bar er underordnet. Du skal bare være der - på det rigtige sted og på det rigtige tidspunkt… Hun er helt sikkert derude et sted… og jeg ønsker dig alt muligt held og lykke! "Let the search begin" |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 26/09-2011 15:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Et Plyds citat : Grisling og Peter Plys sidder under et stort træ og tænker over livet..... Pludselig spørger Grisling: "Plys, vi har to hænder til at holde med, to ben til at gå med, to øjne til at se, to ører for at kunne høre. Men hvorfor har vi kun ét hjerte?" Plys tænker sig om et øjeblik og svarer: "Grisling, det er sikkert fordi det ... andet hjerte er givet væk til en anden, som vi selv må finde |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 26/09-2011 16:15
|
|
DKPete skrev: Et Plyds citat : Grisling og Peter Plys sidder under et stort træ og tænker over livet..... Pludselig spørger Grisling: "Plys, vi har to hænder til at holde med, to ben til at gå med, to øjne til at se, to ører for at kunne høre. Men hvorfor har vi kun ét hjerte?" Plys tænker sig om et øjeblik og svarer: "Grisling, det er sikkert fordi det ... andet hjerte er givet væk til en anden, som vi selv må finde Ja, Peter Plys er ikke helt dum... |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 26/09-2011 16:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Nej "peter plyds" er ikke dum. mødte min kærlighed på et gadehjørne! Hun var bare ude at ryge! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| jensendk |
Lagt på d. 26/09-2011 20:15
|
|
Jeg fik en ny i hovedet i dag: Du skal være stærk i din sjæl Og: Hvorfor hente en fra Thailand du kun har set på billeder. Ja der er jo altså noget med at konferer med vedkommede maile - chatte. Jeg tør nu ikke ringe - idet priser på opkald er skyhøje (satelitforbindelse) |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 26/09-2011 21:18
|
|
jensendk skrev: Jeg fik en ny i hovedet i dag: Du skal være stærk i din sjæl Og: Hvorfor hente en fra Thailand du kun har set på billeder. Ja der er jo altså noget med at konferer med vedkommede maile - chatte. Jeg tør nu ikke ringe - idet priser på opkald er skyhøje (satelitforbindelse) Hej jensendk, Lige meget hvad, så ville jeg på ingen måde satse på at et forhold kunne fungere, hvis du blot forventer at "hente" hende til Danmark, uden at have mødt hende og besøgt hende i Thailand først. Det er jo ikke en pizza vi taler om, vel?… Grundlæggende forstår jeg ikke de mennesker, der seriøst tror at et forhold kan starte på den måde eller nogensinde komme til at fungere i længden. Når jeg til dagligt går rundt i Bangkok, ser jeg massevis af faranger sidde med deres Thai-"kærester" i barer og på restauranter. Engang imellem bruger jeg tid på at analysere dem sidde der sammen... Det sjove er, at rigtig rigtig mange af disse par overhovedet ikke taler sammen. De sidder begge og glor i hver deres retning og ligner nogle der har været gift i 35 år. Jeg overvejer tit, hvorfor pokker fyren egentlig gider bruge sin tid på den måde. Pigen, hun får i det mindste penge for at sidde der. For mig viser disse par tydeligt hvad det hele i bund og grund handler om. Det handler om kemi og følelser. Er man glade for hinanden, så har man masser at snakke om - også selv om man måske har vidt forskellig baggrund og kultur. Det er heller ikke altid en nødvendighed at have gode sprogkundskaber for at kunne have det sjovt og kommunikere sammen. For mig er disse "forhold" tydelige eksempler på mænd, der forventer at man bare kan købe sig til tingene. At man kan få alt hvis man bare har penge nok. Problemet opstår så, når manden har været sammen med pigen nogle nætter og så en dag inviterer hende ud at spise. Pludselig finder de ud af at de ikke har en pind at tale om og så sidder de bare der og glor ud i luften. Det er sgu da virkelig noget at bygge et forhold på. Det værste er at der sikkert er en del af disse forhold, der ender i hurtige ægteskaber fordi mandens ferie snart er slut og pigen tror hendes lykke er gjort, bare hun gifter sig med en farang. Resultatet er uundgåeligt - pigen smutter på et tidspunkt og tilbage sidder den sørgmodige farang der føler sig snydt og fortæller skrækhistorier til vennerne. Han evnede ikke at se at pigen kedede sig halvt ihjel hver gang de var ude sammen. Han troede jo hun havde haft en hyggelig aften, fordi han altid fik sex når de kom hjem….LOL Det samme gælder for folk, der tror de kan gå på nettet og så bare få sendt en kone over. Jeg håber inderligt at det en dag går op for folk at man ikke bare kan bestille et godt ægteskab med en thai-kvinde. Et godt forhold til en thai-kvinde kræver ligeså meget arbejde som et forhold til enhver anden kvinde. Ofte vil man opdage at det kræver mere end man lige går og tror. Med kun et forhold til en thai-kvinde som reference, så er jeg ikke ekspert.... Men jeg tror simpelthen ikke på at der findes lykkelige ægteskaber, baserede på postordre og delivery konceptet. At man kan mødes i en time med en kvinde og så sige at man vil giftes med hende, er for mig komplet vanvittig. Jeg synes personligt, at jeg har måtte arbejde hårdt for min kærestes accept, tillid og anerkendelse. Det krævede ganske vist kun penge at score hende som barpige - men tro mig, det krævede en hel del mere at score hende som kæreste. Så jensendk... Jeg ville nok gå en hel del længere end at chatte og e-maile, hvis du vil forøge dine odds for success. Redigeret af patirak d. 26/09-2011 21:23 |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2011 06:31
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
JensenDK du kan ringe fra DK via din computer for ca. 7,5 øre pr.minut til thaimobiltelfon. Download voipbuster. eller køb et telefonkort Lembara tror jeg det hedder-og¨så billigt. Men hvorfor rejser du ikke derned og møder hende og være sammen i en periode-rejs evt. derned flere gange inden i TAGER BESLUTNINGEN OM FREMTIDEN. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/09-2011 07:14
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Bare rolig, i Danmark findes der en udlændingelov som skal overholdes. Så skal vi ikke bare sige god feriekærste i lang lang tid. Redigeret af d. 27/09-2011 07:26 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.