Se indlæg
 Udskriv debat
Turistvisum til jul - kan den reddes ??
AP7100
Hejsa...... SadSad
*Hulk - snøft* ja...jeg er ikke nogen glad mand i dag !! Nu kan enhver jo bare efter at have læst nedenstående tænke..."det er da hans egen skyld" - ja, det er det også, indrømmet og jeg sidder med en utrolig grim smag i munden !!!

Kan der overhovedet på NOGEN SOM HELST MÅDE gøres noget ??
Jeg har ganske enkelt i dag fundet ud af at jeg har dummet mig noget SÅ gevaldigt og vores "juleplaner" ser dermed ud til at være røget helt ned i vasken og der ser endda til at være trykket på "flush" også... SadSad

Nå...men til sagen...... jeg burde have på nuværende tidspunkt søgt om et turistvisum til konen, som bor og er i Thailand...men pga. nogen forskellige misforståelser er dette altså IKKE sket og det finder vi så ud af i dag.......

Jeg har d.d. derfor talt med Udlændingestyrelsen i tlf. og de siger ordret "det kan du ganske enkelt ikke..." og et citat mere "du tror da vel ikke at vi er 100 folk ansat her..." - ja, det ved jeg jo ikke hehe...

Med andre ord forsøger jeg desperat at gribe i bare et lille-bitte halmstrå efter håb.....kan det lade sig gøre at søge om et turistvisum til jul for min kone (thai) ????

Da vi opdagede det i dag, tidsforskellen taget i betragtning har jeg skrevet en mail til den danske ambassade i Bangkok (de plejer jo at være flinke synes jeg...)....men er der overhovedet noget håb for vore juleplaner ?

Jeg forstår ikke at de siger "sagsbehandlingstid" på min. 6 uger..ja, hun sagde (damen i udlændingestyrelsen) måske endda 8 eller 10 uger og så er det jo forlængst blevet jul SadSad

Hvorfor kan man ikke bare i de her moderne tider...faxe, maile, tlf. og frem og tilbage.....hvorfor skal det være så besværligt....nå, men så fik jeg da hældt lidt galde ud.... takker for at I gad læse med !

Jeg skal nok vende tilbage, når / hvis jeg ved mere.......

Suk Rak Ning
Håber det bedste for jer, men op i røven med udlændingestyrelselsen, de er lige så røget som perkerne er speget

HILSEN SUK........................Cool

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

AP7100
Hehe...ja, jeg tror du har ret !!

Tak for det Suk og forresten....STORT tillykke med fødselsdagen Smile (jeg skal jo finde et eller andet at glæde mig over......) - det må da være en ret stor lagkage du har fået hvis der har været 1 lys for hver år GrinGrinGrin

high-tower
jeg syntes nu mine erfaringer med Udlst. har været ok, en sagsbehandlingstid på et par uger, da vi havde inleveret papirerne på Ambassaden i Bkk.

Mit råd er at se at få det hele afsted så hurtigt som muligt, og vedlæg gerne er brev hvor du forklarer den ulykkelige situation - det kan jo være det er så heldigt at der sidder en sagsbehandler med et hjerte af guld. Wink

Den vejledende sagsbehnadlingstid der oplyses, bliver vel oplyst da man har en idé om hvor mange sager der er, og hvad den gennemsnitlige sagsbehandlingstid er - så kan man jo så blive både positivt eller negativt overrasket.

Men et eller andet sted er det vel også fair at sagerne behandles i den rækkefølge de ankommer - der sidder jo mange andre og håber at deres udkårne kan få lov at komme herop.

Men under alle omstændigheder held og lykke med det.

Conrad
Hej,
Nu skriver du ikke om det er første gang din kone skal have turistvisum, men første gang jeg søgte gik der ca. 2 uger fra min kone gik på ambassaden i Bangkok til ansøgningen havde rundet mig og hun blev ringet op at hun kunne komme og vise returbillet og få visa.
Næste gang gik der 3 dage før det samme var i orden, men så skulle hun også vise sygeforsikring.
Så bare kom igang, udlst. har standardtider, men de er kun retningsgivende og min erfaring er at det foregår meget hurtigere, så indtil videre skal jeg ikke klage over udlændingestyrelsens service.
Brug Email og scanning ved svar så går det hurtigere.

Conrad
Hej,
fjernet da det var en dobbelt en
bamsen
Redigeret af d. 22/11-2005 14:38

rolan
hej ap7100
ja du sider som du har sadlet hehe

nej spøg til side du forstår den nok jeg vil også bare sige få fingeren ud og send det afsted om du når det ved jeg ikke det kommer and på mange ting

måske er det hurtigere over sverige prøv og undersøg det
held og lykke

og hurra for udlæninge styrelsen

christian-s
Hvis det er første gang i søger om turist-visum så siger min erfaring at det tar' 6-8 uger (du skal jo også klare praktikken med anfordringsgarantien i DK samt finde en ledig fly-afgang fra Bangkok). Hvis det er anden gang i søger og hun rejste rettidigt hjem, så burge det blive behandlet på 2-3 uger.

Alternativt kan du få en ven i Sverige til at invitere hende på turist-besøg der - der er vist væsentlig kortere sagsbehandlingstid eller også er det bare lettere ... men det har jeg ikke selv prøvet - kun læst om.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

AP7100
Hej igen...
Conrad - du har da immervæk været super-heldig ud fra dine oplevelser kan jeg fornemme...jeg håber immervæk at jeg er lige så heldig !!! 2-3 uger....wow..... Shock Det eneste der lige "slog mig" var om det mon har noget at sige at din bopæl er Grønland (lagde jeg lige mærke til i vendingen....).

Og ja...det er 1. gang at hun skal herop......eller det var i hvert fald meningen...... Jeg har sendt papirerne til ambassaden i dag, men er blevet lidt mere "sort-seer" efter at have læst alle de her tidsfrister herinde.....tror ikke helt på den egentlig.

Jeg kan jo forstå, i dag, at hun SKAL møde op personligt på ambassaden og nu har hun jo ca. 700 km til Bangkok...hm...hvad er det for nogen skod-regler Angry (hvorfor kan det ikke bare sendes...hmmm...)

Nå...men jeg kan jo håbe på en billig afbudsrejse TIL Thailand så....

Robert Kronberg
Bemærk, at Areoflot har tilbud på THB 19.500 Bangkok-København-Bangkok indtil 31/12.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
high-tower
Som jeg skrev oplevede jeg også kun et par ugers sagsbehandlingstid.

Brevet lå her da jeg kom hjem fra ferie og 2 uger efter stod min kæreste i lufthavnen.

At man skal møde personligt op burde vel være indlysende - hvis man f.eks. skal have udstedt et pas herhjemme er det også personligt fremmøde.

De skal trods alt lige have mulighed for at se hvem folk er. Wink

Spring til debat: