Se indlæg
 Udskriv debat
Fra Bangkok til Koh Chang
jimmikoldenborg
Hej

Jeg har fået en pris på minibus fra Bangkok til Koh Chang, inkl. færge, til 5100THB. Kan dette gøres billigere?

Vh

Jimmi
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
natty
Det kan helt sikkert gøres billigere, med bus fra Eastern Bus Station (ekkamai), men det er nok ikke det du tænker på at gøre Grin
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

jimmikoldenborg
Nej ville gerne have en bus for os selv, så vi kan stoppe når ungerne skal tisse, sk... er sultne osv osvWink

natty skrev:
Det kan helt sikkert gøres billigere, med bus fra Eastern Bus Station (ekkamai), men det er nok ikke det du tænker på at gøre Grin

Hej Jimmi
'
Nej tror ikke du kan få det billigere, som du skriver er det incl. færgen og også kørsel på Koh Chang til jeres hotel

Frank
jimmikoldenborg skrev:
Hej

Jeg har fået en pris på minibus fra Bangkok til Koh Chang, inkl. færge, til 5100THB. Kan dette gøres billigere?

Vh

Jimmi

Det er min favoritmåde at rejse på, når der ikke er nogen seriøs tidsgevinst ved at flyve. Smile Hvor har du fundet turen til den pris?

nan
Prisen lyder OK, men hvorfor ikke leje en bil og køre selv? Har kørt turen mange gange selv fra Jomtien til Koh Chang som er vores favorit Ø.

Dejligt at have bil med på Koh Chang så man kan komme rundt. Leje af bil pr dag ca1000-1200 afhængig af størrelse og lejeperiode.

Frank
nan skrev:
Prisen lyder OK, men hvorfor ikke leje en bil og køre selv? Har kørt turen mange gange selv fra Jomtien til Koh Chang som er vores favorit Ø.

Dejligt at have bil med på Koh Chang så man kan komme rundt. Leje af bil pr dag ca1000-1200 afhængig af størrelse og lejeperiode.

Fx. fordi
1) familien nægter at køre med
2) fordi man ikke er tryg ved at køre i venstre side
3) fordi man ikke har kørekort
4) fordi man hellere vil nyde en Chang eller to på vejen til Koh Chang
etc.Smile

jesperfrb
Prisen er helt ok!
Slap af og nyd turen!
Jeg kører som regel selv, men det et valg man tager!Wink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

rinpoche
Man kan tage den regulære AC bus fra Suvarnabhumi lufthavnen direkte til Laem Ngop.
Den koster ca. 350 baht per voksen og foretager en ½ times pitstop undervejs.

Færgen er 50 baht per person.

Ellers er jeg meget enig med Nan.
Det er en behagelig køretur til Koh Chang på gode veje - Sukhumwit - og uden den store trafik udenfor byerne.
Og det er en stor fordel at have bilen med på Koh Chang.

Der er endvidere mange spændende steder at besøge, evt. overnatte undervejs fra Bkk til Koh Chang.

Den minibus pris Jimmi har fået oplyst er særdeles rimelig, synes jeg.
Jeg kender nogle der betalte samme beløb fra Pattaya.

jimmikoldenborg
Tak for de gode svar:-)

Jeg tør ikke køre selv i Thailand. Og iøvrigt ville jeg aldrig få overtalt konen til at køre med mig derude:-)

Firmaet hedder Koh Chang Mini bus.

Hvis jeg bliver hentet i Bangkok /Sukhumwit kl 9, hvornår kan jeg så regne med at være ved færgen? Cirkus:-) Er det et dumt tidspunkt mht trafik osv?

Vh

Jimmi

rinpoche
Regn med knap 6 timer. Afhængig af chaufføren selvfølgelig.

mvh
rinpoche

rinpoche skrev:
Regn med knap 6 timer. Afhængig af chaufføren selvfølgelig.

mvh
rinpoche

Det er ca. 300 km, så det skulle kunne gøres på højst 6 timer inkl. spise/toiletpauser og evt. mindre vejarbejder undervejs.

hn

tigerdut
Kører den tur hver gang jeg skal ned til mit hus på Koh Chang.
Kan kun anbefale den. Du sidder dejligt afslappende og stopper rimeligt udhvilet og afstresset på Koh Chang.
At køre selv er enormt stressende hvis du ikke er vant til at køre i venstre side...og ikke kan Thai !

Du kan få dem til at hente dig lige foran døren og aflevere dig lige foran døren !!!!

Sarah
Yes, alternativt kan du også få en mini bus med ca. 10 mennesker for 5-600 bath per person, da er de også rimelig søde til at stoppe hvis ens børn skal det ene eller det andet. Det er også inkl. færge + til døren

jimmikoldenborg
Vi kørte med privat minibus.

Det tog knap 7 timer fra vi kørte fra Bangkok, og til vi var på resortet.

Spring til debat: